SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
zítra mám v dodávce převážet autogen (kyslík + acetylen). Na výšku se mi láhve nevejdou a ani bych je neupevnil. Je velký problém, když dám láhve naležato a přikurtuji je? Mám jen s nimi cca. 150 km. Díky.
Offline
Acetylen na ležato se převážet nesmí - potřebné předpisy najdete např. na stránkách BESIP
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be … veci-plyny
Citát: "Pokud nemůžete zajistit, aby lahve byly během přepravy ve svislé poloze, za žádných okolností je nepřepravujte. To se týká zejména lahví s propanem, CO2 a acetylenem."
Offline
Daji se prepravovat i na lezato jen musi potom acetylen delsi dobu stat, nebo pokud se da zajistit urcity minimalni uhel da se varit okamzite. U toho acetylenu jde o to ze uvnitr lahve je i tekuty aceton nasaknuty v hoube, zjednodusene receno, a po preprave si zase musi "sednout". Na vozikach pro aurogeny flasky taky jsou sikmo cca 45 stupnu a pri manipoulaci byli defacto vodorovne. Bohuzel ten cas a uhel si uz nepamatuji, ale bude to v predpisech
Rekl bych ze daleko dulezitejsi je poradne ale opravdu PORADNE prikurtovat. Vozidlo by melo byt oznaceno ze prevazi tlakove lahve s kyslikem a acetylenem a kabina oddelena od prepravniho prostoru.
Je to tak ze kdyz se neco pos…. budou se v tom stourat nasi organi.
Ty "zasady" od besipu jsou papezstejsi nez papez... Napr. nekurte! Dle predpisu ADR ridic v kabine kourit muze... atd. na skoleni pred zkouskama primo tento dotaz zaznel.
Editoval HonzaKovo (13-04-2015 00:54:38)
Offline
dřív, před 1989, se vozily lahve pro autogeny pouze naležato, podlaha byla plech nebo dřevo, tak by to snad neměl být problém. Samozřejmě pořádně zapřít a zakurtovat, v případě nárazu proletí kabinou jako nic
Offline
Mohu potvrdit, lahve se vozily na korbě Avií položené kolmo ke směru jízdy. Lahve se doporučovalo nechat odstát ve svislé poloze po převozu do druhého dne.
Offline
Ted si z hlavy nepamatuji číslo normy ale ta řeší bezpečnost při sváření včetně přepravy .Zas jak je tu zvykem snaží se být někdo papežštější než papež.Není naprosto žádný důvod nepřepravovat zkapalněné plyny ve vodorovné poloze tedy vyjma acetylenu u kterého tato norma řeší jak dlouho má poté stál lahev svisle než se začne plyn odebírat.Už vidím jak si každý soukromník topenář zámečník a pod kupuje vysokou dodávku ve které může lahve vozit na stojato.Lidi používejte trochu rozum !!!Co bych rozhodně nepodcenoval je ale přikurtování při nárazu vlivem přetížení hravě břemeno dosáhne hravě 10 násobek své váhy i více.
Offline
Vasek co si matne pamatuji tak dloho to nebylo, osobne by h ji nechal hodinku odstat pak bez hodin opatrne upustil jestli jde jen plyn a svarel. Vzpominam si ze jsem videl podlozene flasky tramky cca 200x200 a vesele se s tim varilo, takze toho acetonu tam nebude asi tolik... Jsou tu lide kteri presne vedi jak to je, akorat ze sve pozice zkusebnich komisaru, instruktoru, bezpecaku atd. takto verejne tezko poradi nejakou kulisarnu
Offline
čsn 060510
nic víc nepotřebujete
Offline
Honza007 napsal(a):
čsn 060510
nic víc nepotřebujete
Nemohla by to být třeba ČSN 050610 ?
Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...
Editoval Zdenek11 (14-04-2015 13:38:36)
Offline
Hodina je tak akorát..... Připravíte si místo na svařování, připravíte materiál, natáhnete hadice, atd... Plus chvíle na cigaretku a jde se na věc.....
Offline
Zdenek11 napsal(a):
Honza007 napsal(a):
čsn 060510
nic víc nepotřebujeteNemohla by to být třeba ČSN 050610 ?
Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...
Že by překlep?
Offline
Zdenek11 napsal(a):
Honza007 napsal(a):
čsn 060510
nic víc nepotřebujeteNemohla by to být třeba ČSN 050610 ?
Jinak, citace z vyhl. 87/2000 Sb:
(5) Po dopravě tlakové lahve s acetylenem na svářečské pracoviště lze s odběrem acetylenu započít nejdříve po uplynutí 1 hodiny. Tato podmínka nemusí být dodržena za předpokladu, že lahve byly dopravovány ve svislé poloze...
Že by překlep?
Offline
Díky všem za rady, vezl jsem to vodorovně, zakleslé v otočené EUR paletě, přes to tři kurtny a žiji, tak asi dobrý
Offline
já sem to vezl minulé tyden ve faboritu, vymontoval sem seslu u spolujezdca nasókal tam flašu na 10kilo acetyléhu (74kilo prázdná, to byl menší boj) ale pak tam narvat tu plnó 84kilo to mě lezla tříselní kýla až do pr.. zakurtoval sem to bezpečnostnim pásem omotanym kolem flaše a jak vidite su taky tady, stála mě 6500korun acetylén po přepravě na ležao má odstát hodinu aby se aceton rovnoměrně nasákl nebo tak neco, (měl bych to jako obsluha certifikovaná pro práci s tl. lahvemi vědět ale nevim to a necce se mě hledět do předpisů, včerá mě to stačilo hledal sem dvě hodiny silniční zákon a myslel sem že mě pukla lebeňa steho), jo a loni,nebo už předloni? sem vezl 30kilo COčka, prázdná flaša je lehučká šup do auta ale plná to je taky těžky a eště centimetr ledu na tym jak to plnili no omotal sem to hadrama jinak se to nedalo vubec uchopit natož to nekam zvedat, ta COčková co mám má výhodu že má dule límec za které se to dá rafnót ale ta acetylénová desetikilovka a čtyřicítka kysliková má prd to je taky vynález, jako já vim že se to nemá takto vozit ale jak jinak, přece to nepotlačim na rudlu 20kilometrů do města, jedu opatrně v klidu pomalu ale co naplat dyž ostatní řidiči, jéžišmarja faborit jede pomalu zavazí himlherdek co to je za debila honem předjet v zatáčce rychle předjet na semaforu aby mohl vystartovat první a jako čím to já ubrzdím a jestli mě proletí flaša plná výbušniny na silnic to už nikeho nesere
Offline