SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-02-2014 20:44:44

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Svařování spirálových dopravníků

Zdravím,měl bych dotaz jak svařovat(spojovat) spirálový dopravníky.Kdo se s tím snesetkal,tak je to taková spirála,dost to pruží,ale při ohnutí to zůstane ohnutý (není to tak jak pružina).Vaříme to MMA , EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?).
Díky za tipy.

Tohle je ono:
http://www.agra-bohemia.cz/index.php?ob … ;catID=152

Offline

 

#2 04-02-2014 21:54:09

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4462

Re: Svařování spirálových dopravníků

Sender - co a kde praská? Spojovací nosná trubka nebo plech ke trubce? Z jakého materiálu je trubka a z jakého a jak tlustý  je plech? Pokud je materíál spirály třeba hardox tak to pak s EB 121 praská v přechodovém pásmu těsně vedle sváru na plechu. Zvláště při použití masivního jednovrstvého sváru.

Offline

 

#3 04-02-2014 22:01:45

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Svařování spirálových dopravníků

My jsme je opravovali u kamaráda tak, že jsme vytočili pouzdro, narazili na konce a tu spirálu lehce přiohli. Co vím, tak drží ouž 5 let bez problému... (je to dopravník na šrot ze sila do míchárny -cca 5 metrů s převýšením 2 metry.


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#4 04-02-2014 22:51:57

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Svařování spirálových dopravníků

jirkati> máme ty spirálý až 50m dlouhý.Spojujeme je tak,že se dají cca 2 cm přes sebe a zvrchu a z vnitřní strany se trošku povaří.Praská to jak píšeš. Víc přez sebe to bejt nemůže,pak se to v tom místě ucpává.

tomape> nepochopil jsem úplně přesně jak to myslíš.Jak přiohne ? Když se dá pouzdro po venku,tak to bude drhnout.Pouzdro do vnitř -to by se okamžitě ucpalo,ne ?

Offline

 

#5 04-02-2014 23:42:52

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

Sender napsal(a):

EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?).
Díky za tipy.

asi bude třeba jinou elektrodu, zjistit co to je za matroš, co výrobce? Ten by by moh něco doporučit.
Co tím dopravujete? Funguje to i svisle?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#6 05-02-2014 00:47:00

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

bourač napsal(a):

Sender napsal(a):

EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?).
Díky za tipy.

asi bude třeba jinou elektrodu, zjistit co to je za matroš, co výrobce? Ten by by moh něco doporučit.
Co tím dopravujete? Funguje to i svisle?

Souhlas, bourači. Je nutné zjistit co je to za materiál, ale mám dojem, že tyto dopravníky(ty spirály) jsou vyráběny z pružinové oceli. Tam by použití eldy EB 121 bylo nevhodné a praskalo by to přesně jak je popsáno. (In the HAZ). 

Pro tento účel by byla vhodnější elda AWS A.5.4 / E 312-16, nebo E 312-17. V Česku sehnatelná pod WELCO 1660S. Popřípadě  Böhler FOX CN 29/9 je E 312-16,  Böhler FOX CN 29/9-A je E 312-17.

Elektroda WELCO 1660S(E 312 - 16 a E 312 - 17) je vhodná pro vysoké požadavky při spojování a navařování. Netvoří trhliny při spojování těžce svařitelných ocelí jako jsou Mn - oceli, nástrojové, pružinové a rychlořezné oceli. Předehřát ca 250°C. Svařuje se na +pólu, popřípadě i střídavým proudem.

Ještě odkazy: http://www.welco.cz/katalog/welco-1660s
                 
                     http://www.boehler-welding.com/france/f … de_ENG.pdf (Chapter 1.2)

Editoval Frank (05-02-2014 04:44:12)

Offline

 

#7 05-02-2014 22:48:59

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Svařování spirálových dopravníků

Frank> Děkuji za odborné informace.Zkusíme se s tím nějak poprat.Zjištění materiálu v současnou dobu nepřichází v úvahu.

Dnes jsem se dozvěděl,že snad původně jakési spojky (podobné jak píše tomape) tam s montážním materiálem byly.Nikdo nevěděl na co to je,tak se to vyhodilo.

Offline

 

#8 06-02-2014 10:23:54

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Svařování spirálových dopravníků

Tyhle spirály jsme nastavili tou spojkou, kterou jsme lehce ohli v rádiusu tý spirály. Nasunuly na sebe a provrtalii skrs na 2-4 místech. Prostrčili jsme čepy (tuším, že o průměru 3-4mm), a na tom pouzdru přivařili. Sváry jsme ubrousily na úrověň pouzdra. Celý to drží už několik let. Bez problému, v místě se neuhemujou. Jen se musí sypat do dopravníku stále. jakmile to chytne ale hroudu, tak se to musí reverzovat. Proto jsme nad šnk v násypce dali jeden pororošt- hroudy se tak při pádu ze zásobníku o výšce 1metru rozbijí..... Je to dopravník drtě z kukuřičných zrn. A též vedlejší dopravník na suchou soju ze sila- tak je to lepší, nejsou tam hroudy a tak se to dopravuje řetízkovým dopravníkem v trubce. U kukuřice se to tehdy hemovalo, proto ten spirálový, aby se to z trubky stíralo. Čas od času to stačí vzít gumovou palicí a setřást nálepy. V ležatém zásobníku jsou ještě lopatky na řetízku, který pohybuje pomalu stálou rychlostí 0,1m za minutu. Takto se zajistí plynulé syání drtě do násypky. Do tohoto zásobníku se sype drť makladačem, což by se přímo do násypky nezvládlo- tam by se to pak hemovalo.


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#9 06-02-2014 14:07:57

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Svařování spirálových dopravníků

kolego Sendere, z agry bereme a svařujeme pokud si stáhnete nebo kouknete na jejich stránky zde http://www.agra-bohemia.cz/index.php?obsah=download a kliknete v návodech na spirálové dopravníky, tak na straně.18 je od výrobce popsaný návod jak napojit spirály svařováním. Další strany jsou i o spojkách.
Jinak mám od výrobce i scan materiálového listu a složení je C 0,580% Mn 0,646% P 0,015%  S 0,003% Si 0,234% Cu 0,017%.
Takže ocel kde je pro svaření potřeba předehřevu a dohřevu. Nebo jak to popisuje výrobce. E-B 125 je kvůli vyšší pevnosti základního materiálu.
Nejsem si jistý, zda elektrody 312 dosáhnou požadované pevnosti.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#10 06-02-2014 14:38:35

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

kirkmen napsal(a):

Nejsem si jistý, zda elektrody 312 dosáhnou požadované pevnosti.

Zdravím kolego kirkmene. smile
Zde jsou parametry jednotlivých elektrod - kliknout na "specifications":
E 312- 16
pevnost v tahu 770 MPa,  mez kluzu 460 MPa, tažnost až 45%, http://www.welding.com.au/filler-metals … nicord-312

EB - 125 
Pevnost v tahu 580MPa, tažnost 25% mez kluzu 480MPa. http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=97855

Editoval Frank (06-02-2014 14:46:22)

Offline

 

#11 06-02-2014 17:23:31

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Svařování spirálových dopravníků

Frank děkuji.
Vidím, že to sice není moc, ale i tak je mez kluzu E-B 125 vyšší, asi těch 20 MPa nebude mít podstatnou roli. Nicméně u těchto spirál je mez kluzu důležitější než mez pevnosti. My experimentovali s 307 a "natahovalo" se to.
Vycházel jsem z toho, že austenitická nerez má podstatně nižší mez kluzu než ocel, přesněji ze srovnání 11375 a 17240. Nikde jsem to nehledal o té elektrodě.
Já bych doporučil postup od výrobce i s předehřevem.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#12 06-02-2014 19:00:32

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Svařování spirálových dopravníků

Souhlas, nelegovaná elektroda s předehřevem. Navrhl bych FOX EV 63, to je na uhlíkové oceli s až 0,6% C. Mez kluzu 580 (≥500) N/mm2, mez pevnosti 630 (610-720) N/mm2, to je ale čistý svarový kov, vzhledem k promísení s tak uhlíkatým materiálem počítejte s podstatně vyššími hodnotami.
Je takový trend používat univerzálně 312, pár prodejců to nazve zlatá elektroda, královská elektroda, superlegovaná elektroda a podobné nesmysly a řeknou si za ní i přes 1000,- Kč/kg a cpou je univerzálně všude. Ale i když ji koupíte za normálních max. 600-700,- Kč/kg, není nad to zachovat typ a strukturu materiálu, když to jde a 312 si nechat na nástroje, přechody atd.


kirkmen napsal(a):

Frank děkuji.
Vidím, že to sice není moc, ale i tak je mez kluzu E-B 125 vyšší, asi těch 20 MPa nebude mít podstatnou roli. Nicméně u těchto spirál je mez kluzu důležitější než mez pevnosti. My experimentovali s 307 a "natahovalo" se to.
Vycházel jsem z toho, že austenitická nerez má podstatně nižší mez kluzu než ocel, přesněji ze srovnání 11375 a 17240. Nikde jsem to nehledal o té elektrodě.
Já bych doporučil postup od výrobce i s předehřevem.

Offline

 

#13 06-02-2014 20:14:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

JardaK napsal(a):

Souhlas, nelegovaná elektroda s předehřevem. Navrhl bych FOX EV 63, to je na uhlíkové oceli s až 0,6% C. Mez kluzu 580 (≥500) N/mm2, mez pevnosti 630 (610-720) N/mm2, to je ale čistý svarový kov, vzhledem k promísení s tak uhlíkatým materiálem počítejte s podstatně vyššími hodnotami.
Je takový trend používat univerzálně 312, pár prodejců to nazve zlatá elektroda, královská elektroda, superlegovaná elektroda a podobné nesmysly a řeknou si za ní i přes 1000,- Kč/kg a cpou je univerzálně všude. Ale i když ji koupíte za normálních max. 600-700,- Kč/kg, není nad to zachovat typ a strukturu materiálu, když to jde a 312 si nechat na nástroje, přechody atd.

Jako vždy existuje samozřejmě několik řešení, ale dovolím si oponovat tvrzení, že použití E312tky elektrody jsou nesmysly. Ze zkušenosti mohu určitě potvrdit co udávají výrobci těchto elektrod a jsem přesvědčen, že použití v tomto konkrétním případě je spíše opodstatněné. Nikomu nervu násilím, aby tu E312 mermomoci použil, nicméně pokud neznám a nemohu určit složení materiálu, je to rozhodně opodstatněné použití. Cena je vyšší, nicméně úspěch na neznámých mat. vždy zaručen. Proč tam v tom původním prvním dotazu uvádí p. Sender, že jim to při použití E B-121 praská v HAZ???

Offline

 

#14 06-02-2014 20:37:21

JARDA V
Člen
Místo: Velké Meziříčí
Registrovaný: 20-03-2011
Příspěvky: 830

Re: Svařování spirálových dopravníků

Frank napsal(a):

... E B-121 praská v HAZ???

HAZ = TOO = Tepelně ovlivněná oblast ???

Sender napsal(a):

...EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?)...

Offline

 

#15 06-02-2014 21:43:32

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

JARDA V napsal(a):

Frank napsal(a):

... E B-121 praská v HAZ???

HAZ = TOO = Tepelně ovlivněná oblast ???

Sender napsal(a):

...EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?)...

Asi jsem se zeptal nevhodně. Ano HAZ = Heat Afected Zone, čili Tepelně ovlivněná oblast. Chtěl jsem pouze vědět, jestli oni to před svařováním předehřívali a na kolik°C a potom nějak tepelně upravovali (pomalé ochlazování v zábalu ap.). Předpokládám, že ano a přesto to prasklo. Ten postup by měl pan Sender objasnit.

Offline

 

#16 06-02-2014 21:53:47

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Svařování spirálových dopravníků

Tohle je třeba pořádně umět a mít s tím zkušenosti. Pokud toto plánujete dělat i do budoucna, je třeba se to naučit. Pokud je to ovšem jen nějaká lokální oprava, a pak už s tím nepříjdete do styku, či jen jako užovatel, tak doporučuju ty spojky- drží, dopravník se nehemuje....


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#17 06-02-2014 22:07:41

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Svařování spirálových dopravníků

Frank napsal(a):

JARDA V napsal(a):

Frank napsal(a):

... E B-121 praská v HAZ???

HAZ = TOO = Tepelně ovlivněná oblast ???

Sender napsal(a):

...EB 121,praská to za svárem (zahřátím se změní vlastnosti ?)...

Asi jsem se zeptal nevhodně. Ano HAZ = Heat Afected Zone, čili Tepelně ovlivněná oblast. Chtěl jsem pouze vědět, jestli oni to před svařováním předehřívali a na kolik°C a potom nějak tepelně upravovali (pomalé ochlazování v zábalu ap.). Předpokládám, že ano a přesto to prasklo. Ten postup by měl pan Sender objasnit.

Ne,předehřev nikdo neřešil. V minulosti jsme to zkoušeli pájet mosazí -praská to taky za,nebo před svárem a víc než vařením MMA(určitě proto,že se neřešilo pomalé ochlazování).

Offline

 

#18 06-02-2014 22:43:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

Sender napsal(a):

Ne,předehřev nikdo neřešil. V minulosti jsme to zkoušeli pájet mosazí -praská to taky za,nebo před svárem a víc než vařením MMA(určitě proto,že se neřešilo pomalé ochlazování).

Hmm, to je zajímavé. Takže to praskalo v TOO i po pájení mosazí? Předpokládám autogenem. No, tam bych to tedy nepředpokládal, že se to mohlo zakalit, tedy pokud to někdo nepolil ihned po spájení vodou.

Offline

 

#19 06-02-2014 22:47:52

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Svařování spirálových dopravníků

jj autogenem. Vodou se to rozhodně neochlazovalo.Chladlo to volně na vzduchu.

Offline

 

#20 06-02-2014 23:00:08

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svařování spirálových dopravníků

Sender napsal(a):

jj autogenem. Vodou se to rozhodně neochlazovalo.Chladlo to volně na vzduchu.

No jo, no. Zkusil bych to podle doporučení výše - oběma elektrodami. Jednou E B-123, podruhé tou E312-16 a potom nám sdělte, co vydrželo déle. smile Docela by mne to zajímalo. Ale faktem je, že tyto oceli (pružinová ocel, pokud to je) jsou velmi obtížně svařitelné. Možná je vážně vůbec nejlepší řešit to tak jak uvádí p. tomape - tou spojkou.

Editoval Frank (07-02-2014 00:42:18)

Offline

 

#21 07-02-2014 05:50:11

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Svařování spirálových dopravníků

Pane Frank, trochu vám nerozumím. Při použití neznámeho materiálu  ? Proč to praská v TOO ? Ano pokud bych nevěděl co je to za materiál, tak bych jednal podobně jako vy a taky jsem tak jednal a dal na to 307, také dobrá elektroda na těžko svařitelné materiály a nemá to ty vlastnosti co má mít.
Ale já zde přeci dal odkaz na postup svařování od výrobce a dokonce jsem sem opsal složení oceli, ze které je to vyrobeno a není to nic zvláštního, je tam jen více uhlíku a s tím spojené postupy s předehřevem a především pomalým ochlazováním (i po tom pájení autogenem to stydne na vzduchu a to je asi moc rychle).
Já za sebe mohu říci, že to tou 312 svaří, ale i tou E-B 123 a když dodrží postup, výsledek bude lepší.

Pane Sender víte co, spojte se s výrobcem jako my a poptejte se. Pokud odkaz výrobce nestačí jako fakt.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#22 07-02-2014 06:21:11

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Svařování spirálových dopravníků

At chcete nebo ne  tento matrrial NENÍ VHODNY KE SVAROVANI takze bude praskat s tim nikdo nic neudelame!!!.Pokud se jedna o opravu na kratkou dobu pak snad ano ale vzhledem k tomu ze existuji jine spolehlivejsi zpusoby jak ji spojit tak je tahle diskuze vcelku zbytecna.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#23 07-02-2014 07:00:22

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Svařování spirálových dopravníků

Honzo, úíšu jim to tu celou dobu a je to nezajímá.... Ty spojky jsou nejlepší, osvědčený a za rozumný peníz. My jsme si je dělali sami, ale koukám, že se dají sehnat už hotové.....


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#24 07-02-2014 08:00:16

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Svařování spirálových dopravníků

Honza007 teď nebudu vůbec polemizovat o tom, že ten materiál není vhodný ke svařovaní třeba jako 11375, ale zajímalo by mě, jak si vysvětlujete, že výrobce uvádí napojení svařováním a kvalitu spoje podmiňuje doporučeným postupem. Obtěžoval se tu vůbec někdo ten odkaz výrobce přečíst ? http://www.agra-bohemia.cz/download/navod_spiraly.pdf zde znovu.
Možná by chtělo napsat výrobci, že nabízí vlastně podvod, když ten spoj svařením je jen nouzovka a my celou dobu děláme nesmysl, naše zkušenost je vlastně špatná.

tomape, ne vždy je spojka vhodná, protože narušuje závit spirály výstupkem, někdy to peletky drtí. Možná pro sendera bude ok, nevíme co tím dopravuje.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#25 07-02-2014 08:47:34

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4462

Re: Svařování spirálových dopravníků

Z hlediska technologického plně souhlasím s provedením spoje na obr. 10 v návodu od výrobce. Hlavně s tou poznámkou o pomalém chladnutí v zábalu. Ty navrhované stehy na šikmo uříznutých koncích se samozřejmě mohou udělat z obou stran, ale po pomalém vychladnutí by se musely stehy na funkční straně dobře zabrousit.

Editoval jirkati (07-02-2014 08:48:04)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče