SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, měl bych na Vás dotaz. Chci vyrobit plošina na odtah automobilů. Je vhodný materiál na obvody tento materiál jekl 100x50x5 slitina EN AW-6060 (AlMgSi) T66 a na příčné výztuhy materiál 60x40x4 stejná slitina tj slitina EN AW-6060 (AlMgSi) T66. Děkuji za rady a navrhy. Bude to vařeno metodou tig.
Offline
Odtahovka a hliník? Co na tom chceš vozit? Možná tak přívěsný vozíka Doporučuju se poohlídnout po pořádný oceli- nejlépe na plochu hardox a na výztuhy pořádný jackely. A na tig můžeš zapomenout- to by tě vylezlo na šílený prachy (nejlépe vol MAG či MMA- elektrodu)
Offline
Ze železa jsem to navrhovat já taky ale zákazník chce al, koukal jsem a vyrábí se to normálně, je to odtah do 3.5 tuny.. Chce to z hliníku kvůli váze.
Offline
Nejklepší bude když si v invertoru uděláš model a pak si na něj zkusíš MKP analizu. tak od oka ti málo kdo poradí.
Offline
Tady napříhlad http://www.automcb.cz/?odtahov%E9-n%E1stavby,450
Offline
Ak by bola odtahovka z hardoxu /myslim loznu plochu/ to by jej znacne obmedzilo uzitocne zatazenie.
A to je sakra dolezite.
Mame v robote LTcko tiez s kombinovanou nadstavbou. Podlaha a najazdy su komplet hlinik.
Offline
Taky to po mě chtěli,tak jsem mu řekl,ať si to nechá někde nakreslit a spočítat nebo ať to někde obšlehne a já to vyrobím.Ale myslím si,že na to musí být nějaké zvláštní oprávnění,pravděpodobně certifikace výrobku... To jsem pak neřešil,protože už se neozvali.
Offline
Jestli to nebude chtít osvědčení od mdčr pro provoz takto upraveného vozu na pozemních komunikacích. Sám bych se do toho určitě nepouštěl- představ si, že nedejbože mu to uletí někde při 80Km/h i s osobákem na ploše- škoda určitě pěkná a hlavně, aby to na nikoho nežuchlo... Sice je mi divný, že se na to používá hliník (cena a pevnost), ale když si to zákazník přeje a ouředník potvrdí....
Offline
Všechno, co se objeví na silnici, musí mít oprávnění, schválení k provozu na komunikacích. Tam bych začal, za jakých podmínek to schválení je, zřejmě stanicí technické kontroly, uděleno.
Bez oprávnění to akorát můžete "honit" někde na svém poli nebo louce.
Offline
Hliník je asi nejlepší řešení - zejména jde o váhu a využití maximálního povoleného zatížení vozidla. V tomto případě je na svařování vhodná metoda mig , přídavný materiál AlSi 5, slzičkový plech AlMg3.
Offline
tomape napsal(a):
Odtahovka a hliník? Co na tom chceš vozit? Možná tak přívěsný vozíka Doporučuju se poohlídnout po pořádný oceli- nejlépe na plochu hardox a na výztuhy pořádný jackely. A na tig můžeš zapomenout- to by tě vylezlo na šílený prachy (nejlépe vol MAG či MMA- elektrodu)
Hardox? co je to korba na kamione v kamenolome???? ved tam ide o to užitocne zataženie,dalej je zarucena bezudržbovost-kvoli korozii...
Offline
no taky bych rekl ze to nebude jen tak ... pokud to bude chtit provozovat na pozemni komunikaci tak ani stanice techn. kontroly s tim nic neudela bude to muset projit atestaci a zkouskami a pak vydaji potvrzeni o schvaleni takoveto upravy pro provoz na pozemni komunikaci ale to je za takovej ranec ze by to musel vyrabet ve velkem aby se mu to vyplatilo .... myslim ze pro zapsani do technickeho prukazu jsou tyto atesty a zkousky nezbytnost ....
Offline
S tou atestací a schvalením pro provoz mě taky napadlo, no zavolám mu a řeknu mu co jsem zjistil atd a uvidíme... díky za info ;-)
Offline
tomape napsal(a):
Odtahovka a hliník?
připomínám že hliník se odstěhoval do Humpolce
- tomape nevíš jaký má tá slitina co zvažuje Blitz vlastnosti? Pevnost atd?
Offline
To nevím. Co má kamarád odtahovku na tatře, tak tam má obyčejnej kontejner- výška 20cm s odklopnou bočnicí- navařil jsem mu tam akorát oka na dno a jezdí s tím do Rakouska už 5 let- 2 auta dá na tatru a 2 na speciální přívěs.
Offline
Tady je ten materiál http://aluplus.cz/sortiment.php?Id=15
Offline