SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-05-2016 11:19:10

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Oprava dražkovanej hriadele

Dobrý deň, aký prídavný materiál je vhodný na navarenie drážkovanej hriadeľky?
Metoda zvárania možná TIG alebo MMA.
Priemer hriadeľky je 26mm a materiál je 13 240.

Aký technologický postup zvoliť aby to držalo. Jedná sa o drážkovaný hriadeľ na prenos výkonu s prevodovky do redukčnej prevodovky na traktore.
Drážky sa vybili a potrebujem ich navariť osustružiť a vybrúsiť,

Ďakujem

Editoval majo.0007 (14-05-2016 11:19:59)

Offline

 

#2 14-05-2016 17:15:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4461

Re: Oprava dražkovanej hriadele

13 240 (Poldi 2518) - obsah prvků v %: 0,37 C, 1,25 Mn, 1,25 Si

Ocel je dobře tvařitelná a dobře obrobitelná. Je náchylná na popouštěcí křehkost. Optimální průměr nebo tloušťka pro zušlechtění 50 mm. Používá se na středně namáhané strojní součásti.

    kování 1100 až 800 °C
    normalizační žíhání 870 až 890 °C
    žíhání na měkko 630 až 680 °C
    cementování 850 až 880 °C
    1.kalení do vody (oleje)  870 až 900  °C
    mezižíhání 650 až 680 °C
    2.kalení do vody (oleje) 770 až 800 °C
    jednoduché kalení do vody (oleje) 820 až 840 °C
    popouštění 150 až 180  °C

Vzhledem k obsahu C bude každé navařování docela problematické. Je tam vysoká pravděpodobnost podnávarových trhlin i když je tam poměrně dost kamaráda svářečů - Mn. Drážkované hřídele se obvykle cementují, takže materiál návaru tomu musí odpovídat. Jinak z toho bude bláto. Už to, že se stávající drážky omačkaly nasvědčuje docela masivnímu zatížení.

Online

 

#3 15-05-2016 10:53:33

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Oprava dražkovanej hriadele

Omačkání nemusí být zas až tak vypovídající.Příklad:Drážková hřídel z 13 240 bude mít cca 52 HRC,ale protikus který bude přenášet rotaci dál bude vyroben s větší vůlí(aby šel snadno nasadit na širší škálu drážek s různou přesností drážky a dělá se to tak celkem normálně-žádosti opravy návarem mívám poměrně dost často a když se ptám co je to za materiál kvůli požadavku na návar(PM,výška návaru apod.) nebo k čemu to bude sloužit je mi řečeno že je to celkem jedno že je to náhon za traktor,že se to bude ještě obrábět ) a z třeba 14220 po cementování zušlechtěné na 60+ HRC.Pak je logické že hřídel se opotřebí daleko víc a rychleji než protikus s vyšší tvrdostí povrchu.Ideální způsob opravy je nová hřídel.

Editoval Ládes (16-05-2016 15:39:52)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#4 15-05-2016 12:44:45

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava dražkovanej hriadele

No ta hriadelka bola z takeho materialu preto, lebo nebola moznost kalit. Tak ju dali aspon zuslachtit.
Aky pridavny material pre tig je vhodny na taketo opravy? Hriadelku dame vyzihat, kvoli pnutiu.
Je to lepsie navarat MMA tvrdonavarovou elektrodou alebo tigom klasickym Fe.
Existuje nejaky specialny na toto urceny pridavny material k tigu?

Dakujem.

Editoval majo.0007 (15-05-2016 12:46:16)

Offline

 

#5 15-05-2016 17:35:52

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Oprava dražkovanej hriadele

Trochu te majo nechapu .zuslechteni??jake??

Jinak zuslechteni je obecne brano jako kaleni+popusteni (nekdy je pouzito puze kaleni) nebo cementovani nebo nitridovani(po kterych zase nasleduje kaleni pripadne popusteni ale bez kaleni je cementace atd k nicemu)

Samotny material v tepelne nezpracovanem stavu je defacto vicemene blato!A svarenim na tom nic nezmenis spise zhorsis!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#6 15-05-2016 22:58:33

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava dražkovanej hriadele

Sám neviem, dostal sa mi do rúk len výrobný výkres hrideľky a v technologickom postupe som našiel zušľachtiť.
Podľa mňa sa zušľachťuje na menšiu tvrdosť (do 52HRC) a kalí nad 52HRC. Ale neviem.
Rád by som zakúpil nejakú knižku s tepelným spracovaním materiálu, ale neviem nič nájsť...

Inak na navarovanie použijem tvrdonavarove elektrody EB 7010 - Re=700MPa

Offline

 

#7 15-05-2016 23:27:05

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Oprava dražkovanej hriadele

majo.0007 napsal(a):

Sám neviem, dostal sa mi do rúk len výrobný výkres hrideľky a v technologickom postupe som našiel zušľachtiť.
Podľa mňa sa zušľachťuje na menšiu tvrdosť (do 52HRC) a kalí nad 52HRC. Ale neviem.
Rád by som zakúpil nejakú knižku s tepelným spracovaním materiálu, ale neviem nič nájsť...

Inak na navarovanie použijem tvrdonavarove elektrody EB 7010 - Re=700MPa

Jak pravi klasik "retez je tak silny jako jeho nejslabsi clanek"
Takze i pokud navaris drazkovani(ktere dokazes nasledne obrobit)muze dojit v TOO (tepelne ovlivnene oblasti)k vyzihani (zmeknuti) nebo spise k zakaleni a pokud by nenasledovalo spravne provedene popusteni(ktere muze ale ovlivnit i navar)muze dojit v miste zakaleni k prasknutí.
Obecne je tyhle dynamicky namahane soucastky  jednodussi koupit nove
Ps:mam pocit ze se tohle probiralo i na cnc foru.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 16-05-2016 19:11:22

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava dražkovanej hriadele

No mam doma malu kaliacu piecku, tak ho dam po zvarani na hodku vyzihat.
A výroba nového je nacenená na 150€ z materiálu 15.
Ano preberalo, tu som sa chcel dozvediet aky pridavny material a sposob zvarania zvolit smile

Offline

 

#9 16-05-2016 20:40:51

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Oprava dražkovanej hriadele

Zušlechtění z hlediska tepelného zpracování znamená kalení a popuštění.Pokud by bylo jen kaleno(kalí se na maximální dosažitelnou tvrdost),pak by bylo v materiálu značné pnutí které by mohlo výrobek i roztrhat.Žíhání po navaření není určitě od věci,pak by však mělo být opět kaleno a popuštěno.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#10 16-05-2016 21:43:03

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Oprava dražkovanej hriadele

maly brat obraba v praci kalene hriadele na sustruhu pri pade na zem sa rozmlatia ako sklo...tepelna uprava materialov je veda sama o sebe

Offline

 

#11 12-08-2018 13:56:39

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 671

Re: Oprava dražkovanej hriadele


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče