SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Jirkati, abych pravdu řekl, tak také svařuji raději elektrodami, připadá mi to zábavnější a náročnější na znalosti, což je výzva, přesto tenké materiály jako autokaroserie nebo výfuky svářím výhradně již MAG. Jednak tím šetřím své nervy a také spoustu času. Jole.
Offline
Ještě na doplnění, zase tu vzniká informační šum. Určitě bych doporučoval když elektrodou, tak basickou. Rutilka příliš teče a byl by problém oba díly správně natavit. A kupodivu stejnou nectnost při natavování materiálů má metoda MAG.
Kdo zná historii metody MIG v USA za 2. světové války (patentováno v USA v r. 1948) a následně MAG (patentováno v SSSR v r. 1953) tak ví, že metody se vyvíjely pro svařování plechařiny do cca 8 mm. Až teprve s rozvojem elektroniky byl možný další vývoj směrem k vyšším výkonům.
Offline
Tak co teda ? Elektrody kůpím jaké bude třeba, ze zásob nových vedu klasické eb121 2.5 a er117 2, cokoli jiné seženu extra..
Offline
hrnous napsal(a):
Tak co teda ? Elektrody kůpím jaké bude třeba, ze zásob nových vedu klasické eb121 2.5 a er117 2, cokoli jiné seženu extra..
Když není jiná možnost než elektroda, tak basickou typu E 7018. Tomu by snad odpovídala i ta vaše EB 121, ale 2,5 průměr je příliš. Sežeňte si průměr 2mm, popřípadě 1,6mm. Neznám tloušťku té vsunuté trubky. Předpokládám, že se svařováním rozdílných tlouštěk materiálů zkušenost máte.
Editoval Frank (15-01-2014 15:36:44)
Offline
Tloušťku trubky neznám taktéž, ale většinou to bývá +- 1,5mm, elektrody pořídím, to je bez problému..
Offline
taky jsem motorkář.tipuju stěnu tak maximálně 1 mm.Souhlasím s dámou na foru.nebude to vypadat hezky
Offline
hrnous napsal(a):
Tloušťku trubky neznám taktéž,
chystáš se něco vařit a nevíš co?
jole: asi se shodnem na tom že v tomhle případě není nutno provařit přírubu až na 10mm - souhlas?
nedá mi abych tady nevzdal poctu panu MISTRU Ladislavu Tuzarovi, vedoucímu údržby a GO obráběcích strojů Narex Česká Lípa (někdy 1970) ten mi elektrodou vařil i vnitřek vačky kladívka zapalování.
Offline
osobně si mislim že by mela ta přiruba stačit i z 3 až 5mm materialu 10mm je celkem dost, aby trubka zatíženim a vibracemi u příruby nepopraskala.. Vyfuk u Javy není moc pružne uložen jako u osobniho auta v silenblocích..
Offline
Ano chystám se vařit něco a nevím co protože to na mě vykoukne až po tom, co to rozřežu
Offline
Takto rozřežte a pak lze vymyslet co stim..
Offline
hrnous napsal(a):
vykoukne až po tom, co to rozřežu
jo tááák, už jsem pochopil co se vlastně chystáš udělat, takže do toho sváření vstupuje další problem: ta trubka je nejspíš pochromovaná, tedy nejdřív poměděná, poté chrom, dále je znehodnocená zevnitř od výfukových plynů ("nauhličená") tak to půjde vařit bez záruky. Navíc tepelně ovlivněná oblast tak tenké trubky bude vidět cca až 10mm od příruby - poškozený chrom. Vymysli to jinak, např. převlečná matice.
Offline
jo jo.přesně.i ta převlečná matice.nakonec si myslím ,že se bude pájet
bourač napsal(a):
hrnous napsal(a):
vykoukne až po tom, co to rozřežu
jo tááák, už jsem pochopil co se vlastně chystáš udělat, takže do toho sváření vstupuje další problem: ta trubka je nejspíš pochromovaná, tedy nejdřív poměděná, poté chrom, dále je znehodnocená zevnitř od výfukových plynů ("nauhličená") tak to půjde vařit bez záruky. Navíc tepelně ovlivněná oblast tak tenké trubky bude vidět cca až 10mm od příruby - poškozený chrom. Vymysli to jinak, např. převlečná matice.
Offline
pájení bylo to první co ňa napadlo resp mosaz..ale nebyl sem si jistý co by to řeklo na mosaz vs železo při těch teplotách..každopádně nebudu dělat žádné unáhlené akce..zima ještě chvilku asi bude
jedna z dalších možností co mě napadla bylo vysoustružit jakoby spojku,.tj trubku, která by pasovala přesně mezi ty dvě trubky ve svodu a posléze to zvenku stáhnout
Editoval hrnous (16-01-2014 13:08:48)
Offline
zatím jsem nepochopil proč ten svod chceš dělit.
Offline
důvodů je víc, jednak na všech motorkách jsou křivě svařený svod a příruba, takže to ničí uložení ve hlavě, protože to musí být dorvané a napružené, nebo to netěsní, potom je záhodno vyškubat katalyzátory - výfuk je svařený na rozdíl od jiných předešlých v jeden kus i zevnitř a není tedy rozebiratelný a v neposlední řadě ten chrom nestojí za nic a loupe se, a takto v celku je to moc dlouhé na otryskání a následnou přípravu na nový chrom
Offline
když to chceš dělené tak to nedělej těma přírubama.bude to nehezké a náročné na údržbu.pokud to stáhneš tou trubkou jak jsi chtěl neutěsníš to .Já bych to řešil stejně jako bourač-převlečná matice.pokud si to nedokážeš představit tak stejný typ spoje je na fotce krasavce 500OHC co poslal frank -výstup svodu z válce.matku dej blíž k motoru a závit blíž k výfuku jinak ti tam bude při jízdě prskat maras a pak to nepovolíš.nevyhneš se tam nějakým lemům na tu matku a závit.řešení tou mosazí je ok.rozdílu teplot se nemusíš bát -tam taká nebude a chrom bude jen rád.
Offline
pokud bych upustil od přírub tak ta trubka by se navařila jedním koncem na samotný výfuk a druhým koncem by se nasunula mezi vnitřní a vnější trubku a přez to celé by šla spona, to by snad mohlo fungovat..původní svod by se zaříznul hned za původním svarem na výfuku a tak by celý svod byl prakticky na původním místě..
Offline
1
Editoval hrnous (17-01-2014 09:26:11)
Offline
hrnous napsal(a):
1
No to jsem se toho fakt dost dozvěděl.
Offline
Taky si říkám, tak venkovní trubka 35x2x5 vnitřní 28x1
Offline