SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
po 5 letech provozu štěpkovače,praskl tento hliník odlitek (původně to vypadalo na litinu) nevíte zda-li je to svařitelný,pro představu jak to vypadá v akci 2 obrázek podobného štěpkovače.... prasklina odlomil kousek v rozměrech 5cm x 5cm tento odlitek je velmi namáhán ozubeným válcem který působní na hlíníkovou destičku a poté na vymezovací šroub který je právě v tomto ohlitku,motor 2,5KW zpřevodovaný na 40ot./min. tak aby seštěpkoval i silné 4cm větve
bojím se,když to dám známému svařit,ve Voděradech,který za velmi dobrou cenu dělá špičkovou práci,když cesta tam cesta zpět + cena za práci,když to nasadím zapnu a ono to tím kroutícím momentem praskne,tak jsem zas na začátku... nevím co je to za slitinu z číny
napadá mě:
1) nechat to svařit myslím že bych se do 300,-Kč včetně cesty mohl vejít
2) posvářet podobnou konstrukci z nějakého silnostěného železného plechu nebo pásoviny železného materiálu bych měl dost ?,bohužel nemám obráběcí stroje,kdyby mě někdo pomohl a část udělal,zbytek bych si posvářel,a závity apod... udělal (pevně věřím,že tohle by spolu s frézou na štěpkovači bylo téměř nesmrtelné
3) koupit novej
nový stojí cca 1300,-Kč
Díky za všechny rady
PS. další reálné fotografie v případě zájmu přiložim vč. jak to vypadá a kde je to prasknuté
Offline
Když neznáte složení materiálu vy sám jako majitel tak my tu budeme maximálně hádat z z magické koule. Podle vzhledu výrobku je to poměrně složitý tlakový odlitek, tedy je reálné nebezpečí dost velkého obsahu Zn, případně i Cu ve slitině. To se pak svařuje moc špatně, případně vůbec ne. Šlo by asi někde ve Feroně si nechat na spektrometru určit složení a teprve pak se shánět po možnosti svaření. Jestli bude oprava svařením stát 300, 500 nebo 1000 Kč vám nikdo asi předem neřekne, když nezná základní informace. Existují totiž i přídavné materiály (dráty), které stojí i několik tisíc Kč za kilogram a nedají se koupit v menším než kilovém balení. To jen pro příklad.
Offline
Tu hliníkovou destičku jsem už jednou nechával vyvařovat byla projetá od frézy.Ale to stál ten štěpkovač 6000kč. Pokud není na odlitku vyznačeno jeho složení viz výše.Pokud stojí nový stroj nebo ten poškozený díl 1300kč moc bych to neřešil.
Offline
Honza007
Děkuji,nejde o tu destičku,ta stojí tuším 250,-Kč (ta je skoro jako nová,možná sjetá o milimetr/dva) ale tady jde o ten hliníkový odlitek ten kryt
který praskl,viz. 1 obrázek
Ano stojí cca 1 500,-Kč vč. poštovného
Momentálně stejný nebo podobný drtič taky stojí 5-6tis.
Před 5roky stál v akci necelé 4tisíce Grizzly GHS 2500 XL
Podivám se zítra,zda-li na odlitku není něco vyražené,ale myslím že ne.
Honza007 napsal(a):
Tu hliníkovou destičku jsem už jednou nechával vyvařovat byla projetá od frézy.Ale to stál ten štěpkovač 6000kč. Pokud není na odlitku vyznačeno jeho složení viz výše.Pokud stojí nový stroj nebo ten poškozený díl 1300kč moc bych to neřešil.
Offline
jirkati Moderator (děkuji)
Těch drtičů je více z číny většinou jen jiná nálepka,barva/výstupní kontrola/nebo jiný vzhled případně AL vinutí na motoru,i značky za 10k od Bosche,nekdy právě ten tlakový odlitek praskl... bohužel...
foto praskliny: níže
jirkati napsal(a):
Když neznáte složení materiálu vy sám jako majitel tak my tu budeme maximálně hádat z z magické koule. Podle vzhledu výrobku je to poměrně složitý tlakový odlitek, tedy je reálné nebezpečí dost velkého obsahu Zn, případně i Cu ve slitině. To se pak svařuje moc špatně, případně vůbec ne. Šlo by asi někde ve Feroně si nechat na spektrometru určit složení a teprve pak se shánět po možnosti svaření. Jestli bude oprava svařením stát 300, 500 nebo 1000 Kč vám nikdo asi předem neřekne, když nezná základní informace. Existují totiž i přídavné materiály (dráty), které stojí i několik tisíc Kč za kilogram a nedají se koupit v menším než kilovém balení. To jen pro příklad.
Offline
Ten drtič je schválně konstrukčně navržen tak,aby to dřív nebo později kleklo.Když se koupí novej díl,je pravděpodobný že to časem klekne zas.Svařenej díl těžko vydrží co novej.Pokud se vyrobí kvalitní obal,je možný že klekne něco jinýho.Řešil bych to tak,že bych si tohle nechal svařit a případně vyztužit.Před montáží změřil a časem posvařoval novej díl.Případně bych se na to úplně vykašlal a vyrobil celej novej kvalitní drtič.Je to ale o možnostech.
Offline
pracoval som v servise zahradnej techniky a konkretne tychto strojov som mal rozobratych x-kusov ale takto roztrhnutu komoru som este nevidel,na zvaranie treba rychlo zabudnut,neviem presne co to je za matros ale ked sme to zaniesli do zvaraceskej skoly tak nam bolo povedane ze to je nezvaritelne,jedine objednat poskodenu cast a prehodit ju,vecny problem tychto strojov bolo to ze poriadne nepracovali,nesekali na kusky ale konare len tak "nastrihavali,to sa dalo lahko odstranit spustenim stroja a pomalym dotahovanim imbusu pritlaku klapky,koleso v tej hlinikovej klapke vyfrezovalo drazku a potom stroj pracoval paradne,kamaratovy som doniesol cely motor + prevodovku (je tam planetova ako v akuvrtackach) ten si s toho robil navijak,pomocna faza ktorou sa stroj reverzoval bola zhorena takze motor siel len do jednej strany ale to mu nevadilo
Offline
Sender (díky za vaši reakci na toto vlákno,tj. za komentář)
Však ano,někomu to ruplo někde jinde za 5min. provozu,někomu za 30min. a mě až za tolika let,a ten drtič jsem opravdu nešetřil doslova,
ano je to navržený na cenu,váhu,bohužel to není navrženo na celý život....
ale když se podivám,kolik na značkové stroje stojí náhradní díly (nože,frézy) tak za to jsou běžně 1 až 2 tyhle drtiče
naštěpkováno bylo odhadem přes 300košů,prasklo to asi kouskem,který zůstal v násypce,
ten odlitek kdyby byl silnější,těžko by se to stalo....
když se vyrobí kvalitní obal,počítám že náhradní díly nebude problém sehnat,bazar/čína/bazoš/aukro/dovozce... např. nebo použít český motor s převodovkou....
no já bych to nechal svařit,praskliny jsem zkoušel s trafem a hliník elektrodou zavařit,ale nešlo propalovalo se.... takže jsem to celé obrousil a přichystal pro svaření... asi ano,nejlepší by bylo časem posvařovat ze želaza nový díl...
PS. novej kvalitní drtič,ač jen za materiál by stál počítám 20k,s pořádným motorem,ale náklady na provoz,přemístění,manipulaci,nebo převážení atd...
Tenhle čínskej drtič má výhodu,velmi levný provoz na elektřinu,kabel 230V,natahuje si sám,padá to do koše který vysypete na hromadu pod střechu,levné topení kvalita štěpek je vysoká rychle vyschnou neschoří to jako papír,a nezasekne se to v kotli Slokov 27KW takže štěpka má krásnou velikost,fréza má téměř neomezenou životnost než se ztupí,mobilní můžete si ho tahat všude ke hromadám větví,převezete ho v autě
a mohl bych pokračovat,videa jsem na youtube viděl snad všechna,weby též,př. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto … p;start=60 //Štěpka - cena ?//
Sender napsal(a):
Ten drtič je schválně konstrukčně navržen tak,aby to dřív nebo později kleklo.Když se koupí novej díl,je pravděpodobný že to časem klekne zas.Svařenej díl těžko vydrží co novej.Pokud se vyrobí kvalitní obal,je možný že klekne něco jinýho.Řešil bych to tak,že bych si tohle nechal svařit a případně vyztužit.Před montáží změřil a časem posvařoval novej díl.Případně bych se na to úplně vykašlal a vyrobil celej novej kvalitní drtič.Je to ale o možnostech.
Offline
pavol.sk (děkuji za zkušenosti ze servisu z. t.)
Werco/hecht mě prý jejich servis co zaštituje Grizzly že se to prý taky nestává.... mě to dost zamrzelo...
ano,asi to bude potřeba koupit nový ten odlitek...
právěže,tento štěpkovač nikdy žádnou vadu neměl,seštěpkoval i stéblo od trávy prostě vše co se tam narvalo... ano od zakoupení stroje,jsem vždy seřiřoval vymezovacím šroubem ze strany při chodu štěpkovače a utahoval jsem to s citem až k válci,to člověk ucítí když to začně najíždět na desku a zabírat motor.... včetně zvuku... ta deska je skoro nová min. opotřebená viz. obrázek i když je vidět kousek
ano je tam planetová převodovka jako v aku vrtačkách,ale tady je vše celkem z kvalitního kovového materiálu,takže určitě něco vydrží,já si myslím že by vydržela aj se silnějším 2 800W motorem ale nevím jaký je z rotoru pastorek do převodovky...
já si myslím že převinou motor,kvalitní českou mědí,by nebyl problém a moc by to nestálo,vyměnit motor by bylo lepší mohelnice/mez/siemens ale ty jsou těžké a velké.... asi by to drtič nepřežil.... to by bylo lepší koupit bazarový štěpkovač a mít ho na díly
pavol.sk napsal(a):
pracoval som v servise zahradnej techniky a konkretne tychto strojov som mal rozobratych x-kusov ale takto roztrhnutu komoru som este nevidel,na zvaranie treba rychlo zabudnut,neviem presne co to je za matros ale ked sme to zaniesli do zvaraceskej skoly tak nam bolo povedane ze to je nezvaritelne,jedine objednat poskodenu cast a prehodit ju,vecny problem tychto strojov bolo to ze poriadne nepracovali,nesekali na kusky ale konare len tak "nastrihavali,to sa dalo lahko odstranit spustenim stroja a pomalym dotahovanim imbusu pritlaku klapky,koleso v tej hlinikovej klapke vyfrezovalo drazku a potom stroj pracoval paradne,kamaratovy som doniesol cely motor + prevodovku (je tam planetova ako v akuvrtackach) ten si s toho robil navijak,pomocna faza ktorou sa stroj reverzoval bola zhorena takze motor siel len do jednej strany ale to mu nevadilo
Offline
Trochu mi není jasné, co se řeší. Levný no name štěpkovač z Číny - jakou máte záruku, že i když někde bude uvedené složení té slitiny toho dílu, že se ten konkrétní kus nebude lišit? Jak víte, že se ten díl neodléval každý měsíc v nějaké jiné místní čínské slévárně a ze slitiny, v rámci schopnosti to odlít "poskládané" z toho, co zrovna bylo v té slévárně na skladě a jen trochu se hodilo na přetavení?
Offline
Slitiny hliníku z číny jsou obecně problém (jsem ze slévárenství Al) co kus to unykát,odplynění jak kdy a deklarované složení skoro nikdy.Problém tlakových odlitků je vnitřní pnutí které se svárem změní a deformace budou hodně velké,tak že po svaření to možná ani nepůjde složit.
Offline
ako písal fmodel,tie čínske odliatky maju každá séria iné zloženie-používaju zvačša odpadový hliník a odliatky hliníka zo zberných surovín na recykláciu. Kontrola zloženia a kvality žiadna,ide to rovno do pece a hned sa leje. Odliatky často obsahuju bubliny a mikroskopické trhliny
Offline
Offline
dam take male info ohladom cien...keby jeden vedel za kolko sa to kupuje v cine v dolaroch tak by sa s tej ceny nasinec posral,vela krat sa stalo ze stroj bol tak novy ze an to neboli suciastky tak sa zobral stroj zo skladu a rozobral na "bloky" cenotvorba bola asi taka ze motor vzdy stoji takmer tolko co je predajna cena,argumentovat ze imbusovy srob (m10/m12 uz si nepametam) ktory tlaci na klapku nikto normalny za 8 eur nekupy je zbytocne alebo cinske sviecky drahsie ako ich "nahrady" znacky Ngk perlickou boli navody na pouzitie ked ho 20 rocna sliepka (ktora uz za pokrok v rozvoji svojej osobnosti povazuje to ze si vie svoje auto realne natankovat) preklada do slovenciny a este ma tu drzos ze dojde do servisu ci to napisala dobre,kukam na to kde je ten stroj ze dva/tri mesiace ich dovezu...aha...potom sa jeden pri citani navodu na pouzitie nasmeje
Offline
Díky pavol.sk
v roce 2011-2012 kdy jsem byl v kontaktu s čínou,konkrétně ningbo....,myslím že ceny se pohybovali okolo 80dolarů+ (cca 1800,-Kč) tady se prodávali od 3500-8990Kč,nožový musel mít snad poloviční cenu.....my jsme ho koupili za necelé 4 000,-Kč v akci Grizzly GHS 2500 XL,až několikátý na prodejně byl funkční,prostě výstupní kontrola v tom množství v číně téměř 0,my jsme měli štěstí na tento kus který opravdu byl dobrý,a myslím si že taky je spíše štěstí.... bohužel se šetří tam kde nemá.... čím menší kontrola,tím nižší cena,prim hraje množství pak jsou ceny z říše snů... zda-li tu najdu objednávku na kontainer,kterou jsem měl,a neuskutečnil,mohu ji sem přiložit jako obrázek....ceny jsou brutálně pohyblivé hlavně v materiálu....
K tomu rozdělávání:
Imbusový šroub stojí zhruba 2Kč,na eura 7centů ? prostě nic.... u těch svíček a ost... je to tak
já počítal když se stroj rozdělá,tak na něm se vydělá jednou tolik,a nemusí se vše ''prodat'' číňan ty nějaké kusy z kontaineru,reklamuje kus za kus,ale až v příští objednávce/kontaineru ty přidá navíc pár kusů ( náhradní díly nikoliv!)
celá převodovka stojí tolik co štěpkovač,to samé motor.... je to u všech výrobců/spíše dovozců stejné nevyberete si...
Tohle mě psal,podobný výrobce/dovozce:
Zdravím,
Bohužel nám dodává výrobce jen celý motor a to se už vůbec nevyplatí.
Omlouvám se byl jsem dva týdny na dovolené.
S přátelským pozdravem
Ondřej *********
operátor zákaznického centra
cid:image001.jpg@01CF42C0.2FC0C3F0
GARLAND distributor, s.r.o.
pavol.sk napsal(a):
dam take male info ohladom cien...keby jeden vedel za kolko sa to kupuje v cine v dolaroch tak by sa s tej ceny nasinec posral,vela krat sa stalo ze stroj bol tak novy ze an to neboli suciastky tak sa zobral stroj zo skladu a rozobral na "bloky" cenotvorba bola asi taka ze motor vzdy stoji takmer tolko co je predajna cena,argumentovat ze imbusovy srob (m10/m12 uz si nepametam) ktory tlaci na klapku nikto normalny za 8 eur nekupy je zbytocne alebo cinske sviecky drahsie ako ich "nahrady" znacky Ngk perlickou boli navody na pouzitie ked ho 20 rocna sliepka (ktora uz za pokrok v rozvoji svojej osobnosti povazuje to ze si vie svoje auto realne natankovat) preklada do slovenciny a este ma tu drzos ze dojde do servisu ci to napisala dobre,kukam na to kde je ten stroj ze dva/tri mesiace ich dovezu...aha...potom sa jeden pri citani navodu na pouzitie nasmeje
Offline
Offline
Musím sehnat kontakt,kdo to vyráběl a kolik ho to cca stálo,materiál na výrobu bych měl... případně bych ho dokoupil
tak jsem ho sehnal,kdo by to chtěl vidět....: http://www.energoportal.cz/forum/obrazk … atele=3656
Offline