SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 08-12-2013 20:21:25

nokia321
Člen
Registrovaný: 08-12-2013
Příspěvky: 11

Svaření vlnovce výfuku

Chtěl bych se zeptat.

Mám doma invertor FLY 165L.  Chtěl bych vařit vlnovec na výfuku fabie 1,2htp.   Cočkem to jde normálně. 

Je nějaká varianta jak předělat invertor aby se krásně svařil ten výfuk?
Vím že existuje nějaká sada TIG LA nebo tak nějak.
Prosím o vysvětlení a radu.

Děkuji Vám.

Offline

 

#2 08-12-2013 20:52:41

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Svaření vlnovce výfuku

nokia321 napsal(a):

Cočkem to jde normálně.

ceočko je uplně jiná metoda svařování než TIG, ten aparát co máš - k tomu se dá koupit kabel s trubkou a wolframovou elektrodou, ta se netaví a vaříš obloukem, trubkou proudí argon z láhve kterou musíš také dokoupit nebo půjčit, argon tvoří ochranou atmosferu v místě svaru - TIG.
Nic ve zlym ale když se takhle ptáš rozhodně ten vlnovec sám nevař, chce to hodně praxe. Jestli musíš, vyzkoušej metodu na něčem co nepotřebuješ.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 08-12-2013 21:03:28

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Svaření vlnovce výfuku

Výfuky se nesvařuji ty se kupují nové. Ze zkušenosti vím že co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne.

Offline

 

#4 08-12-2013 21:11:15

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svaření vlnovce výfuku

vlnovce sa menia a vacsinou nejde o prehrdzavenie.
Jednoducho prasknu.

Vymena je brnkacka.
Ak sa pouzije spravny vlnovec a spravne sa prizvara nemoze byt problem.

Offline

 

#5 08-12-2013 21:51:24

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Svaření vlnovce výfuku

Presne tak uz jsem jich takhle nekolik menil ,sem tam mi  ho priveze nejaky kolega.Idealne precizni priprava,vlnovec zakryt aby na nej nesel rozstrik a bodovat aby se zbytecne neohrival a jak tu bylo receno driv praskne nez urezne.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#6 08-12-2013 21:56:40

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Svaření vlnovce výfuku

franišek napsal(a):

Výfuky se nesvařuji ty se kupují nové. Ze zkušenosti vím že co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne.

'' co zavaříš to ti brzy vyrezne a vypadne''_ pokud se vaří tlumic tak ano, ale pokud se dava na fabku vlnovec tak se normalně přivaří ceočkem sam jsem tak udělal jak jsem si svoji fabku dovezl z áček už je tam 3 zimu  nikde ani rezlinka na sváru nebo vedle_hned jsem ješte za tepla pekne stříkl zinkovou barvou na vyfuky ve 2vou vrstvach tlumič bych svařil jen nouzově... elektrodou by to melo jit taky, ale musi to byt tak 1,6 až 2 a nejlepe rutilka kdysi jsem tak spravoval vyfuk na starém WW POLO  byl špatnej tlumič tak jsem sehnal z vrakače z nejakyho  naftáka podobnej pruměr trubky a napasoval jsem to k sobě pod autem z heftnul ve 3 mistech avytahl cely ven a zavařil dokola tehdy ješte trafem.. na tchanove felicii taky uhnila příruba na vyfuku před katalizatorem tak jsem sehnal novou přírubu spasoval pod autem heftl elektrodou vytahl jsem to ven a pak jsem to elektrodou obvařil okola  neměl jsem pro ceočko plyn tak jsem to elektrodou zavařil drží a nerezne taky jsem to stříkl zinkem za tepla .. asi tak elektrodou taky rutilkou 2.0 menší jsem neměl_ceočkem to vypada líp....


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#7 08-12-2013 21:56:47

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 681

Re: Svaření vlnovce výfuku

Hlavne nejde TIG-om zvarať hrdzavé - špinavé železo železo

Offline

 

#8 08-12-2013 22:20:41

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svaření vlnovce výfuku

Ty vlnovce uvnitř(ta harmonika) je obvykle vyrobena z nerezu AISI 304 a praskne únavou a vibracemi. Svařovat to prasklé místo na té harmonice nemá smysl. Materiál je degradovaný a nevydrží to dlouho. Navíc je to tenký materiál a svařování tudíž vyžaduje značnou zručnost. To se opravuje tak, že koupíte nový díl(vlnovec). Ten je vyroben tak, že má už z výroby navařené konce(límce) z nelegované oceli, do kterých se vsune původní výfuková trubka a obvaří se COčkem.

Offline

 

#9 08-12-2013 22:36:08

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Svaření vlnovce výfuku

Některé vlnovce na výfuky navářím běžným drátem 12,50. Většinou na motory CUMMINS.
Jiné, s nerezovou koncovkou drátem OK 16.95


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#10 09-12-2013 19:40:00

nokia321
Člen
Registrovaný: 08-12-2013
Příspěvky: 11

Re: Svaření vlnovce výfuku

Je vidět, že někteří to znají.

Výfuky se nesvařují kupují se nové  smile)  Tato věta by Vás velice rychle přešla zrovna u předního dílu, kde je katalyzátor, kdyby Vám řekli cenu nového smile)
Hlavně odejde jen vlnovec a trubky jsou stále stejně silné jako nové, žádné shnilotiny.

Takže jestli jsem pochopil správně metodou s argonem by to nešlo a nevhodnější je CO je to tak ?

Editoval nokia321 (09-12-2013 19:40:16)

Offline

 

#11 09-12-2013 20:16:45

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svaření vlnovce výfuku

nokia321 napsal(a):

Takže jestli jsem pochopil správně metodou s argonem by to nešlo a nevhodnější je CO je to tak ?

Jde to všemi běžnými metodami. Tedy i TIGem a kvalita správně provedeného spoje bude dokonce nejvyšší. Postačující a nejjednodušší je to COčko, tedy správně MAG. smile

Offline

 

#12 09-12-2013 20:19:43

nokia321
Člen
Registrovaný: 08-12-2013
Příspěvky: 11

Re: Svaření vlnovce výfuku

Nevíte kolik by mohlo stát dovybavení toho invertoru  to flaškou a novými kabely?

Koukal jsem na youtube jak s tím vaří a je to pěkné, ale nechápu jak se to spouští.  Jestli po přiložení wolfram elektrody to spustí oblouk.

Offline

 

#13 09-12-2013 21:03:24

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 681

Re: Svaření vlnovce výfuku

Na TIG sa vyprdni, na invertor ktorý nemá zapalovanie oblúka to nemá zmysel, to je otročina a nie zváranie, pretože škrtaním poškodzuješ hrot a vtedy ti oblúk horí kdesi do boku a nie priamo dole. Za dalšie ten horák, ktorý sa k tomu predáva je šmejd číslo dva, taká slabo nadimenzovaná hračka, za tretie argon je dosť drahý, plus potrebuješ hodiny
Ja mám velkú 50l argonovú flašu a stojí ma 120€ , hodiny 50€, ten šmejdový horák s kolečkom pre púšťanie plynu vidím tu v jednom eshope za cca 70€, plus samozrejme spotrebný material k horáku

Ked toto všetko už máš tak môžeš začať zvárať a pri TIG je ideálne zvárať nerez lebo je "čistá", klasické železo treba v prvom rade poriadne očistiť od okují , hrdze a v prípade výfuku aj vnútro trubky od sadzí a ideálne do nej vhánať ešte argon pre ochranu zvaru, lebo to inak bude samý pór

Ked to zrátaš tak máš takú slabú polovicu na jazdené slabšie CO2
TIG je na piplačky, tam kde je dôležitý aj vzhlad zvaru, ked si budeš robiť výfuk z nereze, tak kludne TIG, ale ak chceš privariť vlnovec, tak to stačí doslova "ogrcať" s CO2, to čo by ti TIG-om trvalo zvariť 5min, zvaríš s CO2 za 1 minutu

Editoval ivko (09-12-2013 22:51:01)

Offline

 

#14 10-12-2013 19:15:36

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Svaření vlnovce výfuku

Vlnovce na výfuky sa v servisoch lepiak potrubiu  magom s požiarnym CO2 na čínskej mašine a drží to. Šak to má 1,5 mm steny z blatového plechu smile, to by šikovný zvárač dal možno aj elektrodou. Celý vlnovec stojí 10-15 EUR smile

Offline

 

#15 10-12-2013 19:49:37

nokia321
Člen
Registrovaný: 08-12-2013
Příspěvky: 11

Re: Svaření vlnovce výfuku

Ok vyřešeno

Děkuji všem zůčasněným. Tedy CO je ta správná  volba.

Offline

 

#16 10-12-2013 20:29:03

jarda-avsop
Člen
Registrovaný: 28-11-2013
Příspěvky: 3

Re: Svaření vlnovce výfuku

jestli si všimnete novych vyfuku tak jsou pokoveny a  trubka s tlumičem je dodatečně přivařena některy vyrobce to zatře barvou a někdo vubec ne a na svaření vyfuku nejlepší CO2.A jak tady někdo psal že vyfuk jedině novy tak vam dam příklad majitel chtěl novy vyfuk na renault AVANTIME a prodava se jen v originalu za 45000kč a jak byl rad když jsem mu ho udělal za 12000kč

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče