SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 15-05-2016 14:51:16

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Má prosím někdo zkušenost se svařovánim na podobné nádrži,Mechanik přišel s tím že se to svařuje s plnou nádrži. No jen jsem koukal a nechápal. Jsem jen svářeč. Já mu řikal vyprázdnit a nechat do ni foukat ventilátor  a tak po deseti minutách to vzít Tigem .Jedná se o  přinýtovaný zámek.Nýty povolují a celé to nějak oxiduje. Děkuji

Offline

 

#2 15-05-2016 15:11:32

Graman
Člen
Registrovaný: 21-07-2015
Příspěvky: 29

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Neraz som to robil. Argon je nehorľavý tak som tam fúkal argon a bolo. Zatial som tu smile

Offline

 

#3 15-05-2016 15:24:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

a nešlo by tam fouknout levnější co2

Offline

 

#4 15-05-2016 15:32:20

Graman
Člen
Registrovaný: 21-07-2015
Příspěvky: 29

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

pat napsal(a):

a nešlo by tam fouknout levnější co2

Nad tým som nepremýšlal. Aj to je alternatíva. Ide oto vyhnať odtiaľ vzduch respektíve kyslík bez neho sa nemá čo stať. ( dúfam) smile

Offline

 

#5 15-05-2016 16:06:47

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Svařoval jsem jednou hrdlo u sudu od nafty.Napustil jsem jej co nejvíc vodou tak,aby svařovaný místo bylo co nejvýše a hladina vody v sudu tak,aby nezpůsobovala problémy při svařování.Prázdný prostor v sudu co nejmenší.Vše OK.
Nádeže typu JAWA 555/550 stačí pouze vypláchnout a nechat vyschnout.

Offline

 

#6 15-05-2016 17:41:05

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

No, ten mechanik není hloupej, takže naftu pod místo, bez víčka a nechat tam bublat CO2 nebo Argon, k ránu kdy je ještě zima a bude.......když to přivezou prázdný tak tam leju vodu, ale s tím je práce....zdravím, bouchaj vzniklý páry, takže nádrže od benzínu bez bublání nee, štěkaj...

Offline

 

#7 15-05-2016 17:44:26

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

tak do tohoto můžu mluvit, řežeme autogenem taky Tatry, lokomotivy atd.
  vypuštěnou nádrž (otevřené víko) od nafty lze klidně řezat, (vařit) nic se neděje, nevybuchuje, možná trošku plamen z mastných stěn.
Zkoušel jsem i řezat nádrž objem cca 200l ve které bylo asi 10l nafty, chvíli to trvalo ale bouchla, neroztrhla se - vyfouklo to již asi 10cm řezem + otevřeným víkem.
I v nádrži platí podmínky pro iniciaci zahoření, výbuchu - zápalná teplota + koncentrace hořlavé směsi s kyslíkem. Pokud se do vypuštěné nádrže bude foukat vzduch koncentrace výbušných par nedosáhne parametrů pro výbuch, bohatý svařeč může použít argon nebo CO2. Opatrný svařeč může naplnit nádrž vodou dle Sendera.
Řezali jsme taky nádrž na Benzínce, objem 40tisíc litrů, nešla vyndat jeřábem ze země, byla moc těžká, bylo v ní cca 200litrů nafty která nešla vycucnout, do nádrže jsme naházeli lopatou pár koleček hlíny aby se tekutá nafta do něčeho vsákla, pak jsme ji podél přeřízli a jeřáb už si poradil.

edit, tu mastnou hlínu jsme samozřejmě nevyndavali řezalo se to i s ní smile

Editoval bourač (15-05-2016 17:46:40)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#8 15-05-2016 18:27:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Evita,asi jsem to nepochopil na sto procent.Jako že to jde vařit plné nafty??Stačí foukat co 2?

Offline

 

#9 15-05-2016 19:06:55

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

No, tak, ano, naftou zmenšíte prostor na vytvoření výbušné směsi a zbytek vybublá CO2, nechte odevřený víčko, nafta stejně blbě hoří, je potřeba z toho vytlačit vzduch a bude. U nádrže od benzínu musíte být opatrnější.Jo a doporučuji za zadek sněhovej hasičák, to kdyby jste zapálil vedle nějakej mastnej hadr, ti nový kočí na pořádek kašlou....zdravím

Offline

 

#10 15-05-2016 20:44:38

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

...nádrž naplniť palivom - tak určiteeee!!!
...môžeme rovno založiť novú rubriku s názvom "Hrobár/Hrobař"...

Editoval FF (15-05-2016 20:45:01)

Offline

 

#11 15-05-2016 21:24:13

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3429
Web

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

@FF> Ciernu kroniku uz mame alebo treba Darwinovu cenu ?
Inak ked tak pozeram pyta sa PAT a odpoveda MAT akurat v rozpravke to vzdy konci dobre...

Editoval ihlan (15-05-2016 22:23:41)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#12 15-05-2016 22:29:53

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1287
Web

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Zvaral som kopec nadrzi na naftu, derave, prerazene, znicene koroziou a co ja viem co este... raz som navaral kamosovi na hrdlo nadrze na aviu vnutorne sitko aby mu sopliaci nekradli naftu hadickou. Bolo to tak narychlo ze som zabudol do nadrze pustit z flase nejake to CO2 co robievam vzdy. Co cert nechcel, na kraji hrdla nadrze bolo trochu mastnej nafty ktora mi tam zacala horiet......  Tak som to normalne sfukol.... big_smile  a zvaralo sa dalej.. Kolko tam mal kamos nafty netusim..

Editoval vyrobca (15-05-2016 22:30:48)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,13x BIQU B1,Creality K1Max,Creality LD-006,pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#13 16-05-2016 11:26:12

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Tabulky říkají, že benzín by měl být hořlavina 2 třídy, s bodem vzplanutí kousek nad 21 st C, nafta hořlavina 3 třídy s bodem vzplanutí nad 55 st C.
Biosložky. líh je vysloveně hořlavina první třídy s bodem vzplanutí pod 20 st C, bionafta velmi vysoký bod vzplanutí .

Takže v zimě za mrazu by svařování nádrží od benzínu i nafty měl obýt relativně bezpečné , pokud to není lihový biobenzín. Nafta by měla být bezpečná i při svařování v létě, pokud to není rozpálené sluncem.

Ale obvykle není úplně jasné, jak kvalitní ta nafta a benzín je.

Offline

 

#14 16-05-2016 12:24:11

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

...takže v zime sa pri zváraní nedostaneme cez 20°C?! ...zaujímavé - to som nevedel... ...takže kov sa v zime taví pri izbovej teplote... ...no vidíte - zasa som o niečo múdrejšííííí!

Editoval FF (16-05-2016 12:24:31)

Offline

 

#15 16-05-2016 12:34:11

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2218

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Radim napsal(a):

Tabulky říkají, že benzín by měl být hořlavina 2 třídy, s bodem vzplanutí kousek nad 21 st C, nafta hořlavina 3 třídy s bodem vzplanutí nad 55 st C.
Biosložky. líh je vysloveně hořlavina první třídy s bodem vzplanutí pod 20 st C, bionafta velmi vysoký bod vzplanutí .

Automobilový benzín vždycky byl a je hořlavina I. třídy s bodem vzplanutí typicky kolem -18° až -25°C.

Offline

 

#16 16-05-2016 18:57:53

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Jen tak ,pro upřesnění. Já jsem od této zakázky utekl. Je pravda ,že teoreticky by to možná bylo proveditelné . Ale svařovat nad 300 litry nafty se mi zdálo velký hazard.  Děkuji za názory.

Offline

 

#17 16-05-2016 19:56:10

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Jsem stejně zbabělej ,hrdinů jsou plný hřbitovy. Taky bych do toho nešel.

Offline

 

#18 16-05-2016 20:54:55

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4201

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Nejsou to výbušniny , ale hořlaviny . Bez přesně namíchaného vzduchu-kyslíku , nedělají nic .

Offline

 

#19 16-05-2016 21:51:09

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

to bolo asi najrozumnejsie...nemam skusenosti neviem tak radsej kaslem na to,tiez to envidim s tou naftou tak kriticky...benzin to je ine

Offline

 

#20 17-05-2016 18:36:15

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Zdenek11 napsal(a):

Radim napsal(a):

Tabulky říkají, že benzín by měl být hořlavina 2 třídy, s bodem vzplanutí kousek nad 21 st C, nafta hořlavina 3 třídy s bodem vzplanutí nad 55 st C.
Biosložky. líh je vysloveně hořlavina první třídy s bodem vzplanutí pod 20 st C, bionafta velmi vysoký bod vzplanutí .

Automobilový benzín vždycky byl a je hořlavina I. třídy s bodem vzplanutí typicky kolem -18° až -25°C.

Dřív právě nebyl jednička nebo byl  z bezpečnostních důvodů tak na rozhraní jedničky až dvojky, teď koukám, že je jednička a to ještě s vysokou hořlavostí, protože tam dnes jsou nějaké uhlovodíky s teplotou vatru kolem 30 st c. Možná pentan.
Dřív se ty hodně těkavé uhlovodíky buď oddělily do lehkého technického benzínu nebo zpracovaly, dneska se asi dávají do automobilového benzínu.

Editoval Radim (17-05-2016 18:37:05)

Offline

 

#21 17-05-2016 18:46:04

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

FF napsal(a):

...takže v zime sa pri zváraní nedostaneme cez 20°C?! ...zaujímavé - to som nevedel... ...takže kov sa v zime taví pri izbovej teplote... ...no vidíte - zasa som o niečo múdrejšííííí!

Jednou jsem zařizoval prodloužení dopravníkové drážky nad máčecími vanami s barvou. Vany po 800 litrech barvy typu klasická syntetika S 2013 na dílně nechali plné. Tak se v dílně dvoje kovové dveře vyhodily z pantů a vany s nimi zakryly. Dveře rozměry pasovaly na vany tak akorát. Vany s barvou byly nad zemí tak na úrovní 700, drážky tak na 2200 - 2400, vařilo se 4 elektrodou a jiskry z té elektrody přímo padaly na vany. A prolisy ve dveřích určitě i nějaké dovnitř vany a do barvy.
Ani plamínek se neobjevil. Ani profíci,  hasiči s cisternou, co tam byli jako požární dozor, neměli námitky.

Offline

 

#22 17-05-2016 20:09:33

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

...nemali námietky - možno boli iba stuhnutí strachom...! :-D
Syntetická farba (nerozriedená) sa s palivom v nádrži asi moc porovnávať nedá (a nafta je k tomu zo všetkých palív najmenej nebezpečná), ale keď sa to rozhorí, tak to horí skvelo - videl som to kedysi dávno na vlastné oči.

Offline

 

#23 17-05-2016 20:24:31

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Offline

 

#24 17-05-2016 21:55:29

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

Na vznik ohne maji  vliv 3 okolnosti to se už učí v zakladní škole .
Hořlavina (je jedno zda pevna kapalna nebo plynna.
Okysličovadlo (typicky vzduch nebo kyslik).
A nakonec zapalná teplota.

Co se svareni a pajeni týká tak zapalna teplota tam bude vždy!
Tím pádem se to dá řešit ještě dvěma zpusoby a to odstraňněním hořlaviny nebo okysličovadla případně obojím najednou.Dale pokud nelze odstranit hořlavinu stačí se dostat mimo mez výbušnosti.

Nádrží na vodu naftu nebo benzínu jsem opravoval desítky a nikdy problém nebyl.V přípaďě benzínu jsem nádrž pokud to šlo vymyl vodou ,nebo alespon řádně vyfoukal vzduchem a vetšinou stačilo foukat vzduch i během sváření čímž došlo k ředění a tím jsem se dostal pod mez výbušnosti .Idealní je použít nehořlavý plyn nebo vodu.

Ale pokud nejsou páry hořlave kapaliny příliž výbušné a lze-li je možnost nechat volně hořet  i to je cesta.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#25 19-05-2016 16:28:56

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: svařováni u hrdla poškozené hliníkové nádrže na naftu na TIR

FF napsal(a):

...nemali námietky - možno boli iba stuhnutí strachom...! :-D
Syntetická farba (nerozriedená) sa s palivom v nádrži asi moc porovnávať nedá (a nafta je k tomu zo všetkých palív najmenej nebezpečná), ale keď sa to rozhorí, tak to horí skvelo - videl som to kedysi dávno na vlastné oči.

No ani nebyli ztuhnutí strachem, při asistencích při svařování zažili leccos. A opatření předepsaná požárním technikem byla splněna, takže byli z obliga. A barva byla naředěná protože to byly pracovní vany, kde s v pátek máčelo a v sobotu dopoledne už svařovalo.

Největší problém tam byl asi svářeč, na kterého bylo to svařování napsáno, protože "pil ligu" A svatosvatě slíbil, že v pátek v hospodě se bude držet zkrátka, jenže v těn večer tam kdosi oslavoval narozeniny... A nikdo jiný to svařit nemohl, protože  nikdo jiný nebyl napsán v papírech.
Podruhé v životě jsem viděl, jak když má člověk nějakou činnost zažranou pod kůži, dokáže v případě potřeby alkohol "vypnout". Člověk, který má jinak problém pomalu udělat krok, najednou je na určitou dobu jakoby úplně střízlivý.

Co se týká zápalné teploty při svařování, aby to chytlo při teplotě pod teplotou vznícení, muselo by se to teplo ze svařování dostat ke kapalině a muselo by ho být tolik, aby se odpařilo tolik hořlavé kapaliny, aby páry vytvořily hořlavé prostředí. Proto třeba nafta nemusí chytnout, když do ní v malém množství padají žhavé jiskry ze svařování. Nebo se hořící cigareta může dát uhasit v benzínu.
Ale když se dostane kapalná nafta nebo i olej na žhavý svar, tak to chytne.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče