SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
r-e-k Stavba "laděných" turbosvodů" v domácích podmínkách??? Nebudu řešit materiál (to je ten nejmenší problém) ale výsledný efekt = kravál nahoru a výkon dolů...
Naladit svody je "vyšší dívčí" spojena s testováním kterému předchází mnoho výpočtů.
Editoval HonzaKovo (03-09-2015 22:29:16)
Offline
...ale všeobecne rozšírený "poznatok" je, že čím je na sacej a výfukovej strane toho menej - tým viac Adidas!!! O tom, že tie plyny pulzujú tuzeri nemajú ani šajnu...
Editoval FF (03-09-2015 22:31:43)
Offline
neviem ako teda tdi hdi a podobné ale saab 2,3 turbo benzín aero + úprava soft a pán majiteľ sa vrátil po mesiaci len aby doniesol fľašku. Jediné riešené 3 alebo 3,5" teda
a áno aj výfuk bol s ochranou koreňa a plný prievarom.
a napr. na kogenerácii sme mali len turbové motory výmeník bol pomerne blízko material zvodov liatina ale od turba 316 ti pálili zväčša bioplyn
prehrabať archív možno nájdem aj fotky zvodov
teploty u serii tdi by snáď mala byť okolo do 800°c krátkodobo 880°c
Offline
Frank napsal(a):
r-a-k napsal(a):
Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved
Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspx
Zdravím Franku, tak jsem sehnal materiál na ty svody AISI 321. Komlet přírubu, trubky i kolena. Měl bych ještě otázku jaký přídavný drát použít? Svařovat to budu TIGem. Děkuji za odpověď
Offline
r-a-k napsal(a):
Frank napsal(a):
r-a-k napsal(a):
Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved
Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspxZdravím Franku, tak jsem sehnal materiál na ty svody AISI 321. Komlet přírubu, trubky i kolena. Měl bych ještě otázku jaký přídavný drát použít? Svařovat to budu TIGem. Děkuji za odpověď
Použít ER 321, popřípadě i ER 347 příd. mat. Zde máte doporučení a data sheet:
http://www.aksteel.com/pdf/markets_prod … _sheet.pdf
Editoval Frank (07-11-2015 16:49:50)
Offline
Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634
Offline
16.11 je 308L, pokud chcete žáruvzdornost a žárupevnost srovnatelnou se základním materiálem, hledejte 308H nebo 19 9 H. Je to např. Thermanit ATS 4. Řešením je i 309, ale ne 309L, to je nízkouhlíková přechodovka.
r-a-k napsal(a):
Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634
Offline
r-a-k napsal(a):
Dekuji za odpoved. Tu ER321 jsem nikde nenasel co jsem dohledal tak se dela nahrada za ESAB OK TIGROD 16.11 coz byla ER321 tohle www.svarecky-kompresory.cz/drat-svareci … 11/d-74634
To je škoda, ale tragedie to není. Lze použít tu ER 347 a ostatní náhrady, jak zde popsal pan JardaK a já jen doplním odkaz. Jsou tam tabulky s náhradou příd. mat. a možnými následky na tepelnou odolnost.
http://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=967
Editoval Frank (09-11-2015 00:02:27)
Offline
Stránky: 1 2