SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 15-02-2014 12:46:56

killer
Zablokovaný
Registrovaný: 19-09-2007
Příspěvky: 549

Hliník v automobilovém průmyslu

Něco jsem se dočetl zde na fóru. Ale stejně by mě zajímalo, jestli už tuto situaci někdo řešil.

Přiběhl za mnou řidič z PPL, že mu prdlo zrcátko (hliníkový mechanismus). Říkám mu: Pokud to je čistej hliník, tak to svařím. Přinesl to a na střídavým tigu to byla hrůza. Při každém zapálení se matroš jakoby vznítil a pěnilo to jak....

Takže jsem se dočetl, že to dělá pravděpodobně AlZn??? Zinek. Chtěl jsem se optat, jestli se to používá u všech aut nebo jestli se jedná o náhodu, stalo se mi to ještě u držáku stěrače. A nakonec jak a jestli vůbec se to dá svařit bez pórů nebo zapájet? Díky


Servis, revize, MIG/MMA/TIG/PLASMA/SPOTTERY - svářeč amatér.
Hlášky z praxe: "Včera bylo pozdě!" "Neexistuje nejde" "Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů" "Já jsem tak dobrej, kdybych byl ještě lepší, tak mě zakážou!"

Offline

 

#2 15-02-2014 13:06:56

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

killer napsal(a):

Něco jsem se dočetl zde na fóru. Ale stejně by mě zajímalo, jestli už tuto situaci někdo řešil.

Přiběhl za mnou řidič z PPL, že mu prdlo zrcátko (hliníkový mechanismus). Říkám mu: Pokud to je čistej hliník, tak to svařím. Přinesl to a na střídavým tigu to byla hrůza. Při každém zapálení se matroš jakoby vznítil a pěnilo to jak....

Takže jsem se dočetl, že to dělá pravděpodobně AlZn??? Zinek. Chtěl jsem se optat, jestli se to používá u všech aut nebo jestli se jedná o náhodu, stalo se mi to ještě u držáku stěrače. A nakonec jak a jestli vůbec se to dá svařit bez pórů nebo zapájet? Díky

Jo, jo. To je tzv. White metal, slitina Al/Zn. Dá se pájet plamenem pomocí HTS 2000, tam u vás to samé prodávají pod Welco 1450. http://www.welco.cz/katalog/welco-1450 
Dá se to i TIGem, ale velmi opatrně - nastavit AC balance na max. čištění, velmi opatrně ohřívat, nejlépe použít nožní pedál regulace proudu a použít zmíněný příd. drát. smile

Offline

 

#3 15-02-2014 13:24:49

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

Na spoustě zrcátek ale i dalších komponentu se tahle slitina používá (dobře se tlakově leje) bohužel svařitelnost díky obsahu zinku problém.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#4 15-02-2014 20:52:40

killer
Zablokovaný
Registrovaný: 19-09-2007
Příspěvky: 549

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

Pánové díky. Mně to pěkně zlobilo. Takže asi nejlépe zapájet.

Frank: Já to zkoušel, balance jsem měl na max. čištění, ale bez pedálu ani ránu.


Servis, revize, MIG/MMA/TIG/PLASMA/SPOTTERY - svářeč amatér.
Hlášky z praxe: "Včera bylo pozdě!" "Neexistuje nejde" "Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů" "Já jsem tak dobrej, kdybych byl ještě lepší, tak mě zakážou!"

Offline

 

#5 15-02-2014 21:56:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

killer napsal(a):

Pánové díky. Mně to pěkně zlobilo. Takže asi nejlépe zapájet.

Frank: Já to zkoušel, balance jsem měl na max. čištění, ale bez pedálu ani ránu.

Mě to většinou šlo, ale těch slitin je spousta druhů. Tam strašně moc záleží na obsahu Zn ve slitině. Taky se mi párkrát stalo, že TIGem to hořelo při sebemenším proudu.... Konkrétně na jakémsi odlitku karburátoru. sad Museli jsme to nakonec zahodit... sad big_smile
Tak potom jedině to pájení. Ale i to není bůhvíjak dokonalé. Musí to být perfektně očištěno kartáčem těsně před procedurou. smile

Offline

 

#6 15-02-2014 23:00:01

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

killer> Některý slitiny hliníku s obsahem zinku jdou vařit TIGem na malou frekvenci v pulsu.Chová se to při svařování tak,že se špatně slejvá,ale drží.Když se TIG nastaví tak,aby se slitina při svařování dobře slejvala,tak to nedrži.
Jinak jak je psáno výše.

Offline

 

#7 16-02-2014 15:35:16

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

neni su z podobneho materialu aj klucky na autach? AlZn???

Offline

 

#8 16-02-2014 19:02:44

killer
Zablokovaný
Registrovaný: 19-09-2007
Příspěvky: 549

Re: Hliník v automobilovém průmyslu

Warlockvw napsal(a):

neni su z podobneho materialu aj klucky na autach? AlZn???

Ano u některých starších vozů tomu tak je. Už ten matroš poznám, jsem na něj "alergický" big_smile


Servis, revize, MIG/MMA/TIG/PLASMA/SPOTTERY - svářeč amatér.
Hlášky z praxe: "Včera bylo pozdě!" "Neexistuje nejde" "Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů" "Já jsem tak dobrej, kdybych byl ještě lepší, tak mě zakážou!"

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče