SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
s tigom nemam ziadne skusenosti kukam na tie fotky...prepokladam ze sa tam nevnasa vela tepla takze zakladny material by mal ostat rovny alebo sa mylim ?
Offline
Frank: Děkuji za informace k měděným pájkám.
Offline
jak je to s pájením stříbrnými pájkami chladírenských okruhů? např. Ag15CuP. jaká by byla proveditelnost u trubek?
dík
Offline
CuP15Ag můžete použít pro chlazení až do -70°C, klasické stříbrné typy pak do -200°C.
Pokud máte čistou měď, můžete CuP pájky používat bez tavidla, dezoxidaci provede obsažený fosfor. Pro legovanou měď a slitiny (bronz, mosaz) už musíte použít tavidlo, stejné jako ke stříbrným pájkám. CuP pájky ale můžete použít pouze na měď a slitiny, pokud by byly ty trubky ocelové, pájku použít nelze a musíte použít klasické stříbrné pájky, tzn. CuZnAg (Sn).
Offline
dík za odpověď. šlo mi možná více o problematiku provedení s TIGem. S TIGem nemám v oblasti pájení zatím žádnou zkušenost. Byla by to plnohodnotná a stejně kvalitně provedené práce jako s propanovým hořákem? Jedná se o trubky z mědi.
Offline
Při pájení čisté mědi CuP pájkou je ohřev WIG hořákem bezproblémový. Jen to chce natrénovat, abyste opravdu jen ohříval a netavil základní materiál - pájený spoj je difuzní. A pájku nepřidával do oblouku, ale tavil ji o ten základní materiál - má skoro o 400°C nižší tavící teplotu.
Pokud by to byla slitina, např. mosaz, tam musíte mít tavidlo a nevím, co to bude dělat, ale u čisté mědi je to ověřené.
Offline
super, dík
Offline
Pájení karosérií mosazí autogenem se mi v minulosti moc neosvědčilo.Koroduje to velmi rychle.
Za mě - jedině COčko,v nouzi pájení s nižší tavící teplotou.
Offline
Na autě používám měkké pájení klempířským cínem, stačí na to hořák pb/vzduch s ostrou špičkou plamene a elektrické kopýtko 100w. Pořádně vybrousit , pokud je ještě do čeho, pájecí kapalina nějaký starý epsilon na nerez, bez toho to chytá špatně, pocínovat obě plochy, přiložit a zalít spáru cínem. Obvykle takto pájím nábytkové narážecí matice s ulomenými hroty, jako metrickou náhradu šroubů do plechu a plastových nyplů. Pokud je už vyhnilá díra že není na co připájet tak matici mosazí naletuju na větší kousek plechu a ten pak cínem na kastli.
Je to pracné a zdlouhavé, ale spoj pak nerezne a nezatéká do něj, použitelné pouze na veterány pro radost, jinak lisovací matice jsou samo stokrát rychlejší.
Offline
Používám cusi3
Offline