SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, dostala se ke mě na opravu vstřikovací lišta na CNG z auta Opel. Lišta byla při demontáži poškozena a dostal ránu kalíšek, do kterého se dává vstřik.
Poškození je patrné na fotce - došlo k utržení letovaného spoje. Všechny spoje na liště jsou zoxidované/zelené,předpokládám tedy že je použita pájka s vysokým obsahem mědi?!
Prosím odborníky přes pájení (JardaK ) o vyjádření k nejlepší vhodné pájce pro opravu. Mohu použít PB/02, PB, případně TIG.
Druhou fotografii přikládám pro ukázku oxidace.
Předem Díky.
Offline
Pro tyto díly se používá vysokoteplotní pájení v pecích s atmosférou vodík-dusík, např. štěpený amoniak. Pájecí teplota 1 083°C, pájka přes 90% mědi. Zkuste to TIG drátem CuSi3. Určitě by to šlo autogenem mosaznou nebo stříbrnou pájkou, ale nevím, jestli nejsou nějaká omezení pokud jde o zinek a palivo.
Offline