SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 03-09-2015 22:26:44

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

r-e-k Stavba "laděných" turbosvodů" v domácích podmínkách??? Nebudu řešit materiál (to je ten nejmenší problém) ale výsledný efekt = kravál nahoru a výkon dolů...
Naladit svody je "vyšší dívčí" spojena s testováním kterému předchází mnoho výpočtů.

Editoval HonzaKovo (03-09-2015 22:29:16)

Offline

 

#27 03-09-2015 22:30:45

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 520

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

...ale všeobecne rozšírený "poznatok" je, že čím je na sacej a výfukovej strane toho menej - tým viac Adidas!!! O tom, že tie plyny pulzujú tuzeri nemajú ani šajnu...

Editoval FF (03-09-2015 22:31:43)

Offline

 

#28 04-09-2015 00:14:07

tomi911
Člen
Registrovaný: 02-01-2010
Příspěvky: 65

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

neviem ako teda tdi hdi a podobné ale saab 2,3 turbo benzín aero + úprava soft a pán majiteľ sa vrátil po mesiaci len aby doniesol fľašku. Jediné riešené 3 alebo 3,5" teda
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1617_30032013403.jpg
a áno aj výfuk bol s ochranou koreňa a plný prievarom.
a napr. na kogenerácii sme mali len turbové motory výmeník bol pomerne blízko material zvodov liatina ale od turba 316 ti pálili zväčša bioplyn
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1617_dsc_0140.jpg
prehrabať archív možno nájdem aj fotky zvodov
teploty u serii tdi by snáď mala byť okolo do 800°c krátkodobo 880°c


alfain 200AC/DC  ewm picomig 305 puls ewm picotig 200 ac/dc a veľa iných hračiek

Offline

 

#29 07-11-2015 14:32:29

r-a-k
Člen
Registrovaný: 28-05-2015
Příspěvky: 7

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Frank napsal(a):

r-a-k napsal(a):

Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved

Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: smile http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspx

Zdravím Franku, tak jsem sehnal materiál na ty svody AISI 321. Komlet přírubu, trubky i kolena. Měl bych ještě otázku jaký přídavný drát použít? Svařovat to budu TIGem. Děkuji za odpověď

Offline

 

#30 07-11-2015 16:45:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

r-a-k napsal(a):

Frank napsal(a):

r-a-k napsal(a):

Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved

Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: smile http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspx

Zdravím Franku, tak jsem sehnal materiál na ty svody AISI 321. Komlet přírubu, trubky i kolena. Měl bych ještě otázku jaký přídavný drát použít? Svařovat to budu TIGem. Děkuji za odpověď

Použít ER 321, popřípadě i ER 347 příd. mat. Zde máte doporučení a data sheet:
http://www.aksteel.com/pdf/markets_prod … _sheet.pdf

Editoval Frank (07-11-2015 16:49:50)

Offline

 

#31 07-11-2015 21:21:50

r-a-k
Člen
Registrovaný: 28-05-2015
Příspěvky: 7

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634

Offline

 

#32 08-11-2015 16:44:09

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

16.11 je 308L, pokud chcete žáruvzdornost a žárupevnost srovnatelnou se základním materiálem, hledejte 308H nebo 19 9 H. Je to např. Thermanit ATS 4. Řešením je i 309, ale ne 309L, to je nízkouhlíková přechodovka.

r-a-k napsal(a):

Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634

Offline

 

#33 08-11-2015 23:49:46

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Jaky nerez mat. na vyfuk ????????????????????????????

r-a-k napsal(a):

Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634

To je škoda, ale tragedie to není. Lze použít tu ER 347 a ostatní náhrady, jak zde popsal pan JardaK a já jen doplním odkaz. Jsou tam tabulky s náhradou příd. mat. a možnými následky na tepelnou odolnost.
http://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=967

Editoval Frank (09-11-2015 00:02:27)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče