SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tak mám první zkušenosti s nákupem svářečky plastových trubek u polského stánku. Na výběr jsem dostal dvě, jednu za 1100,- a druhou za 750,-. Vzal jsem tu levnější a spěchal domů ji vyzkoušet. Doma jsem chtěl svářečku zapojit do sítě, ale ze zástrčky se okamžitě zakouřilo a vyletěly jističe. Tak jsem popadl svářečku a valil zpět do polska. Naštěstí mě příjemně překvapilo seriozní chování stánkaře, který bez problémů vrátil peníze.
Offline
Jak říkám já u stánku bych elektro zařízení nekupoval pokud to není kapesní budík či rádio které vyhodím do koše když nepošlape.
Jinak jsem si koupil http://www.konrad.pha.cz/svarecky/kutil.htm tu verzi Kutil Komfort přibližně za asi kolem necelých 5000,- v hornbachu, dalo by se to pořídit samostatně a ušetřit na kufříku a nástavcích (koupím jenom ten co budu potřebovat), ale mět to potom hozené někde v tašce.....
Offline
ono je to stánek kterej tam je každej den a běžně se na to vztahuje záruka i razítko dá když řekneš a na rozdíl u tamanu když reklamuješ nemumlá nerozumnět a u takové ceny i tu horší záruku oželím ano mužeš koupit tu polskov se zárukou u nás ale o 100 procent dráže nebo pak naši kvalitnějši ale to už je 5 tisíc. a je také pravda že ve firmě ta polská odejde během pul roku ale co ve firmě udělaj za pul roku tak já za 10 let
Offline
stafflik napsal(a):
mě jde spíš o svařování plastů na motorky.. Tam je to přecejen plocha a dělá se toho většinou dost. Takže ty waty asi přitlačim. Taky by mě zajimalo jak je to s přidavnym materiálem. Podle čeho vubec poznám z jakyho matroše to je? Vim že co svařují nárazniky tak od někud kde to neni vidět vystřihnou kus materiálu a ten přidávaji. Jenže z mašiny toho moc neodstřihnu, to už by tam nic nezustalo :-) ..
Hele pokud se vrhneš na opravy plastů na motorku, tak si kup na Aukru svářečku za 1650 kaček i s nádstavci. Má 1600 W a je na tuto práci dostačující. Já se plkasty zabývám asi 18 let a používám Leister, al to je již profi. Ta z Aukra ti bude na tvoje opravy stačit. Co se týče svařovacích drátů, tak ta samá firma ti dodá i dráty. Je totiž problém, že si většina lidí myslí, že plast je prostě plast. Právě naopak. Je to celkem věda a vždy musíš svařovat plast danným drátem. Takže začnu ABS. To je většina plastů na motorky, je nutný svařovací drát ABS. Nenahradíš to ničím jiným. Prostě se ti to rozpadne. ABS se vždy svařuje z obou stran( rub i líc). Mám na to takovou fintu. Do nádstavce horkovzdušky vstrčím šroubovák s dřevěnou rukojetí a nažhaveným hrotem pak sestehuju díly k sobě , z líce je nutné bruskou odstranit lak, dělá to problém. Dneska končím, nevím jestli to ještě někoho zajímá a navíc tu vyzrazuji své rokama nabyté knowhow. A taky nevím zda to admin pustí. Pokud máte někdo zájem o pokračování či dotazy tak napište do fora. Drobek
Offline
Přestože to nedělám tak mě to docela zajímá, prosím o detaili.
Díky JirkaH
Offline
Drobek> Perfektní popis. Zajímalo by mě, z čeho je podlaha u skůtrů, popř. kde nebo jak zjistit, z čeho je. Děkuji.
Offline
Podlaha bude jistě z toho samého jako zbytek, podívej se na rubu plastu a na každém kusu bývá z 99% vyraženo z čeho je výrobek vyrobený. Budu používat jen zkratky, které se tam vyskytují. U plastů motorek se jedná většinou o to ABS, je to bohužel dost křehký materiál, hlavně v zimě. Na opravu nepoužívej nikdy trafopájku ani na stehování dílů k sobě, protože má vysokou teplotu a materiál se propálí a zkřehne ještě víc. Ideální jsou ty svářečky co jsem psal a u ABS by měla být teplota o něco vyšší tak 295 až 310 stupňů, ten rozdíl je na to, když vaříš tenčí a hrubší materiál. Při vaření je třeba odstranit lak z povrchu vařeného dílu a to cca 5 mm od praskliny, jinak se tavená šňůra lepí na barvu a né na plast. Při vaření praskliny šňůrou se ukáže, kde je ještě prasklina v plastu, která nebyla pod lakem vidět. Tu je taky nutno zavařit, to proto, že pokud ji nezavaříš bude dělat problémy při lakování. U vaření je třeba nespěchat, to proto, že se plast přehřívá a pokud to uspěchám a budu vařit vše najednou, může se stát, že se mi vařený plast kompletně prohřeje a zbortí se. Dostávat ho pak do původního stavu, je docela pakárna a proto ještě jednou doporučuji, nespěchat. Plast po vaření je nutno nechat v klidu a to hodinu i déle ať se vyrovná v plastu vnitřní pnutí, proto taktéž doporučuji nechladit vodou a podobně. Pro dnešek končím. Případné dotazy pište na známé téma plasty, zdar drobek.
Editoval drobek (18-06-2009 20:24:54)
Offline
Nebezpečné výpary vznikají 100%, jde o koncentraci ve vzduchu který u toho dýcháš. S ochranou bych to nepřeháněl, nejlepší je vzít si práci ven. Hlavně pokud jde o větší rozsah. Nějaké drobnosti lze dělat u otevřeného okna.
příkladem škodlivosti výparů při sváření plastů je mléko v sáčku, každý ví že takto zabalené mléko má nepatrnou trvanlivost - je to tím že živé kultury v mléce jsou otráveny i zanedbatelným množstvím výparů vzniklých svařením folie po naplnění. U kartonových obalů kde je kovová folie (jako spoj) se toto nevyskytuje.
A pokud jde o výpary při svařování železa, blázen si může skusit pracovat pár hodin v nějakém nevětraném prostoru.
Offline
Pokud potřebujete nějaké info,co se týká svařování plastů na auto,nebo moto,můžu poradit.Mám na to základní kurz.Základ ale je kvalitní pistole a trysky.Když tady čtu ty příspěvky o tom,jak stačí stočit kousek plíšku,heftnout TIGem a nasadit na nějakou horkovzduěnou pistoli,tak se tomu akorát zasměju.Důležité je znát teploty jednotlivých plastů a taky vědět,kolik vzduchu tam foukat.Není to nic světoborného a pokud už člověk umí svařovat (cokoliv),stačí se chvilku dívat.Jo,a jak už tady píše kolega,důležité je,vědět o jaký plast se jedná.Není problém svařovat např.PP drátem ABS,dokonce to udělá hezký svár,ale stačí vzít kleště a celý ,,svár" vytrhnete ze základního materiálu.S kolegou ale nesouhlasím,že většina motorek má plasty z ABS.Nevím kolik jich už svařoval,ale já jsem se setkal taky hodně s PP,PP/EPDM,PC/PBT občas některé krytky dokonce z PA.
Offline
Kde se takový základní kurz sváření plastů koná? Celkem mě to zajímá, občas nějaký ten nárazník z auta vozím vařit.
Offline
Já jsem si kurz dělal v Prostějově,trvá to týden a stojí 4500 bez DPH,takže musíš zvážit,jestli ti to stojí za to?Já se živím svařováním(většinou) a mám zkoušky ještě na TIG,MIG atd. a k tomu jsem si udělal ty plasty.Ty jsi asi automechanik,takže když to někde necháš zavařit,stejně to zákazník zaplatí a je jen na tobě,jestli si na to ještě něco přihodíš,nebo ne.Takhle zaplatíš kurz,koupíš pistoli(cca 3-4 tis),dráty(cca 1200 základ,aby tě něco nezaskočilo),k tomu nějáký blbosti jako kleště na drát,pilníky,rašple,šábry,taky je potřeba delta bruska,abys to lakýrovi nachystal pěkně do hladka a co já vím co ještě?No a když to spočítáš,už je to celkem slušnej peníz a stojí za úvahu,jestli se to zrovna tobě jako mechanikovi vyplatí a kdy se ti to vrátí?
Offline
Samotným vařením bude návratnost trvat asi dlouho, pokud se nevaří denně. Pokud ale připočítám čas ztrávený cestováním za specialistou, který na počkání samozřejmě nevaří, začíná mít investice logiku. Navíc poskytnu zákazníkovi další novou službu. Je mě jasné, že vaření plastů není jednoduchá záležitost a tak musím celou akci zvážit. Momentálně se učím vařit s tigem a tak s plasty chvíli počkám.
Offline
Pokud to bereš takhle....proč ne? Samotné svařování není složité,spíš jde o to,abys znal teploty pro svařování jednotlivých plastů a tu teorii okolo.Pak už je to jen otázka rutiny,jako ostatně každé svařování.
Offline
máte někdo zkušenosti se svařováním lina?
Offline
Pavel ZRX , pokud se tím nebudeš živit, taksi kup na Aukru svářečku za 16set a dráty za 900 celou škálu. Podívej se na rub plastu a tam najdeš ozačení olastu a podle něj si vezmeš šňůru a zavaříš to , teploty se pohybují kolem 300 stupňů, třeba to vyzkošet. Na motorkách je vesměs ABS , ale je to všude napsáno. Jinak já používám LEISTER a to je položka 11litrů českých, to se ti na občasné opravy nevyplatí. Svařuju od roku 1987, takže nějakou tu zkušenost asi mám.
Offline
Jo a na ten kurz se vykašli je to vyloženě o vyhozených penězích, stejně to musíš projít sám a odzkoušet si to na vlestní ruku. A ty kecy kolem dokola, ta si poslechni v televizi senát a vyjde to na jedno a to sam. Zdar a sílu.
Offline
Kurz je především na to,abys věděl jak na to,jaké teploty atd.Trvá týden a dozvíš se základy a dá ti to hodně.Kdo tam nebyl,nemůže hodnotit!Rozhodně ušetří čas,který stráví ruzní samoukové výzkumem něčeho,co profíci vědí a řeknou ti to tam.A navíc...máš na to papíry včetně certifikátu,kterým se můžeš v případě potřeby prokázat.U nás je taky jeden samouk a když jsem po něm opravoval sváry,byla to hrůza!!!Asi totiž tím svým zkoumáním nepřišel na to,že drátem ABS,nemůže svařovat PP/EPDM.Ty jeho sváry jsem vytrhal kombinačkama a musel komplet převařit.No a tak to máš s kutilama .....
Offline
Já jsem taky samouk a dělám to už dost dlouho na to, abych ti to tu vyvracel, ale je to jen tvoje věc a tvoje peníze. Taky jsem svářel plast, co jeden takový zkušený měl v ruce, podpálil pod tím zapalovač a řek, že je to nesvařitelné, ale to je jen věc pohledu. Kašlem na to, pokud se mě někdo na něco zeptá, nevidím důvod mu neodpovědět, dle mých zkušeností.
Offline
Tu kravinu se zapalovačem mi tam taky instruktor ukazoval a dokonce měl i tabulky,jak kterej plast smrdí a podle smradu by se mělo i poznat kterej to je.Ale společně jsme usoudili,že je to na prd a radši jsme se věnovali svařování.Já jsem se to chtěl naučit rychle a tak jsem tam šel.Jsem už dost starej,svařuju přes 30let a na experimentování už zase tak moc času nemám.
Offline
No jestli svařuješ plasty 30 let, tak to jsi machr.
Offline
Ale to nee,začínal jsem elektrodou(nic jinýho nebylo),TIG,CO2 a plasty až nakonec.Na plasty mám zkoušky na kruhovou trysku a rychlotrysku (ZK 31 S1,ZK 32 S1)
Offline
No tady je to o plastech.
Offline
Já, že ty plasty už dělám dvaadvacet let, a jsem taky samouk.
Offline
Co by ne,vždyť na tom vůbec nic není.Neznám nic jednoduššího,než svařovat plasty.
Offline