SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Chcel by som poradiť aký prídavný materiál by sa mohol použiť na zvarenie AL motocyklového rámu alebo jeho častí ak nemáme možnosť zistiť zloženie ? Taktiež mám odtrhnutý spodný držiak na bloku motora, ktorý by som nechcel rozoberať a potrebujem ho vyvariť / je to asi 1,5x1,5cm / . Aké prídavné materiály by sa mohli použiť?
Rám nie je prasknutý ale je sú v ňom ryhy po páde , ktoré by som chcel zaliať.
Editoval guma (29-03-2009 12:25:11)
Offline
Pokud rám není prasklý je lepší ho nevařit ,ale třeba zakytovat . Teplem od svařování ztratí hliník částečně původní mechanické vlastnosti /zejména pevnost/. Rám se svařuje slitinou AlMG4,5Mn . Blok motoru AlSi5.
Offline
Co se týká rámu souhlas se Petrem i Zdenálem a k tomu bloku záleží na tom v jaké části to je, ale při svařování se demontáži asi nevyhneš.Slitiny hliníku hodně vedou teplo tak ti zničí okolní simerinky popř. těsnění apod. a někdy se to hodně kroutí.A pořád je to svařované se všemy nevýhodami.Možná taky lepit ale to chce odhadnout jaké síly na něj působí.
Offline
Jen bych přidal že při vaření bloků motoru dbát na čistotu svařovaného místa! Žádný olej či karbon v okolí svaru.
Offline
MiraGSX napsal(a):
Jen bych přidal že při vaření bloků motoru dbát na čistotu svařovaného místa! Žádný olej či karbon v okolí svaru.
A já bych dodal pro ten blok motoru že předehřev v pícce (podle velikosti)by taky neškodil většinou alespoň co sem viděl se při vyvařování pistnice nebo jak se to zove tam je při "studenem" svařování neunosne pnutí a cela prace by se mohla prodražit pač se to opravdu mže zkroutit.
Offline
Dobrý den
taky tu mám něco ke svaření z oblasti motorek. Jedná se o karburátorové šoupátko. urazil se malý kousek šoupátka nahoře kde šoupátko dosedá na nastavovacá šroub volnoběhu tedy urazila se ta dosedací plocha. V Karbecu musí to šoupátko krásně chodit takže se nesmí při svařování skroutit. Poradte co s tím popřípadě neměl by někdo zájem o tuto zakázku? děkuji za odpovědi
Offline
Matroš napsal(a):
Dobrý den
taky tu mám něco ke svaření z oblasti motorek. Jedná se o karburátorové šoupátko. urazil se malý kousek šoupátka nahoře kde šoupátko dosedá na nastavovacá šroub volnoběhu tedy urazila se ta dosedací plocha. V Karbecu musí to šoupátko krásně chodit takže se nesmí při svařování skroutit. Poradte co s tím popřípadě neměl by někdo zájem o tuto zakázku? děkuji za odpovědi
Neměl bych obavy jen o deformaci šoupátka. Problém bude ve složení materiálu. Karburátory ap. zařízení se odlévá ze slitiny Al - Zn (poměr neznám) a jak známo zinek dělá problém, protože jeho teplota varu je 907 °C. Tato teplota je při svařování TIG metodou lehce dosažitelná a Zn se odpařuje a jeho páry okamžitě oxidují a tvoří bílý dým. Další problém bude nízká teplota tavení materiálu šoupátka, takže při použití běžných přídavných drátů pro Al to půjde obtížně. Doporučuji měkké pájení pájkou pro Al slitiny, neilépe asi použitím příd. mat. HTS-735 II.
http://www.exposales.net/exposales/stor … ds/hts.htm
Pokud TIGem, tak materiál Welco 52. ( http://www.harrisproductsgroup.com/pdf/spec/52.pdf )TIG AC ''square wave'' je podmínkou. Seřídit ''balance'' pro nejvyšší čistící efect, to znamené zvýšenou plusovou půlvnu na elektrodě. Materiál musí být dokonale odmašťený a svařovaný povrch očištěný. Použít Argon čistoty 100%, nebo co nejčistčí. Určité zkušenosti s tímto materiálem jsou podmínkou a pokud jste naprostý začátečník, nedoporučuji toto dělat.
Offline
Díky za info...já se do toho svařování asi pouštět nebudu proto bych uvítal kontakt na firmu která je schopna tento úkon udělat.. Nevíte u nějaké nebo o šikovném svařeči?
Offline
Existují i jiné metody než je svařování nebo pájení. Frank popsal problém karburátoru zcela přesně většinou jsou ze zinkové slitiny ale dělají se i z hliníkových slitin ale to jen velmi zřídka.Nejsložitější pro našinec je zjistit z čeho je materiál složen. Pro Franka je analýza materiálů jednoduchá má na to kouzelnou mašinku popisovanou zde http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=796
Další variantou je konstrukční lepení je někdy vhodnější a dostupnější. Popřemýšlej i tímto směrem.
No a je dobré vědět z jakeho regionu jsi. Já jsem z Prahy.
Offline
To konstrukční lepení mě zaujalo ale nemám s tím vůbec žádné zkušenosti. Je opravdu ten spoj po slepení tak pevný? Menší problém je v tom že to lepidlo musí odolávat prostředí s benzínovými výpary. Doporučte nějaké dobré lepidlo pokud jste měli možnost něco takového vyzkoušet...Já jsem ze Vsetínska-zlínský kraj
Offline
Určite ide zalepiť ale keď máš ulomené držiaky z oboch kartrov ako to potom rozoberieš? Ak tam necháš medzeru pri doťahovaní to ulomíš epoxidy nie su moc pružné. Pred rokmi som sa venoval výrobe a úpravám motokrosových a motokárových motorov na lepenie som používal chs epoxy /Klasický epoxid/,
npr. pri výrobe spádového karborátora, pri prebrúsených pepúšťacích kanáloch i prerazených kartroch. Ale držiak motora by som ja privaril, ale k tomu treba rozobrať motor aby sa todalo perfektne opracovať do roviny. Po zvarení musia tie kartre aspoň 3 dni stáť uvolnia sa pnutia lebo keď ich hneď stiahneš múžu prasknúť. Kartre sme vyvárali všetky kvôli brúseniu kanálov a iným rýchlostkám. Tu máš od Henkla
http://www.loctite.as/?p=p_47&sName … ho-lepidla
Offline
Matroš: to šoupátko bych vařit ani nezkoušel, to nedopadne dobře. Nevím jak vypadá ta "ploška" zkusil bych to důkladně odmastit a vylejt chs epoxy jak píšou kolegové, po vytvrdnutí dopilovat jemným pilníčkem.
zajímalo by mě jak k takové závadě mohlo dojít a co je to za motorku, třeba se někomu takovej karbec povaluje doma.
Offline
To lepení je skvělý nápad Jenže pokud mám zkušenosti, palivo a hlavně přísady v něm jsou schopny zlikvidovat lepený spoj pomocí epoxidových lepidel v několika dnech. Takže můj point je, že pouze pájení, nebo sváření je vhodné pro takovou opravu. Popřípadě jiný druh lepidla.
Offline
Tak to jak se to ulomilo by me taky zajímalo. Ono je to motorka z 93 roku tak možná stáří..nevím... jo a je to Kawasaki kx 125 (motokrosová dváca)...no s tím lepením epoxidem...kouknul jsem na nabídku firmy loctite a myslím že tam jsou lepidla odolávající chemikáliím. Je to sice drahý špás ale co mi jiného zbývá když se tento díl už nedá u Europe kawasaki sehnat. Nabídka firmy Loctite je velmi pestrá a ted jenom vybrat ten správný produkt.
Offline
Frank napsal(a):
To lepení je skvělý nápad Jenže pokud mám zkušenosti, palivo a hlavně přísady v něm jsou schopny zlikvidovat lepený spoj pomocí epoxidových lepidel v několika dnech. Takže můj point je, že pouze pájení, nebo sváření je vhodné pro takovou opravu. Popřípadě jiný druh lepidla.
No a v tom s Frankem opět souhlasím.Dlouho nám trvalo než jsme našli toho pravého dodavatele, který řeší i tento problém ale dokáže jen nejmenší balení od 500g v cenách cca 1900 Kč +DPH. Dokážeme s tím zalepit hliník i šedou litinu namáhanou do teplot cca 120 st. C . Do 1000 st. C se používá jiný druh.
Offline
Ahoj Frank klasickým epoxidom a sklotextilom mám zalepenú naftovú nádrž už 20 rokov a stále drží. Na karburátoroch sme lepily plavákové komory lebo sa to nedalo zvárať /pri výrobe spádových karburátov/ a neodpadol na motokrosovej mutorke.
Offline
petce napsal(a):
Ahoj Frank klasickým epoxidom a sklotextilom mám zalepenú naftovú nádrž už 20 rokov a stále drží. Na karburátoroch sme lepily plavákové komory lebo sa to nedalo zvárať /pri výrobe spádových karburátov/ a neodpadol na motokrosovej mutorke.
Hmm, to je zajímavé. Já slepil epoxidem víčko na nádrži auta, pouze zajistil proti otáčení, protože původně zamykatelné víčko přestalo fungovat a za pár dnů pouze výpary z benzínu, nikoliv přímý styk s palivem ten epoxid zlikvidovaly tak, že se úplně vydrolil. Použil jsem klasické dvousložkové epoxy, přesně podle návodu, to ztvrdlo a zdálo se to být OK, ale po čase nastal ten výše popsaný jev, tak nevím. S lepením kovů nemám dobré zkušenosti
Offline
Klasickým českým Epoxidom? To nie je možné. Odmasťovali sme to acetónom a zdrsňovali šmirglom a fakt tomu nič nerobí. Musí sa to nechať vytvrdnúť bez pohonných hmôt a ich výparov. Pri teplote nad 25 stupňov aspoň dva dni.
Offline
Já bych se ani o to lepení nepokoušel (záleží jak a kde je to ulomený...).Pokud nejde sehnat nový,nechal bych si ho vyrobit,nebo část udělat doma a zbytek ve fabrice.
Offline
Sender napsal(a):
Já bych se ani o to lepení nepokoušel (záleží jak a kde je to ulomený...).Pokud nejde sehnat nový,nechal bych si ho vyrobit,nebo část udělat doma a zbytek ve fabrice.
Naprosto souhlasím. Nejlepší je sehnat, nebo vyrobit originální součástku. Já sice podobné věci s úspěchem svařoval, nutné je použít metody a příd. mat., které popisuji výše. Ale bez praxe s těmito materiály to opravdu nedoporučuji...
Offline
Ty epoxidový (dvousložkový) lepidla maj jednu potíž, musí se smíchat naprosto přesný poměr pryskyřice + tvrdidlo, když se dá tvrdidla málo zůstane to měkké, když se dá tvrdidla moc ztuhne to rychle a materiál je křehký. Člověk většinou potřebuje lepidla jen trochu - malé množství a to se dá přesně namíchat asi jen v laboratorních podmínkách. Řešil jsem to tak že jsem si nachystal víc věcí které potřebovaly opravu a lepidla rozmíchal hodně - pak se to povedlo a drželo to. I nějaké prasklé karburátory u dvoutaktního motoru.
Offline
Stránky: 1