SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-11-2014 09:39:52

Růža
Člen
Místo: Nymburk
Registrovaný: 24-01-2009
Příspěvky: 89

Svařování na autech

zdravím všechny znalé a prosím o info ,včera nám jedna firma svařovala na autě elektrodou  tak že nic neodpojovali a nezkratovali , jen paraelně k akumulátoru připojili dost silné svorky s kabely končící v kabičce velikosti mýdla . na dotaz co je v ní nevěděli ,ale prý to spolehlivě funguje . nevíte co je tam zapojeno ? já při svařování odpojuji akumulátor a zkratuji alternátor .děkuji


kutil  trafo JS-90-2, RTB 3, UTA 200, COčko Einhell 131, autogen PB kyslík, pájení mosazí obloukem hořícím mezi kinouhlíky

Offline

 

#2 09-11-2014 09:49:28

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Svařování na autech

No jelikož jsem nějakou dobu dělal v autoservisu, tak můžu říct, že jsme vždy při svařování odpojovali alternátor a baterii. Nicméně doba pokročila a na baterii jsou závislé některé palubní PC, které když se odpojí, tak se zablokují. Tady bych asi baterii neodpojoval, jen ten alternátor. A i u alternátoru to už nemusí být pravda, jelikož se stále zvětšuje jejich výkon a tak ani ten se snad nemusí odpojovat, jelikož ty diody to v pohodě vydrží (více než 70A)... Takže v té krabičce mýdla nemusí být vůbec nic a je to jen takové "placebo" pro zákazníka...
wink

EDIT: já mám například v autě alternátor co vydrží minimálně 95A, takže u nějakého bodování kolem 90A by nebyla snad ani potřeba ho odpojovat...

Editoval Rellik (09-11-2014 09:51:47)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 09-11-2014 10:13:53

Voitano
Člen
Registrovaný: 08-05-2009
Příspěvky: 169

Re: Svařování na autech

Může mi někdo vysvětlit, jaké hrozí nebezpečí při svařování kastle, pokud nemám připojen jeden pól svářečky na jednom konci auta a nesvařuju na druhém?


Elektronik - lepič

Offline

 

#4 09-11-2014 10:34:18

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování na autech

Ja som zváral na aute kade čo a nikdy som nič neodpojoval.
Len že po jednom zváraní , mi nechcela zhasnúť kontrolka dobíjania.
Po rozobratí alternátora , som našiel jednú poškodenú diódu.
Vymenil som ju a už to fungovalo ďalej.
Neviem , nebudem tvrdiť , že sa to stalo práve od zvárania.
Možno to bola len blbá náhoda ...
Od vtedy radšej odpojujem aspoň baterku.

Offline

 

#5 09-11-2014 10:46:01

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1374

Re: Svařování na autech

Normálne by pri zvarovaní karosérie elektródou nemalo vzniknúť žiadne nebezpečenstvo pre žiadne zariadenie v aute. Dôležité je, aby zvarovacie prúdy nepretekali cez spomínané zariadenia. To by sa mohlo stať v prípade, keby v dôsledku veľkých prechodových odporov vznikali paralelné cesty prúdu. Je preto dôležité pripojiť ukostrenie do blízkosti zvarovaného miesta. Dôležité je elektricky blízke miesto, nie fyzický, tj aby medzi ukostrením a zváraným miestom nebolo napr siletbloky a pod. T záhadná krabička môže mať význam napr. na elimináciu prípadných indukovaných napäťových špičiek, čo by nebolo dobré pre elektroniku a predpokladám, že sa jedná o nejaký kondenzátor, pripojený cez malý odpor.

Offline

 

#6 09-11-2014 11:33:37

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 595

Re: Svařování na autech

zvaral som 3 auta a len na jednom som odpojil baterku lebo vlastnik naliehal
nikdy sa nic nestalo

Offline

 

#7 09-11-2014 13:27:20

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 501

Re: Svařování na autech

je to sice of topic ale jeden muj znamy svaroval na motorce elektrodou pouhy centimetr svaru a potom
sel koupit novou ridici jednotku za hodne penez , ani jsem to nekomentoval ma elektro prum. skolu


autonomous mechatronics, electronic systems - access control

Offline

 

#8 09-11-2014 13:32:48

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Svařování na autech

Je treba  rozlisovat svareni obalenou elektrodou a MAG metodou   u obalene elektrody je napeti na prazdno 60-90V  U Mag svarecky  to je cca  25-50V. V zasade jsou dve nebezpeci a to naindukovane napeti a primy kontakt eletrody/dratu s "Zivou" casti el instalace vozidla.Vzhledem k tomu je obecne doporucovano odpojovat dulezite casti el. systemu jako jsou ridici jednotky a alternatory. Dnes jsou ale mnohdy v autech i desitky ridicich jednotek.Pokud nebudu svaret v bezprostredni blizkosti techto zarizeni tak je vetsinu neodpojuji nicmene pokud vim ze ridici jednotce vevadi odpojeni pak ji odpojuji preventivne vzdy(je to otazka 3vterin).   Velmi dulezite je umisteni zemnici svorky co nejblize svarovanemu mistu a jeji kvalitni elektricke pripojeni (povrch ocisteny az na kov)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče