SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-05-2014 11:51:40

Danismckost
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 25-01-2013
Příspěvky: 15

Svaření ozubených kol

Dobrý den nebo ahoj všem. Potřebuji k sobě svařit ozubená kola zřejmě stejného složení pro mě neznámého materiálu a prosím vás o zodpovězení několika možná hloupých otázek.

1. kolik mám ubrousit materiálu na v svár ze 7mm stěny?? (Říkal jsem si tak 2/3 ovšem nikde jsem o tom nic nenašel i když hledám opravdu dlouho.)

http://imageshack.com/a/img842/3141/u8gc.jpg

http://imageshack.com/a/img843/1540/unn84.jpg

2. čím to svařit? V plánu je elektroda 3.2mm castolin xuper 680 s ovšem elektrodou jsem nevařil alespoň 10 let, tak potřebuji zkušeného MMA svářeče - Potřebuji aby to drželo!!

Doma mám MIG/MAG a TIG AC/DC (- MMA umí taky, ale nemám ani kleště na elektrody) a svařuji pouze těmito metodami docela často, proto bych uvítal kdyby to šlo perfektně svařit tigem - To bych zvládl bez jakýchkoliv problémů sám, pouze netuším jaký přídavný materiál a předehřev použít (bohužel jak píšu výše nevím vůbec o jaký materiál se jedná sad )

Kola mám na přesném čepu stažené k sobě šroubem aby se to nijak nepohlo. Mám ten čep trošku namazat svařecí pastou aby na něj něco neprsklo a nezůstal tam uvězněn, nebo by mohla pasta při předehřevu nasáknout mezi svařence a natropit více škod než užitku?

Děkuji všem za rady, většinou svařuji jen konstrukční ocel, hliník a nerez, ovšem tohle mám do převodovky svého auta které mě všude vozí, tak potřebuji aby to drželo za všech okolností (offroad) - bude to sloužit k zpomalení redukce.

Přeji všem krásný den smile


V dílně: TOS sv18r, Tos fn32, Orlík 2jsk-75, Esab lka240, Cebora tigstar 160 ac/dc, plazma prof40, Atlas copco, Narex, Bosch, Berner, Wurth a další...
Už jsem skoro soběstačnej big_smile

Offline

 

#2 04-05-2014 14:24:12

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Svaření ozubených kol

jako první to zkus nakreslit a napočítat když si tak dlouho hledal jak svařet, tak pohledej jak vypočítakt a nech to nacenit u více firem. Když je to u auta tak bych moc nesvařoval. Ozubená kola nebo jen věnce ti vyrobí přesně a ty si je osadíš na hřídel. to je rozumnější než svářet a pak se snažit rovnat že budou nesouosá a nebo se ti zešišatí otvor pro hřídel. Také se ti změní po svaření jejich osová vzdálenost.

Offline

 

#3 04-05-2014 15:38:48

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svaření ozubených kol

ty kola jsi z něčeho vyřezal ne? Vzal bych ty zbytky a svařil nejprv tyto, při tom uvidíš jak se materiál chová a můžeš pak udělat destrukční zkoušku, třeba jeden konec navařit na bytelnou traverzu a na druhý 3metrovou páku a myslím že to neutrhneš smile. Elektrodu bych použil menší, 3,15 se mi zdá hodně, úkos pro svar tak max cca 1/2, aby nedošlo k protečení lázně do díry. Svár bych nechal převýšený - pokud tam nevadí...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#4 04-05-2014 17:42:31

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Svaření ozubených kol

hmm, já bych na to zkusila Welco T 1660, když si zmáknete trochu úkos a vezmete to proti sobě tak by to mohlo bejt v poho, stejně je to na traktůrek,že?

Offline

 

#5 04-05-2014 19:30:05

japa
Člen
Registrovaný: 29-07-2012
Příspěvky: 183

Re: Svaření ozubených kol

No, jednoduché to asi nebude, když opomenu možné a dost pravděpodobné deformace po svařování, tak  druhý problém vidím v tom, že teplota předehřevu  i  popouštění je stejná.

Kola budou vyrobená z cementační oceli, zřejmě  14 220, takže před svařováním bude určitě potřeba odbrousit cementační vrstvu zhruba do hloubky 0, 5 mm v místě svaru. Tento materiál má  podmíněnu svařitelnost předehřevem na 200 st.C a jelikož materiál je již zušlechtěný, potřebný by byl i dohřev a problém je, že i popouštěcí  teplota je  200 st.C, takže mám obavy, aby delším setrváním na teplotě  nezměkly zuby.

Ideální by asi bylo, po zavaření dvojkolo vyžíhat pro snížení vnitřního pnutí a znovu zakalit, pochopitelně vše ve vakuu, aby nedošlo k poškození povrchu zubů okujemi. 
Jestli ovšem vlivem deformací bude dvojkolo použitelné, to nevím. smile

Editoval japa (04-05-2014 19:32:08)

Offline

 

#6 04-05-2014 19:32:52

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Svaření ozubených kol

Uhm, kedze nevieme naco to je take veci osustruzia a lisuju na hriadel. Predstava ze ta skrutka v strede to podrzi pri zvarani je skreslena. Ake sily budu na to ppsobit?

Offline

 

#7 05-05-2014 11:26:20

Danismckost
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 25-01-2013
Příspěvky: 15

Re: Svaření ozubených kol

Děkuji všem za odpovědi.

František - bohužel to by se mi nevyplatilo nechat vyrobit, protože k tomuto patří ještě kola do kterých to zapadá takže celkem 5 ozubených kol a nechat vyrobit jen tohle to prostřední taky není moc extra, protože stejně zemřou 2 rozvodovky + náklady na výrobu... nerentabilní. Nicméně kdysi jsem poptával výrobu ozubeného kola do motorky (veterána) a za malé kolečko padaly nabídky v rozmezí 10-13tis, proto si myslím, že tudy cesta nevede.

Bourač: to je super nápad, dneska to vyzkouším a uvidím. Svár může být převýšený, nic tam není.

Evik: V zeléné kartě mám napsáno "Nákladní automobil, nebo traktor" nicméně se s tím denně pohybuji s ročním nájezdem přes 20000km to kolo se otočí cca 5x za 1metr

Japa: Je to z Japonska, tak těžko říct, co tam namýchali. Cementační vrstvu odbrousím, to je dobrá rada.

Atlan: čep který to středí je cca 30mm v průměru a je to klasický kalený čep jako třeba pístní čep. Sice věřím že tam jsou velké síly, ovšem nevěřím, že by to ten čep dokázalo zohnout. Vůli má opravdu minimální, tím šroubem co je vidět je to pouze stažené k sobě a ten má taky řádný průměr.


Pokud by se změnila osová vzdálenost, nevadí, na magnetce se to lízne aby to tam vešlo jak má a zubům to vadit nebude ta setinka.. 


Existuje tedy nějaký přídavný materiál pro TIG, který by to bezpečně spojil? Nejraději od ESABu - dnes jedu do prodejny, mají tam od esab asi vše.


V dílně: TOS sv18r, Tos fn32, Orlík 2jsk-75, Esab lka240, Cebora tigstar 160 ac/dc, plazma prof40, Atlas copco, Narex, Bosch, Berner, Wurth a další...
Už jsem skoro soběstačnej big_smile

Offline

 

#8 05-05-2014 12:11:18

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svaření ozubených kol

Danismckost napsal(a):

Děkuji všem za odpovědi.
Existuje tedy nějaký přídavný materiál pro TIG, který by to bezpečně spojil? Nejraději od ESABu - dnes jedu do prodejny, mají tam od esab asi vše.

Ptejte se na ER312 příd drát. ESAB to myslím prodává pod označením ARCALOY TIG 312

Offline

 

#9 07-05-2014 12:18:56

Danismckost
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 25-01-2013
Příspěvky: 15

Re: Svaření ozubených kol

Tak jsem s tou ER312 pochodil a mám to nachystaný. Jdu to tedy vyzkoušet na těch kolech co nebudu potřebovat.
http://imageshack.com/a/img836/9651/lbfb.jpg

Předehřev na 200° platí? Nepřesmažím to moc?


V dílně: TOS sv18r, Tos fn32, Orlík 2jsk-75, Esab lka240, Cebora tigstar 160 ac/dc, plazma prof40, Atlas copco, Narex, Bosch, Berner, Wurth a další...
Už jsem skoro soběstačnej big_smile

Offline

 

#10 11-05-2014 00:45:38

rapid
Člen
Registrovaný: 07-02-2014
Příspěvky: 4

Re: Svaření ozubených kol

To nesvaříš i kdyby jsi se po. praskne to, nemá to cenu.Tady jeden nadšenec vyvářel zub na diferenciálu,samozřejmě bez úspěchu.big_smile

Offline

 

#11 11-05-2014 07:29:26

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Svaření ozubených kol

Vse zalezi na materialu a dodrzeni technologickeho postupu.Otazkou je ovsem zda to vydrzi pozadovane zatizeni.Pokud by se jednalo o staticke zatizeni pak bych se tak nebal zde se ovsem jedna o dynamicke zatizeni a to jeste razy.Idealni by bylo pokud je na volne casti misto tak ji po svareni preplatovat dvema kusy pultrubky.Obecne se ale obavam deformaci takze bude treba kus po svareni obrobit(dira se stahne)paklize by to nevadilo(dira ma uprostred odlehceni) pak dosti pravdepodobne dojde k mirneho prohnuti hridele.

Nech si udelat rozbor materialu zda ma smysl se pokouset o svareni.

Editoval Honza007 (11-05-2014 07:39:18)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#12 11-05-2014 13:20:35

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svaření ozubených kol

rapid napsal(a):

To nesvaříš i kdyby jsi se po. praskne to, nemá to cenu.Tady jeden nadšenec vyvářel zub na diferenciálu,samozřejmě bez úspěchu.big_smile

Proč by to nezavařil? Je velmi důležité především vědět složení svařovaných dílů. Podle toho stanovit postup, teploty procesu a popřípadě tepelné úpravy po svaření.
Ale ze zkušenosti mohu prohlásit, že neméně důležitá je konečná úprava svařovaného dílu. Neméně důležité je provést vyleštění sváru i blízkého okolí a provést PT test. NESMÍ tam být v okolí sváru patrné jakékoliv prasklinky. Pokud ano, pokud se trhlinky tvoří i po opakovaném pokusu, potom vám dám za pravdu - časem to praskne, zejména při velkém dynamickém namáhání. Pokud test neshledá prasklinky, součást obvykle vydrží. Svařoval jsem tímto způsobem i listové pružiny a netrvrdil bych, že to nemělo smysl. Drží dosud. smile

Offline

 

#13 11-05-2014 15:00:15

JARDA V
Člen
Místo: Velké Meziříčí
Registrovaný: 20-03-2011
Příspěvky: 830

Re: Svaření ozubených kol

Honza007 napsal(a):

... pak dosti pravdepodobne dojde k mirneho prohnuti hridele....

To je jedno, on už se prostě rozhodl kola svařit, tak je svaří. sad sad

Offline

 

#14 11-05-2014 19:53:08

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svaření ozubených kol

by mě zajímalo o jaké hřídeli je zde řeč, všechno samá teorie a kydy (neplatí pro Frenka a evika smile )


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#15 12-05-2014 12:02:55

Danismckost
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 25-01-2013
Příspěvky: 15

Re: Svaření ozubených kol

Rapid: Pro mě to cenu rozhodně má, a to že někdo nezvládl vyvařit zub diffu nic nemění na tom, že to zkusím.

Honza007: Právě z deformací mám největší obavu. Kvůli tomu jsem nechal vyrobit ten přesný trn. Uprostřed v místě rozpůlení je odlehčení jak říkáte a pod každým kolem je jehlové ložisko. Pokud by to bylo opravdu nutné, nechal bych tu díru i o nějakou setinku zvětšit aby to bylo přesně rovné a vyrobit k tomu větší čep + zvětšit otvory i v kartrech. Prostě to chci co nejlépe na pořádek, plánuji letos expedici do Bulharska kde v Rumunsku budem blbnout terénem, tak aby mě to někde nenechalo. Přikládám několik pokusů ze světa co jsem našel na googlu:

Třeba toto se mi nelíbí vůbec

http://imageshack.com/a/img845/5401/v0m6.jpg

Toto řešení se mi líbí velice že zůstane přesná osa, ovšem zase se vyžhaví dráha pro jehly a možná i zuby??

http://imageshack.com/a/img835/9899/5t47.jpg
http://imageshack.com/a/img835/7373/npsl.jpg
http://imageshack.com/a/img839/8153/sspk.jpg

A zde to je tak, jak to mám nachystané. Tohle je vařené přímo na jehlách, kde to může uhnout určitě jednodušeji než to mám já a funguje to bezproblémů už asi 6 let.. není to ani stažené k sobě.. Toto je svařené právě Castolin xuper 680 S
http://imageshack.com/a/img843/5347/v1shw.jpg
http://imageshack.com/a/img836/3860/uotu.jpg

Ovšem jsou i tací, co to mají takhle svařené, sice to drží, ale žvejká a co 10000km musí měnit jehly a čep, což nechci takhle dopadnout ani náhodou!!!!

Jarda: Napadlo mě i obrazit tam drážkovou hřídel a kolo zajistit segerovkou, ale to můžu i potom, co to uletí..

Bourači, jestli chceš kouknout co je to zač, je to z přídavné převodovky na Samurai http://www.foto-album.cz/album.asp?Id=6296&Count=9

Frank ví, že to svařit jde, takový přístup se mi rozhodně na svarforu líbí víc než "to nesvaříš ani kdyby ses posral"

Nespěchám na to, mám to už rozdělané přes rok, na zimu mi totiž vyhovuje rychlejší redukce, kde roztočím kola v závějích a jedu i ve velmi hlubokém sněhu..když uberu stojím a můžu jít kopat..ale na léto, když jedu nějaký technický úsek, nebo velké kameny je to prostě moc rychlé, musím to tahat spojkou, kdežto s touto úpravou mi to na trojku pojede jak teď na jedničku což na jedničku se poplazím jak slimák big_smile

Tak. Kdyby si někdo šikovný (zažitý člen svarfora, ne někdo s osmi příspěvky jako já big_smile) troufl to zavařit tou Castolinkou, rád mu to pošlu, na tom tigu netrvám, to jen v případě, že bych to vařil sám, je mi jasné, že Tigem to ohřeju moc, proto se do toho ani tak nehrnu.. Ještě jsem nezkusil ani ta kola co zbyla.

Všem moc dík, jsem rád, že to mám s kým řešit.


V dílně: TOS sv18r, Tos fn32, Orlík 2jsk-75, Esab lka240, Cebora tigstar 160 ac/dc, plazma prof40, Atlas copco, Narex, Bosch, Berner, Wurth a další...
Už jsem skoro soběstačnej big_smile

Offline

 

#16 12-05-2014 17:20:57

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Svaření ozubených kol

Myslim,ze z ciech je Pan  Matule alebo ako sa vola a ten upravuje prevodovky+ ine veci-neviem ci nema aj zlievaren alebo pristup ku nej a robi od patrola po toyoty a ine tak ten By ti poradil aj to asi vyriesil ale aka bude cena? hm ? ale ak by to bola ocel z akej su,, kolecka,, v diferencialoch tak to sa da bezne zavarit aj co2 a drzi to! par ludi ma tak zavarene diferencialy na tvrdo a drzia ale v tomto pripade si nie som isty


Kutil s.r.o.

Offline

 

#17 12-05-2014 18:58:59

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Svaření ozubených kol

Hmm, neřešte to, zmákněte si úkos, sestehujte tigem proti sobě, obruste lamelákem, vyhoďte čep aby jste ho vyndal,místo něj vražte měděnej pásek, trochu ohřejte a proti sobě tigem zavařte, eldou bych se bála že nebude stejnoměrný průvar.

Offline

 

#18 12-05-2014 23:43:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svaření ozubených kol

evik napsal(a):

bych se bála že nebude stejnoměrný průvar.

toto je dobrá myšlenka, Tigem bude průvar určitě dokonalejší = lepší pevnost spoje. Ale jak to bude s vneseným teplem? Jde o ty dráhy pro jehly.
Ten pomocný čep se musí vyndat ve správnou chvíli, jinak půjde ztuha a zkurví povrch díry. Přiměřeně namáznout.

edit: původně jsem myslel že je to do bagru, tam by to nevadilo big_smile

Editoval bourač (12-05-2014 23:45:13)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#19 13-05-2014 01:09:52

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1146

Re: Svaření ozubených kol

Zrovna jsem se jednoho samuraje zbavil big_smile z výkonem co to ma to držet bude když to drží jinde. V nejhoršim to bude trošku hučet big_smile
tak jen hurá do toho big_smile

Editoval Juggernault (13-05-2014 01:10:19)


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#20 20-12-2016 09:57:13

Danismckost
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 25-01-2013
Příspěvky: 15

Re: Svaření ozubených kol

po více než dvou letech a najetých přes 40tis km mohu slavnostně prohlásit, že rozvodovka drží perfektně i přes to, že je často nadměrně namáhána. Nic nehučí, nic nepraská, všechno je jak má být. Děkuji vám pánové.

No dnes jdu stavět druhou evoluci s vývodem na hydraulické čerpadlo, takže to samé plus ještě navařená další hřídel..snad se to povede zase tak skvěle jako posledně. Ještě jednou dík zdejším odborníkům


V dílně: TOS sv18r, Tos fn32, Orlík 2jsk-75, Esab lka240, Cebora tigstar 160 ac/dc, plazma prof40, Atlas copco, Narex, Bosch, Berner, Wurth a další...
Už jsem skoro soběstačnej big_smile

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče