SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 12-04-2015 22:00:09

TeSi
Člen
Registrovaný: 04-07-2008
Příspěvky: 18

Přeprava autogenu

Dobrý den,

zítra mám v dodávce převážet autogen (kyslík + acetylen). Na výšku se mi láhve nevejdou a ani bych je neupevnil. Je velký problém, když dám láhve naležato a přikurtuji je? Mám jen s nimi cca. 150 km. Díky.

Offline

 

#2 12-04-2015 23:16:55

Jeden-Svar
Člen
Registrovaný: 24-11-2010
Příspěvky: 81

Re: Přeprava autogenu

Acetylen na ležato se převážet nesmí - potřebné předpisy najdete např. na  stránkách BESIP 
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be … veci-plyny
Citát: "Pokud nemůžete zajistit, aby lahve byly během přepravy ve svislé poloze, za žádných okolností je nepřepravujte. To se týká zejména lahví s propanem, CO2 a acetylenem."


Jeden-Svar je moje indiánské jméno. Ve skutečnosti jsem udělal už dva.

Offline

 

#3 13-04-2015 00:53:40

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Přeprava autogenu

Daji se prepravovat i na lezato jen  musi  potom acetylen delsi dobu stat, nebo pokud se da zajistit urcity minimalni uhel da se varit okamzite. U toho acetylenu jde o to ze uvnitr lahve je i tekuty aceton nasaknuty v hoube, zjednodusene receno, a po preprave si zase musi "sednout". Na vozikach pro aurogeny flasky taky jsou sikmo cca 45 stupnu a pri manipoulaci byli defacto vodorovne. Bohuzel ten cas a uhel si uz nepamatuji, ale bude to v predpisech smile
Rekl bych ze daleko dulezitejsi je poradne ale opravdu PORADNE prikurtovat. Vozidlo by melo byt oznaceno ze prevazi tlakove lahve s kyslikem a acetylenem a kabina oddelena od prepravniho prostoru.
Je to tak ze kdyz se neco pos…. budou se v tom stourat nasi organi.
Ty "zasady" od besipu jsou papezstejsi nez papez... Napr. nekurte! Dle predpisu ADR ridic v kabine kourit muze... atd. na skoleni pred zkouskama primo tento dotaz zaznel.

Editoval HonzaKovo (13-04-2015 00:54:38)

Offline

 

#4 13-04-2015 10:02:20

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Přeprava autogenu

dřív, před 1989, se vozily lahve pro autogeny pouze naležato, podlaha byla plech nebo dřevo, tak by to snad neměl být problém. Samozřejmě pořádně zapřít a zakurtovat, v případě nárazu proletí kabinou jako nic

Offline

 

#5 14-04-2015 07:47:42

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 622

Re: Přeprava autogenu

Mohu potvrdit, lahve se vozily na korbě Avií položené kolmo ke směru jízdy. Lahve se doporučovalo nechat odstát ve svislé poloze  po převozu do druhého dne.

Offline

 

#6 14-04-2015 08:35:51

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Přeprava autogenu

Ted si z hlavy nepamatuji číslo normy ale ta řeší bezpečnost při sváření včetně přepravy .Zas jak je tu zvykem snaží se být někdo papežštější než papež.Není naprosto žádný důvod nepřepravovat zkapalněné plyny ve vodorovné poloze tedy vyjma acetylenu u kterého tato norma řeší jak dlouho má poté stál lahev svisle než se začne plyn odebírat.Už vidím jak si každý soukromník topenář zámečník a pod kupuje vysokou dodávku ve které může lahve vozit na stojato.Lidi používejte trochu rozum !!!Co bych rozhodně nepodcenoval je ale přikurtování při nárazu vlivem přetížení hravě břemeno dosáhne hravě 10 násobek své váhy i více.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#7 14-04-2015 08:45:39

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Přeprava autogenu

Vasek co si matne pamatuji tak dloho to nebylo, osobne by h ji nechal hodinku odstat pak bez hodin opatrne upustil jestli jde jen plyn a svarel. Vzpominam si ze jsem videl podlozene flasky tramky cca 200x200 a vesele se s tim varilo, takze toho acetonu tam nebude asi tolik... Jsou tu lide kteri presne vedi jak to je, akorat ze sve pozice zkusebnich komisaru, instruktoru, bezpecaku atd. takto verejne tezko poradi nejakou kulisarnu smile

Offline

 

#8 14-04-2015 10:44:23

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Přeprava autogenu

čsn 060510

nic víc nepotřebujete


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#9 14-04-2015 13:01:57

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2218

Re: Přeprava autogenu

Honza007 napsal(a):

čsn 060510

nic víc nepotřebujete

Nemohla by to být třeba ČSN 050610 ?

Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...

Editoval Zdenek11 (14-04-2015 13:38:36)

Offline

 

#10 14-04-2015 13:26:34

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Přeprava autogenu

Hodina je tak akorát..... Připravíte si místo na svařování, připravíte materiál, natáhnete hadice, atd... Plus chvíle na cigaretku a jde se na věc.....


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#11 14-04-2015 20:17:44

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Přeprava autogenu

Zdenek11 napsal(a):

Honza007 napsal(a):

čsn 060510

nic víc nepotřebujete

Nemohla by to být třeba ČSN 050610 ?

Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...

Že by překlep?


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#12 14-04-2015 20:25:38

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Přeprava autogenu

Zdenek11 napsal(a):

Honza007 napsal(a):

čsn 060510

nic víc nepotřebujete

Nemohla by to být třeba ČSN 050610 ?

Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...

Že by překlep?


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#13 14-04-2015 22:20:34

TeSi
Člen
Registrovaný: 04-07-2008
Příspěvky: 18

Re: Přeprava autogenu

Díky všem za rady, vezl jsem to vodorovně, zakleslé v otočené EUR paletě, přes to tři kurtny a žiji, tak asi dobrý big_smile

Offline

 

#14 16-04-2015 23:11:04

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 713

Re: Přeprava autogenu

já sem to vezl minulé tyden ve faboritu, vymontoval sem seslu u spolujezdca nasókal tam flašu na 10kilo acetyléhu (74kilo prázdná, to byl menší boj) ale pak tam narvat tu plnó 84kilo to mě lezla tříselní kýla až do pr..   zakurtoval sem to bezpečnostnim pásem omotanym kolem flaše a jak vidite su taky tady, stála mě 6500korun roll acetylén po přepravě na ležao má odstát hodinu aby se aceton rovnoměrně nasákl nebo tak neco, (měl bych to jako obsluha certifikovaná pro práci s tl. lahvemi vědět ale nevim to a necce se mě hledět do předpisů, včerá mě to stačilo hledal sem dvě hodiny silniční zákon a myslel sem že mě pukla lebeňa steho),  jo a loni,nebo už předloni? sem vezl 30kilo COčka, prázdná flaša je lehučká šup do auta ale plná to je taky těžky a eště centimetr ledu na tym jak to plnili no omotal sem to hadrama jinak se to nedalo vubec uchopit natož to nekam zvedat, ta COčková co mám má výhodu že má dule límec za které se to dá rafnót ale ta acetylénová desetikilovka a čtyřicítka kysliková má prd to je taky vynález, jako já vim že se to nemá takto vozit ale jak jinak, přece to nepotlačim na rudlu 20kilometrů do města, jedu opatrně v klidu pomalu ale co naplat dyž ostatní řidiči, jéžišmarja faborit jede pomalu zavazí himlherdek co to je za debila honem předjet v zatáčce rychle předjet na semaforu aby mohl vystartovat první a jako čím to já ubrzdím a jestli mě proletí flaša plná výbušniny na silnic to už nikeho nesere

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče