SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
mam velkej problem v prevodovce u zetoru je soukoli pro pohon predni napravy, je tam duta hridel a nani je ulozeno kolo na jehlovym lozisku to tam samozrejme neni a je to hodne vydreny,chtel bych poradit nejake elektrody kteryma to navarit aby to bylo dostatecne tvrdy aby potom mohli jet ty jehli z toho loziska. na prumeru te hridele chybi cca 4mm to znamena navar neco prez dva apak brousit hrudel ma venkovni prumer 85mmstenu 10mm a navarovalo by se to v dylce 50mm
Offline
Odkud jsi? vidím to na odvezeni do specializovaný firmy. Doma bys to tak pěkně nenavaril..
Offline
jsem od strakonic delal by mi to kamarad co dela ve zbrojovce, pokud to necham nekde cely delat ve firme tak to bude asi dost drahy
Offline
No ve zbrojovce bych předpokládal svařovacího technika ...
Offline
to nevim jaky tam sou moznosti, mi jsme si v prvni chvili vubec neuvedomili ze je moznost navarit tvrdokovem, nejvetsi problem je ze je na te hrideli to jehlove lozisko aby ten navar byl dostatecne tvrdej
Offline
Určitě bude nejlepší sehnat někoho , kdo má polohovadlo- upne si tu hřídelku, nastavý pomalý otáčky a pomalu začne navařovat housenku jakoby do šroubovice. Doma to navaříš též, ale udeš to mít dost nepravidelné- pro soustružníka je to pak daleho těžší práce, než když to má z polohovadla.
Offline
Navyse aby si to stym materialom neprehnal s hladiska tvrdosti. To by motom mohol mat sustruznik vyhrady.
Offline
no tot otazka, ty kola stoji nove cca 7 tisic tak si myslim ze by stalo zato to nejak opravit al aby to opraveny nevyslo na 5 jeste nebudu mit jistotu ze to vidrzi aby to ty jehli po chvili nevydreli to kolo se toci stale jak se traktor rozjede ale je to cele potopene v oleji
Offline
frturek1 napsal(a):
no tot otazka, ty kola stoji nove cca 7 tisic tak si myslim ze by stalo zato to nejak opravit al aby to opraveny nevyslo na 5 jeste nebudu mit jistotu ze to vidrzi aby to ty jehli po chvili nevydreli to kolo se toci stale jak se traktor rozjede ale je to cele potopene v oleji
Jestli má návar sloužit zároveň jako ložiskový kroužek, musíte zvolit návarový materiál o veliké tvrdosti. V tom případě bude po provedení návaru nutné broušení na kulato, neboť běžné soustružení asi nebude možné. Takže musíte mít zajištěno i toto. Navaření jako takové problém nebude, materiálů je dnes k sehnání spousta. Jak už tady někteří doporučili, nejvhodnější je provedení v polohovadle.
Počítejte s tím, že součástky valivých ložisek musí mít tvrdost ca. 65 HRC!
Editoval Frank (13-02-2013 13:19:06)
Offline
Čin tvrdší, tím lepší pro ložisko, ale horší na opracování. Je třeba zvolit kompromis.
Offline
tomape napsal(a):
Určitě bude nejlepší sehnat někoho , kdo má polohovadlo- upne si tu hřídelku, nastavý pomalý otáčky a pomalu začne navařovat housenku jakoby do šroubovice. Doma to navaříš též, ale udeš to mít dost nepravidelné- pro soustružníka je to pak daleho těžší práce, než když to má z polohovadla.
Nerikam ze to tak musi byt vzdycky ale s navarenim po sroubovici nemam nejlepsi zkusenost(ohybani hridele) Mnohem lepe mi vychazelo navarovani housenek v ose hridele vzdy krizem proti sobe, na to neni ani treba polohovadla.Pozor ba brus na kulato je treba mit hridel co nejrovnejsi.
Editoval Honza007 (13-02-2013 14:09:29)
Offline
Honza007 napsal(a):
Nerikam ze to tak musi byt vzdycky ale s navarenim po sroubovici nemam nejlepsi zkusenost(ohybani hridele) Mnohem lepe mi vychazelo navarovani housenek v ose hridele vzdy krizem proti sobe, na to neni ani treba polohovadla.Pozor ba brus na kulato je treba mit hridel co nejrovnejsi.
Určitá deformace tam bude vždycky. Provést to lze pochopitelně i vámi popsaným způsobem. Navařoval jsem hřídele mnohokrát oběma způsoby - jak v polohovadle ve šroubovici, tak podélně křížem proti. Ve šroubovici lze lépe kontrolovat pravidelnost (hladkost) návaru. Ono hodně záleží na tom, kde návar bude. Na kraji hřídele deformace návarem prakticky nic neovlivní, po přebroušení je to obvykle OK. Horší je, je-li návar uprostřed. Tam je nutné často i dorovnání. Velmi důležité je, nepřehřát to!!! Je důležité přesně dodržet teploty interpass!
Offline
Jestli nový díl stojí 7000,- tak bych šel do toho nového dílu. Přídavný materiál a vlastní návar tak drahý nebude, ale dohnat potom při opracovávání znovu správný tvar a rozměr by mohlo snadno cenu nového dílu převýšit.
Offline
A co tak navařit G4si a povrchově zakalit. Vyjde to na 1500 už sem to nechával dělat, nebo to přetočit a dám tam Jehlové ložisko s vnitřním a vnějším kroužkem. a vydrží to stejně
Editoval franišek (13-02-2013 17:40:45)
Offline
nebo kdyby byla možnost tvrdochromu...za studena, ve hrotech brousit na rozměr. Svislé čepy se tak dělávaly. ale ložisková dráha? nevím...
Offline
Hřídel nech stočit na nějaký čistý pruměr a místo jehlového ložiska nech udělat bronzový pouzdro nejlevnější řešení
Offline
ja na to dulezity zapomel ta hridel je duta a na konci je ozubene kolo ktere ma prumer cca 16 cm,ale pro spech asi koupim dil novej a zkusim jestli by mi to nekdo casem neopravil treba ten znamej ze zbrojovky, kdyz se na to nechvata da se tam stale lecos delat na cerno aspon tak to rikal a pro sebe si tam tak dela kazdopadne vam vsem moc dekluju za rady urcite se to hodi
Offline
A co návar NPK a přebrousit.Pod jehly jsme běžně navařovaly spojkové hřídele.Ovlivnění základního materiálu minimální,tvrdost dle zvoleného prášku.
Offline