SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
zdravím všechny znalé a prosím o info ,včera nám jedna firma svařovala na autě elektrodou tak že nic neodpojovali a nezkratovali , jen paraelně k akumulátoru připojili dost silné svorky s kabely končící v kabičce velikosti mýdla . na dotaz co je v ní nevěděli ,ale prý to spolehlivě funguje . nevíte co je tam zapojeno ? já při svařování odpojuji akumulátor a zkratuji alternátor .děkuji
Offline
No jelikož jsem nějakou dobu dělal v autoservisu, tak můžu říct, že jsme vždy při svařování odpojovali alternátor a baterii. Nicméně doba pokročila a na baterii jsou závislé některé palubní PC, které když se odpojí, tak se zablokují. Tady bych asi baterii neodpojoval, jen ten alternátor. A i u alternátoru to už nemusí být pravda, jelikož se stále zvětšuje jejich výkon a tak ani ten se snad nemusí odpojovat, jelikož ty diody to v pohodě vydrží (více než 70A)... Takže v té krabičce mýdla nemusí být vůbec nic a je to jen takové "placebo" pro zákazníka...
EDIT: já mám například v autě alternátor co vydrží minimálně 95A, takže u nějakého bodování kolem 90A by nebyla snad ani potřeba ho odpojovat...
Editoval Rellik (09-11-2014 09:51:47)
Offline
Může mi někdo vysvětlit, jaké hrozí nebezpečí při svařování kastle, pokud nemám připojen jeden pól svářečky na jednom konci auta a nesvařuju na druhém?
Offline
Ja som zváral na aute kade čo a nikdy som nič neodpojoval.
Len že po jednom zváraní , mi nechcela zhasnúť kontrolka dobíjania.
Po rozobratí alternátora , som našiel jednú poškodenú diódu.
Vymenil som ju a už to fungovalo ďalej.
Neviem , nebudem tvrdiť , že sa to stalo práve od zvárania.
Možno to bola len blbá náhoda ...
Od vtedy radšej odpojujem aspoň baterku.
Offline
Normálne by pri zvarovaní karosérie elektródou nemalo vzniknúť žiadne nebezpečenstvo pre žiadne zariadenie v aute. Dôležité je, aby zvarovacie prúdy nepretekali cez spomínané zariadenia. To by sa mohlo stať v prípade, keby v dôsledku veľkých prechodových odporov vznikali paralelné cesty prúdu. Je preto dôležité pripojiť ukostrenie do blízkosti zvarovaného miesta. Dôležité je elektricky blízke miesto, nie fyzický, tj aby medzi ukostrením a zváraným miestom nebolo napr siletbloky a pod. T záhadná krabička môže mať význam napr. na elimináciu prípadných indukovaných napäťových špičiek, čo by nebolo dobré pre elektroniku a predpokladám, že sa jedná o nejaký kondenzátor, pripojený cez malý odpor.
Offline
zvaral som 3 auta a len na jednom som odpojil baterku lebo vlastnik naliehal
nikdy sa nic nestalo
Offline
je to sice of topic ale jeden muj znamy svaroval na motorce elektrodou pouhy centimetr svaru a potom
sel koupit novou ridici jednotku za hodne penez , ani jsem to nekomentoval ma elektro prum. skolu
Offline
Je treba rozlisovat svareni obalenou elektrodou a MAG metodou u obalene elektrody je napeti na prazdno 60-90V U Mag svarecky to je cca 25-50V. V zasade jsou dve nebezpeci a to naindukovane napeti a primy kontakt eletrody/dratu s "Zivou" casti el instalace vozidla.Vzhledem k tomu je obecne doporucovano odpojovat dulezite casti el. systemu jako jsou ridici jednotky a alternatory. Dnes jsou ale mnohdy v autech i desitky ridicich jednotek.Pokud nebudu svaret v bezprostredni blizkosti techto zarizeni tak je vetsinu neodpojuji nicmene pokud vim ze ridici jednotce vevadi odpojeni pak ji odpojuji preventivne vzdy(je to otazka 3vterin). Velmi dulezite je umisteni zemnici svorky co nejblize svarovanemu mistu a jeji kvalitni elektricke pripojeni (povrch ocisteny az na kov)
Offline
Stránky: 1