SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Mam ulomeny zobacek u upinky na valec. Je potreba to znovu domodelovat. Panove kdo si na tohle troufne?
Offline
Offline
Co je to za materiál? Je svařitelný?
Offline
V zberných surovinách vraveli , že karburátory sú vyrobené zo zinku ...
Offline
Je to zinkoslitina varit to pry jde ale je to mimo moje schopnosti
Offline
"Zinkoslitiny" obecně svařovatpořádně nejdou, ale některé s odřenýma ušima ano. Zinek je při svařování docela nepříjemný kov. Pokud byste znal přesné složení slitiny, pak by bylo možné se třeba obrátit na "Technickou podporu" některého z výrobců a dodavatelů přídavných materiálů. Možná by se vyplatilo navštívit nějakou dobrou svářečskou školu, kde mívají rozsáhlé zkušenosti s různými "svářečskými špeky". Amarérské knížecí rady z internetu vám moc nepomohou.
Offline
CIJOML napsal(a):
Je to zinkoslitina varit to pry jde ale je to mimo moje schopnosti
Hodně bude záležet kolik Zn je ve slitině. Pokud víc než 10%, bude svařování TIG velmi obtížné, až nemožné. Tyto slitiny lze úspěšně pájet (polo)tvrdou pájkou na hliníko-zinkové slitiny plamenem, nicméně chce to znát chem. složení, nebo alespoň přibližný bod tavení zákl. materiálu. A taky určitou praxi s těmito materiály. Jinak je to práce dost naslepo a úspěch nejistý. Hodně napoví váha. Pokud je to v porovnání s Al těžké, je tam hodně Zn a tudíž svařitelnost bude TIGem bude velmi obtížná, až nemožná. Spíše bych zde v tomto případě doporučoval to pájení. Pevnost takového správně provedeného spoje je uspokojivá a obrobitelnost dobrá.
Ty pájky se prodávají pod označením HTS 2000 http://www.aluminumrepair.com/hts-2000- … azing-rod/
Tam v ČR myslím pod VELCO 1450: http://www.welco.cz/katalog/welco-1450-durafix
Rozhodně nedoporučuji použít příd. drát AlSi5, AlSi12 ap., neboť ten má vyšší bod tání, než ta zinkoaluminiová slitina toho karburátoru. Hrozí zborcení - vlastní zkušenost!
Offline
Tenhle karbec overene opravit jde. Kamaradovi to kdysi opravoval jeden stary pan. Chtel k tomu stary karbec na peraka, ze ktereho si odriznul packu a tu navaril na tenhle karbec. Bohuzel odesel k panu driv nez sem koupil predvalecnou motorku
Offline
mohol si dopadnut este horsie ako moj kamarat,potreboval generalku na 8 valec a tiez to robil stary dedulo bohuzial zomrel ked bol motor rozobraty do poslednej skrutky a porozkladany bez popisu po celej dielni kde sa nachadzali suciastky nazbierane za x-rokov,dedo mal v tom sice system ale ten si zobral zo sebou do hrobu,vecsinu vlekych dielov dokazal identifikovat ale prave tie male by musel vsetky objednavat z usa tak sa na to yvbodol a bol nuteny si nechat doviezt kompletny motor a pustit sa do toho odznova...to je origos na infarkt !
Offline
OK tak uprava dotazu troufne si na to nekdo kdo se nechysta umrit?
Offline
radsi jeste jednou foto
http://umsle.peklo.biz/img/1431345304.jpg
Offline
KOlikjsi ochoten objetova za opravu
Offline
Tvou cenu umis to? Mas s tim zkusenosti?
Offline
Co se týče složení, zkuste moje příspěvky ve vláknu http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=4079, třeba vám to pomůže.
Tom
Offline
sám sobě bych se do toho pustil a nějak to zpatlal, ale takové věci ještě nasycení olejem z benzínu pro nikoho dělat nebudu. Už jsem takhle dost věcí skazil a ten co požadoval tu opravu byl nasraný, ikdyž jsem ho varoval že je to tak 50/50. Napadlo mě že ba sis mčehl vyrobit nový kus přesným litím hliníku.
Editoval franišek (14-05-2015 19:37:59)
Offline
CIJOML napsal(a):
radsi jeste jednou foto
http://umsle.peklo.biz/img/1431345304.jpg
Podle té foto, pokud chybí ta ulomená část, by to chtělo sundat tu stahovací objímku, těleso karb. perfektně odmastit a očistit, vyrobit kovový trn, přesně podle Ø hrdla na který je karburator navlečený. Ten trn vložit do karburátoru a opatrně, plamenem, výše zmiňovanou pájkou nanést chybějící část toho karburátoru. Trn zajistí vnitřní Ø aniž by se musel obrábět. Potom obrobit( zvenku dopilovat) do žádaného tvaru, navléknout převlečnou objímku a je hotovo. Pokud by nechyběla odvaha, mohlo by se to opatrně zkusit i TIGem. Ten trn uvnitř by odvedl přebytečné teplo... Něco podobného z podobné slitiny jsem takto opravoval. Jednalo se o část ulomené(a chybějící) příruby a povedlo se to opravit naprosto excellentně.
Offline
franišek napsal(a):
sám sobě bych se do toho pustil a nejak to zpatlal ale takové věci ještě nasycení olejem uz benzínu pro nikoho dělat nebudu. Už jsem takhle dost věcí skazil a ten co požadoval tu opravu byl nasraný ikdyž jsem ho varoval že je to tak 50/50. Napadlo mě že ba sis mihl vyrobit nový kus ořesným litím hliníku.
Franišku nic ve zlém, ale čti si prosím po sobě přízpěvky, než je odešleš. Někdy nelze úplně pochopit, co píšeš. Díky Jole.
Offline
mozno pisal z mobilu alebo mal vypite...mne sa to tiez stava ze dake to pismenko zmizne dake zas pribudne
Offline
ty chyby tam dělám svválně abych těm co se ozývají procvičil kreativní myšlení. Jinak při troš dobré vůle se to dá rozlištit. To je to samé jak někteří si pletou i/y třeba clapi běhaly a tak dále. Prostě někdy se stane že se mi posune ruka na klávesnici. Hlavně když todle fórum beru jako odlehčení od práce.
Jole ale tady se bavíme o tématu svařit bazmek neurčitého složení a nasycený olejem a ne jsetli mi přeskakují písmenka.
Jole pověz ty ba ses do takové opravy pustil, když víš že je to možná 1 ks na 100km^2. já tedy ne. Raději bych to vymodeloval v pc. Vstiskl na 3D tisku a podle toho tvaru nechyl udělat formu pro přesné lití hliníku. Pak jen nechat obrobit. Otázka tak 7 000kč.
Editoval franišek (14-05-2015 19:45:47)
Offline
chce to cloveka ako je trebars Frank.
riesit tu hypotezu o vyrobe repliky v cenovej relacii cca 250e v mnozstve 1ks je viac ako neprevdepodobne.
ak by zadavatel chcel tuto variantu urcite by navstivil cncforum kde by mu to niekto realne nacenil.
Offline
Zatím jediný přijatelný postup s min. 80 % pravděpodobnosti úspěchu tu uvedl Frank v příspěvku č. 16. Povšimněte si, že doporučuje použití autogenu. Je to proto, že při použití el. oblouku by se povrch trnu natavoval a nebylo by možné ho potom kvůli nerovnostem vyjmout. Takže při znalosti chemického složení karburátoru je naděje na opravu docela vysoká.
Offline
Uz sem se spojil s TomK az se dostanu do garaze tak mu kousek odriznu na test slozeni. Co se tyce vzacnosti...toto je jeden z nejvic vzacnych karburatoru. Shanel jsem ho vic nez deset let a nakonec koupil alespon tento poskozeny pres ebay az v Recku. Dalsi uz behem sveho zivota pravdepodobne nesezenu. Proto to chci sverit profikovi aby se to proste povedlo. Je jeden pokus...
Offline
CIJOMIL - profesne sa venujem renovácii automobilových a motocyklových veteránov. Za svojej praxe som sa už stretol s kadečím a môžem povedať, že zohnať sa dá všetko, každá súčiastka a všetko je len otázka času a peňazí. Ale v poslednej dobe ma zaujala ponuka firmy Meyle, ktorá ponúka zhotovenie akéhokoľvek dielu na veterány pomocou 3D tlače. Ak by bola pre Teba táto cesta schodná, tak ju skús využiť. Možností je viac. Buď pomocou kontaktného formulára priamo na stránke Meyle kontaktuješ výrobcu, alebo sú aj napríklad u nás na Sk firmy predávajúce autosúčiastky, ktoré túto službu spostredkujú. Konkrétne na Novej Bani firmy Autopitt.
Tu je link na firmu Meyle
http://www.meyle.com/de/3d.html
Editoval Juraj.A (15-05-2015 07:15:48)
Offline
Tak sem si nechal od TomK udelat analyzu slozeni a vysledek je nasledujici:
Elem: Al Fe Cu Zn
hm. % 11,1 0,2 3,0 85,7
stř. kv. odch. 2,0 0,1 0,3 2,0
pry se to blizi slozenim materialu ZAMAK12, coz sem nikdy neslysel. Jaky zpusob opravy navrhujete?
Offline
Stránky: 1 2