SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Chtěl bych se zeptat.
Mám doma invertor FLY 165L. Chtěl bych vařit vlnovec na výfuku fabie 1,2htp. Cočkem to jde normálně.
Je nějaká varianta jak předělat invertor aby se krásně svařil ten výfuk?
Vím že existuje nějaká sada TIG LA nebo tak nějak.
Prosím o vysvětlení a radu.
Děkuji Vám.
Offline
nokia321 napsal(a):
Cočkem to jde normálně.
ceočko je uplně jiná metoda svařování než TIG, ten aparát co máš - k tomu se dá koupit kabel s trubkou a wolframovou elektrodou, ta se netaví a vaříš obloukem, trubkou proudí argon z láhve kterou musíš také dokoupit nebo půjčit, argon tvoří ochranou atmosferu v místě svaru - TIG.
Nic ve zlym ale když se takhle ptáš rozhodně ten vlnovec sám nevař, chce to hodně praxe. Jestli musíš, vyzkoušej metodu na něčem co nepotřebuješ.
Offline
Výfuky se nesvařuji ty se kupují nové. Ze zkušenosti vím že co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne.
Offline
vlnovce sa menia a vacsinou nejde o prehrdzavenie.
Jednoducho prasknu.
Vymena je brnkacka.
Ak sa pouzije spravny vlnovec a spravne sa prizvara nemoze byt problem.
Offline
Presne tak uz jsem jich takhle nekolik menil ,sem tam mi ho priveze nejaky kolega.Idealne precizni priprava,vlnovec zakryt aby na nej nesel rozstrik a bodovat aby se zbytecne neohrival a jak tu bylo receno driv praskne nez urezne.
Offline
franišek napsal(a):
Výfuky se nesvařuji ty se kupují nové. Ze zkušenosti vím že co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne.
'' co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne''_ pokud se vaří tlumic tak ano, ale pokud se dava na fabku vlnovec tak se normalně přivaří ceočkem sam jsem tak udělal jak jsem si svoji fabku dovezl z áček už je tam 3 zimu nikde ani rezlinka na sváru nebo vedle_hned jsem ješte za tepla pekne stříkl zinkovou barvou na vyfuky ve 2vou vrstvach tlumič bych svařil jen nouzově... elektrodou by to melo jit taky, ale musi to byt tak 1,6 až 2 a nejlepe rutilka kdysi jsem tak spravoval vyfuk na starém WW POLO byl špatnej tlumič tak jsem sehnal z vrakače z nejakyho naftáka podobnej pruměr trubky a napasoval jsem to k sobě pod autem z heftnul ve 3 mistech avytahl cely ven a zavařil dokola tehdy ješte trafem.. na tchanove felicii taky uhnila příruba na vyfuku před katalizatorem tak jsem sehnal novou přírubu spasoval pod autem heftl elektrodou vytahl jsem to ven a pak jsem to elektrodou obvařil okola neměl jsem pro ceočko plyn tak jsem to elektrodou zavařil drží a nerezne taky jsem to stříkl zinkem za tepla .. asi tak elektrodou taky rutilkou 2.0 menší jsem neměl_ceočkem to vypada líp....
Offline
Hlavne nejde TIG-om zvarať hrdzavé - špinavé železo železo
Offline
Ty vlnovce uvnitř(ta harmonika) je obvykle vyrobena z nerezu AISI 304 a praskne únavou a vibracemi. Svařovat to prasklé místo na té harmonice nemá smysl. Materiál je degradovaný a nevydrží to dlouho. Navíc je to tenký materiál a svařování tudíž vyžaduje značnou zručnost. To se opravuje tak, že koupíte nový díl(vlnovec). Ten je vyroben tak, že má už z výroby navařené konce(límce) z nelegované oceli, do kterých se vsune původní výfuková trubka a obvaří se COčkem.
Offline
Některé vlnovce na výfuky navářím běžným drátem 12,50. Většinou na motory CUMMINS.
Jiné, s nerezovou koncovkou drátem OK 16.95
Offline
Je vidět, že někteří to znají.
Výfuky se nesvařují kupují se nové ) Tato věta by Vás velice rychle přešla zrovna u předního dílu, kde je katalyzátor, kdyby Vám řekli cenu nového )
Hlavně odejde jen vlnovec a trubky jsou stále stejně silné jako nové, žádné shnilotiny.
Takže jestli jsem pochopil správně metodou s argonem by to nešlo a nevhodnější je CO je to tak ?
Editoval nokia321 (09-12-2013 19:40:16)
Offline
nokia321 napsal(a):
Takže jestli jsem pochopil správně metodou s argonem by to nešlo a nevhodnější je CO je to tak ?
Jde to všemi běžnými metodami. Tedy i TIGem a kvalita správně provedeného spoje bude dokonce nejvyšší. Postačující a nejjednodušší je to COčko, tedy správně MAG.
Offline
Nevíte kolik by mohlo stát dovybavení toho invertoru to flaškou a novými kabely?
Koukal jsem na youtube jak s tím vaří a je to pěkné, ale nechápu jak se to spouští. Jestli po přiložení wolfram elektrody to spustí oblouk.
Offline
Na TIG sa vyprdni, na invertor ktorý nemá zapalovanie oblúka to nemá zmysel, to je otročina a nie zváranie, pretože škrtaním poškodzuješ hrot a vtedy ti oblúk horí kdesi do boku a nie priamo dole. Za dalšie ten horák, ktorý sa k tomu predáva je šmejd číslo dva, taká slabo nadimenzovaná hračka, za tretie argon je dosť drahý, plus potrebuješ hodiny
Ja mám velkú 50l argonovú flašu a stojí ma 120€ , hodiny 50€, ten šmejdový horák s kolečkom pre púšťanie plynu vidím tu v jednom eshope za cca 70€, plus samozrejme spotrebný material k horáku
Ked toto všetko už máš tak môžeš začať zvárať a pri TIG je ideálne zvárať nerez lebo je "čistá", klasické železo treba v prvom rade poriadne očistiť od okují , hrdze a v prípade výfuku aj vnútro trubky od sadzí a ideálne do nej vhánať ešte argon pre ochranu zvaru, lebo to inak bude samý pór
Ked to zrátaš tak máš takú slabú polovicu na jazdené slabšie CO2
TIG je na piplačky, tam kde je dôležitý aj vzhlad zvaru, ked si budeš robiť výfuk z nereze, tak kludne TIG, ale ak chceš privariť vlnovec, tak to stačí doslova "ogrcať" s CO2, to čo by ti TIG-om trvalo zvariť 5min, zvaríš s CO2 za 1 minutu
Editoval ivko (09-12-2013 22:51:01)
Offline
Vlnovce na výfuky sa v servisoch lepiak potrubiu magom s požiarnym CO2 na čínskej mašine a drží to. Šak to má 1,5 mm steny z blatového plechu , to by šikovný zvárač dal možno aj elektrodou. Celý vlnovec stojí 10-15 EUR
Offline
Ok vyřešeno
Děkuji všem zůčasněným. Tedy CO je ta správná volba.
Offline
jestli si všimnete novych vyfuku tak jsou pokoveny a trubka s tlumičem je dodatečně přivařena některy vyrobce to zatře barvou a někdo vubec ne a na svaření vyfuku nejlepší CO2.A jak tady někdo psal že vyfuk jedině novy tak vam dam příklad majitel chtěl novy vyfuk na renault AVANTIME a prodava se jen v originalu za 45000kč a jak byl rad když jsem mu ho udělal za 12000kč
Offline