SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Děkujeme za zprávu. Mě se to stím argonem moc nezdálo. Omlouvám se.
Offline
Fitipaldi napsal(a):
Tak jsem vyměnil láhev Argonu. Problémy se svařováním hliníku jdou na vrub Argonu a to na 95 %. Neměl jsem sice po ruce už místo, kde bych pokusy prováděl. Ale na již existující návar jsem zkusil jen přejet hořákem. Vyrobilo to naptosto čistou svarovou lázeň, stopa absolutně čistá, nebylo nutné to ani čistit po svařování, materiál se slévá. Pak jsem na něj navařil další materiál. To se slilo. Navíc u železných svarů podobně dochází k tomu, že se materiál perfektně slévá. To, že jsem používal nerez jako přídavný materiál už teď není potřeba. Zlepšení bylo takové, že i zprasené sváry jsem znovu přejížděl , aby vypadaly k světu. Raději jsem toho nechal tohoto Argonu by bylo škoda. Na nějaké delší svařování hliníku to chce hořák s vodním chlazením, přece jenom se to víc hřeje a vzduchem chlazený hořák to nepobere.
Já jsem si, dle vašeho popisu problému výše, tím byl téměř jistý od začátku. Viz můj příspěvek #58. Za své mnohaleté praxe se svařováním Al, ještě v ČSSR, jsem se několikrát setkal s tím, že Ar nevyhovoval čistotou, ačkoliv číslo čistoty deklarované na láhvi bylo 99,99. Bylo to pravděpodobně tím, že Ar láhev byla odeslána do plnírny úplně prázdná s ponechaným otevřeným ventilem, tudíž se do ni dostal vzduch. V plnírně takovou láhev naplní, ale i ten malý obsah vzduchu degraduje náplň. Doporučuji proto vždy svařečům láhvový ventil po výměně láhve nechat uzavřený. Nechat v láhvi přetlal původní náplně. Jinak dochází k výše popsanému jevu a je neštěstím pro následujícího zákazníka, když takovou láhev dostane, přestože je označení čistoty třeba 4,8. Z praxe mohu potvrdit, že se mi toto několikrát stalo. U oceli to velmi mírné znečištění Ar tolik nevadí, u Al, Ti, Zr a pod. materiálů je to katastrofa. Proto ve firmě zde v USA, kde jsem pracoval a kde opravdu záleželo na kvalitě svarů, se používá centrální rozvod z nádrže zkapalněného Ar, kde je zaručena kvalita Ar 5,0, to je 100%.
Offline
Já jsem tomu moc nevěřil, protože jsem doporučoval udělat tu zkoušku jen natavením základního materiálu. Na to přišla odpověď až teď, s novou lahví.
Offline
Hmm, no víte, a při návštěvě nejbližší svářečské školy, nebo nějakého praktika by jste na tohle přišli za 10 minutek, aspoň vidíte že je zde spousta proměnných a přes net se radí opravdu špatně, i když se tu všichni snaží pomoct jak nejlépe mohou.Mě zarazilo že jste uvedl že máte funglovku láhev, tam by to mělo být ale opravdu ready.My tyhle mašinky učíme svářet zadara protože majitel je přece potencionální zákazník.....hi,zdravím a přeji pevnou ruku.
Offline
Mě na tom mrzí to, že ze všech komponent, byla jediná část českého původu, resp. že naplnění láhve prováděl někdo v Čechách, a provedl ji zřejmě lájdáckým způsobem. Argon 4.6 a 4.8 se vyrábí u nás. Směsi Argon+Helium se dováží a mám dojen i 5.0 . Jak tak vzpomínám a dedukuji, když jsem poprvé začínal , bylo na regulačním ventilu tlak 150 bar. Teď na nové láhvi přesně 200 bar.
Bohužel stalo se, a bohužel hned na začátku, takže jsem se s tím zbytečně trápil. Kdyby ten Argon nebyl tak drahý, vypustil bych ho hned. Dalším aspektem je, že když někdo v plnírně bude laborovat s tímto plynem, aby ušetřil, nebo se napakoval, tak druhým aspektem je, že svým chováním může ohrožovat kvalitu svárů. Dopad pak může mít katastrofální důsledky, zejména, když se bude něco vařit na autech,přívěsech,lokomotivách,letadlech apod.(dopravních prostředcích). V servisech např. dost často vaří naprasklé Al disky kol. Na Al ramenech opravují pouzdra apod. Já jsem za život viděl 2 žigulíky ve škarpě s ulomeným kolem, ale tam to bylo ložiskem, dnes by to mohlo být klidně i z výše uvedených důvodů.
Offline