SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Něco jsem se dočetl zde na fóru. Ale stejně by mě zajímalo, jestli už tuto situaci někdo řešil.
Přiběhl za mnou řidič z PPL, že mu prdlo zrcátko (hliníkový mechanismus). Říkám mu: Pokud to je čistej hliník, tak to svařím. Přinesl to a na střídavým tigu to byla hrůza. Při každém zapálení se matroš jakoby vznítil a pěnilo to jak....
Takže jsem se dočetl, že to dělá pravděpodobně AlZn??? Zinek. Chtěl jsem se optat, jestli se to používá u všech aut nebo jestli se jedná o náhodu, stalo se mi to ještě u držáku stěrače. A nakonec jak a jestli vůbec se to dá svařit bez pórů nebo zapájet? Díky
Offline
killer napsal(a):
Něco jsem se dočetl zde na fóru. Ale stejně by mě zajímalo, jestli už tuto situaci někdo řešil.
Přiběhl za mnou řidič z PPL, že mu prdlo zrcátko (hliníkový mechanismus). Říkám mu: Pokud to je čistej hliník, tak to svařím. Přinesl to a na střídavým tigu to byla hrůza. Při každém zapálení se matroš jakoby vznítil a pěnilo to jak....
Takže jsem se dočetl, že to dělá pravděpodobně AlZn??? Zinek. Chtěl jsem se optat, jestli se to používá u všech aut nebo jestli se jedná o náhodu, stalo se mi to ještě u držáku stěrače. A nakonec jak a jestli vůbec se to dá svařit bez pórů nebo zapájet? Díky
Jo, jo. To je tzv. White metal, slitina Al/Zn. Dá se pájet plamenem pomocí HTS 2000, tam u vás to samé prodávají pod Welco 1450. http://www.welco.cz/katalog/welco-1450
Dá se to i TIGem, ale velmi opatrně - nastavit AC balance na max. čištění, velmi opatrně ohřívat, nejlépe použít nožní pedál regulace proudu a použít zmíněný příd. drát.
Offline
Na spoustě zrcátek ale i dalších komponentu se tahle slitina používá (dobře se tlakově leje) bohužel svařitelnost díky obsahu zinku problém.
Offline
Pánové díky. Mně to pěkně zlobilo. Takže asi nejlépe zapájet.
Frank: Já to zkoušel, balance jsem měl na max. čištění, ale bez pedálu ani ránu.
Offline
killer napsal(a):
Pánové díky. Mně to pěkně zlobilo. Takže asi nejlépe zapájet.
Frank: Já to zkoušel, balance jsem měl na max. čištění, ale bez pedálu ani ránu.
Mě to většinou šlo, ale těch slitin je spousta druhů. Tam strašně moc záleží na obsahu Zn ve slitině. Taky se mi párkrát stalo, že TIGem to hořelo při sebemenším proudu.... Konkrétně na jakémsi odlitku karburátoru. Museli jsme to nakonec zahodit...
Tak potom jedině to pájení. Ale i to není bůhvíjak dokonalé. Musí to být perfektně očištěno kartáčem těsně před procedurou.
Offline
killer> Některý slitiny hliníku s obsahem zinku jdou vařit TIGem na malou frekvenci v pulsu.Chová se to při svařování tak,že se špatně slejvá,ale drží.Když se TIG nastaví tak,aby se slitina při svařování dobře slejvala,tak to nedrži.
Jinak jak je psáno výše.
Offline
neni su z podobneho materialu aj klucky na autach? AlZn???
Offline
Warlockvw napsal(a):
neni su z podobneho materialu aj klucky na autach? AlZn???
Ano u některých starších vozů tomu tak je. Už ten matroš poznám, jsem na něj "alergický"
Offline