SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
jsme naprostý laik, ale pokusím se specifikovat přesně.
Potřeboval bych srovnat přístrojovou desku na starém voze (viz foto níže).
Palubka je z plechu, který se mi jeví poměrně pevný (rukou s tím nehnu) - je reálné nějak lokálně nahřívat a rovnat až do rovné linie?
Imitace dřeva nemusí být zachována, ale všude jinde je černá koženka, kterou bych rád zachoval...
Děkuji moc za názor a případně kontakt na někoho, kdo toto zvládne (ideálně Praha). Přístrojovku bych zároveň nerad vyndaval z vozu...
FOT stavu:
http://www.imagehosting.cz/?v=img115rdr.jpg
Děkuji všem moc za pomoc
Editoval simlik (23-09-2014 14:45:57)
Offline
neviem si predstavit ako sa ma toto rovnat plamenom ak to ma ostat namontovane vo vozidle...to je nerealne
Offline
Možno reverzným kladivom, alebo si pomôcť nejakým prípravkom, ktorý bude pracovať podobne ako akýsi mechanický lis, ale nič z toho nemá záruku istého výsledku...
Offline
Nevim presne jak rovnani plamenem probiha, ale moje predstava byla nahrat a oproti nejakemu rovnemu obrobku vyklepat, ale mozna si to predstavuji az moc jednoduse...
Pripadne me napadlo take to reverzni kladivo..
Offline
Predstavujete si to trosku jako Hurvinek valku:) .Vetsinou se plechy rovnaji tak ze se bodove (tam kde je boule)ohreje a co nejrychleji se to misto zchladi a tim se material stahne a zmensi bouli idealni je to delat na plechu pevne upnutem na pevne podlozce,a pak se dale pokracuje timto zpusobem.Zaroven upozornuji ze je treba zkusenosti na takovouto praci .
Offline
Fiat 850 Normal nebo Speciál?
Bez demontáže to nejde vyrovnat aniž bys něco nepoškodil. Demontuj komplet přístrojovku, možná i topení a za studena rovnat (vyklepávat). Lišta nebo co to je na té hraně tam stejně nepatří, taktéž dekor dřeva tam nikdy nebyl, má to být v barvě auta, takže po vyrovnání a vytmelení to můžeš dát do původního stavu.
Offline
Ani Normal ani Special a vse je jak ma byt na originale, az na to, ze to nema byt prohnute..
Koukam moc nadeji mi nedavate.
To reverzni kladivo si s tim neporadi kvuli sile plechu nebo tim bych to stejne neudelal uplne do rovna?
Diky vsem za postrehy
Offline
Ono opravit se da lecos ale holt to musi delat nekdo kdo to OPRAVDU umi.Zkus pohledat a jiste najdes nejakeho cloveka ktery tyhle veci zvladne,pravdepodobne to bude nejaky deda vyuceny klempir.Ted koukam na to foto a pokud se tam da dostat zespoda tak by to nemusel byt velky problem a mozna to pujde rovnat lip nez vymontovane.Mnohdy klempiri uzivaji ruzne pripravky na vytazeni ci vyklepani podobnych i horsich problemu ruzne babky vytahovaky a pod,nicme lepsi je nepouzivat velke sily ale spis cit a rozum a nespechat.
Editoval Honza007 (23-09-2014 20:31:34)
Offline
simlik napsal(a):
Ani Normal ani Special ...
Tak co je to tedy?
Offline
Bez demontáže vyříznout a nahradit novým kusem
Offline
japa napsal(a):
simlik napsal(a):
Ani Normal ani Special ...
Tak co je to tedy?
ňákej starej autovrak nebo popelnice se sedadly
Offline
Honza007 napsal(a):
Ono opravit se da lecos ale holt to musi delat nekdo kdo to OPRAVDU umi.Zkus pohledat a jiste najdes nejakeho cloveka ktery tyhle veci zvladne,pravdepodobne to bude nejaky deda vyuceny klempir.Ted koukam na to foto a pokud se tam da dostat zespoda tak by to nemusel byt velky problem a mozna to pujde rovnat lip nez vymontovane.Mnohdy klempiri uzivaji ruzne pripravky na vytazeni ci vyklepani podobnych i horsich problemu ruzne babky vytahovaky a pod,nicme lepsi je nepouzivat velke sily ale spis cit a rozum a nespechat.
tohle by mohlo byt reseni, nekdo skutecne od fochu se zkusenostmi...je tam pristup zespoda i zezadu dobry - je to proste kus tvarovaneho plechu...
Offline
Tak by to nemusel byt velky problem sykovnym udelatkem ve tvaru hacku opatrne vytahnout do puvodni polohy.
Offline
Nechci nikomu kazit nadšení z různých navrhovaných variant oprav. Teď jsem si zvětšil obrázek na velkou obrazovku a protože už dlouho sleduji na Discovery seriál o opravách a rekonstrukcích starých aut, tak je mi jasné, že bez demontáže to nikdo podle představ simlika neudělá. Teplo se šíří v oceli poměrně ochotně a to koženkové obložení je velice blízko. Buď sehnat z vrakoviště stejný díl a zrepasovat ho, nebo vyjmout stávající díl a vyrovnat ho venku. Je totiž velice pravděpodobné, že obloukové části se budou muset i na některých místech naříznout a po vytažení deformací znovu svařit, vybrousit a klempířsky dorovnat deformace po svaření. Pak dobrousit, ošetřit proti budoucí korozi, vytmelit, nalakovat a pak případně potáhnout novou tapetou, případně potáhnout koženkou ve stylu původní palubní desky. Taky se dá porušená část jen vystřihnout a navařit nově vytvořenou část. Ale zase tam bude cpáno teplo, které se bude kamsi šířit. Svařovat tak, jako to dělají autoklempíři. Takže jen postupně zahušťované bodíky na studeném podkladě.
Offline
Děkuji za postřehy. Takže nejlépe vyndat a buď rozříznout a vyrovnat a zavařit a nebo vyříznout celý kus. Jen tedy opatrně na šířící se teplo...
Offline