SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 30-03-2011 17:45:08

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

s tigom nemam ziadne skusenosti kukam na tie fotky...prepokladam ze sa tam nevnasa vela tepla takze zakladny material by mal ostat rovny alebo sa mylim ?

Offline

 

#27 30-03-2011 19:23:42

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Při tl. materiálu 0,6mm je to i tak moc. Takže takhle na tupo se to kroutí, ale asi méně než při použití autogenu.

Offline

 

#28 31-03-2011 10:00:57

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Frank:  Děkuji za informace k měděným pájkám.

Offline

 

#29 03-09-2013 16:09:56

redcrown
Člen
Registrovaný: 01-09-2013
Příspěvky: 4

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

jak je to s pájením stříbrnými pájkami chladírenských okruhů? např. Ag15CuP. jaká by byla proveditelnost u trubek?
dík

Offline

 

#30 04-09-2013 18:16:22

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

CuP15Ag můžete použít pro chlazení až do -70°C, klasické stříbrné typy pak do -200°C.
Pokud máte čistou měď, můžete CuP pájky používat bez tavidla, dezoxidaci provede obsažený fosfor. Pro legovanou měď a slitiny (bronz, mosaz) už musíte použít tavidlo, stejné jako ke stříbrným pájkám. CuP pájky ale můžete použít pouze na měď a slitiny, pokud by byly ty trubky ocelové, pájku použít nelze a musíte použít klasické stříbrné pájky, tzn. CuZnAg (Sn).

Offline

 

#31 10-09-2013 23:08:57

redcrown
Člen
Registrovaný: 01-09-2013
Příspěvky: 4

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

dík za odpověď. šlo mi možná více o problematiku provedení s TIGem. S TIGem nemám v oblasti pájení zatím žádnou zkušenost. Byla by to plnohodnotná a stejně kvalitně provedené práce jako s propanovým hořákem? Jedná se o trubky z mědi.

Offline

 

#32 11-09-2013 17:17:11

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Při pájení čisté mědi CuP pájkou je ohřev WIG hořákem bezproblémový. Jen to chce natrénovat, abyste opravdu jen ohříval a netavil základní materiál - pájený spoj je difuzní. A pájku nepřidával do oblouku, ale tavil ji o ten základní materiál - má skoro o 400°C nižší tavící teplotu.
Pokud by to byla slitina, např. mosaz, tam musíte mít tavidlo a nevím, co to bude dělat, ale u čisté mědi je to ověřené.

Offline

 

#33 14-09-2013 09:26:12

redcrown
Člen
Registrovaný: 01-09-2013
Příspěvky: 4

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

super, dík

Offline

 

#34 14-09-2013 10:54:04

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Pájení karosérií mosazí autogenem se mi v minulosti moc neosvědčilo.Koroduje to velmi rychle.
Za mě - jedině COčko,v nouzi pájení s nižší tavící teplotou.

Offline

 

#35 25-12-2013 21:10:48

hubi
Člen
Registrovaný: 09-03-2011
Příspěvky: 93

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Na autě používám měkké pájení klempířským cínem, stačí na to hořák pb/vzduch s ostrou špičkou plamene a elektrické kopýtko 100w.   Pořádně vybrousit , pokud je ještě do čeho, pájecí kapalina nějaký starý epsilon na nerez, bez toho to chytá špatně, pocínovat obě plochy, přiložit a zalít spáru cínem.  Obvykle takto pájím nábytkové narážecí matice s ulomenými hroty, jako metrickou náhradu šroubů do plechu a plastových nyplů.   Pokud je už vyhnilá díra že není na co připájet tak matici mosazí naletuju na větší kousek plechu a ten pak cínem na kastli.
Je to pracné a zdlouhavé, ale spoj pak nerezne a nezatéká do něj, použitelné pouze na veterány pro radost, jinak lisovací matice jsou samo stokrát rychlejší.

Offline

 

#36 26-12-2013 08:46:14

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 378

Re: Tvrdé pájení na karoserii auta

Používám cusi3

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče