SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den všem, měl bych prosbu: rozhodl jsem se ke koupi céóčka... pro prostudování hromady různých materiálů jsem zúžil výběr na tyto dva stroje - Kühtreiber 2200 a OMI 206. Předpoklad využití je domácí, občas intenzivnější - s kamarády se chystáme na tohle: www.m274.cz , takže plechy 1,2 na úhelníky od L 20x20 po cca 50x50, ale bude třeba sáhnout do silnějšího materiálu, odhad 10 mm. Na druhou stranu bych rád zvládl plechy na autě. Chci se tedy zeptat - je tahle výkonová třída pro zmíněné věci přiměřená? Jak hodně je dobré mít 4-kladku vs. 2-kladku (cenový rozdíl mezi stroji na trhu je cca 1500 v prospěch OMI - ale má jen 2-kladku, KIT má 4-kladku). Svařovací obchod u nás preferuje Kühtreibera (OMI má též), že prý je kvalitnější - ale má ve strojích z této řady mimo zmíněné 2200 u všech vinutí Cu/Al, zatímco OMI jen Cu. Taky se hodně zmiňuje zatežovatel ve smyslu měření při jaké teplotě a to jsou jak jsem zjistil oba měřeny při 40°C a OMI má o něco lepší parametry... takže jsem na vážkách. Prošel jsem toto fórum za poslední 2 roky zpět, ale odpověď, která by mi dala rozřešení jsem nenašel. Hodně lidí má KIT i OMI, pan "Zdeště" píše, že na servisu ty "žluté" vidí asi nejmíň... Takže jakou byste mi doporučili? Nebo máte jiný návrh než tyto dva? Vím že se hodně chválí stará WLSP, ale potřebujeme, aby se to dalo i naložit do auta a odvézt.
Před nějakým rokem jsem koupil na běžné domácí sváření hobbytrafo Weldy 190, od loňska mám zapůjčenou Gamu 1900, to už je jiná práce, ale rád bych měl stroj, který bude trochu univerzálnější i do budoucna, když už budu z peněženky vytahovat nemalý peníz.
Děkuji předem za odpovědi....
Offline
Myslím že ani jedna vás nezklame pokud nepotřebujete kabel delsi nez 4 m na 08-1 drát pak dvoukladka stací a co se týká silnějšího materiálu a zatěžovatele tak stačí nechad svářečku nechat trochu vychladnout.Jak píšete Wlsp je fajn mašina jen na převážení dost těžká ale s oddělitelným podavačem by jste na tom byl skoro líp než s uvažovanými stroji které by jste stejně s kratším(3m) kabelem musel po vagonu posouvat a zvedat.
Offline
Kabel jsem zapomněl připsat.... mám myšlenky 5ti metrovému, když bude svářečka stát na zemi, tak abychom dosáhli na střechu - budou se tam také měnit některé plechy. Vůz má výšku 3,8m... v nejhorším bychom museli mašinu vynést dovnitř vozu a kabel protáhnout oknem, to by snad 4-metrový stačil. Na střeše to bude vůbec zábava, originál tam byly Pz plechy 1 mm a to chceme dodržet. Boky byly 1,2 černého plechu. Ono to bylo celé zajímavé, je to jeden z prvních vozů, které byly celosvařované (Škoda Plzeň, r.v. 1934) a plechy byly nabodovány + spoje zaletovány cínem, takže plochy byly hladké. Studiem pramenů jsme zjistili, že jim to již po několika měsících provozu praskalo, ale zřejmě jen svislé spoje na bočnicích, tak přes ně dali ozdobné lišty. Zkusil jsem to prostudovat na našem voze, ale prasklé to bylo zřejmě jen v tom cínování, bodované spoje drží fest - zkusil jsem jej utrhnout a šly pouze násilím, tedy kladivo + sekáč nebo flexou.
Offline
Pokud by jste chtěl pětimetrový kabel pak bych spíše doporučil čtyrkladku.Jinak jsem viděl někde tady v odkazech rovnání oplechování vagonu plamenem.K tomu bodování to bylo bodování odporové nebo to bylo jinou metodou? docela často v práci používáme děrové sváry hlavně na plechy pak se dají krásně přebrousit lamelákem tedy pokud ten co brousí není prase a moc netlací na flexu.
Offline
Bodování nevím jaké bylo, kolega co dělal kdysi komisaře přes sváření mi říkal, že se domnívá, že to bylo tzv. "mrkví"... ale je pravda, že ač to před válkou mnohdy působí z dnešního pohledu až komicky, tak oni dokázali často věci k neuvěření. Sváry do díry jsem taky dostal už navrženy, takže by se to dalo dělat tou Gamou a nebylo by třeba pořizovat mig (i když je pravda, že ho nechci jen na tohle), kolega mi nabízel do dlouhodobé zápůjčky i lochovačku, ale ještě jsem se nedostal k tomu, abych zkusil vzít kus vinglu, plech a zkusit to.
Offline
I tak si myslím že metodou mag by se ty děrové sváry dělaly lépe krom toho tam vnesete méně tepla než elektrodou tím pádem menší deformace
Offline
Omlouvám se za nepřesnost... mag ne mig... jsem začátečník.... s tím teplem je to pravda, nejsou to slabé plechy jako třeba na autě, ale silné také nejsou a navíc je to v tomto případě jiná práce, než elektrodou.
Editoval Blažena (25-08-2012 22:35:23)
Offline
V tomhle případě bych volila MIG-MAG invertor na 230 V z hlediska operativnosti,já mohu doporučit Picomig moc se nám osvědčil,je multifunkční a eldou se s ním také vyřádíte,výhodou je váha a rozsah napájecího napětí,na dlouhé přívody kterým při tom nevyhnete.Je sice dražší,ale pokud vydržíte do Weldingu na MSV Brno určitě usmlouváte dobrou cenu a můžete si tam mašinky vyzkoušet.........zdravím
Offline
Rádi bychom pořídili zařízení nejen na ty plechy a Picomig, který by měl zatěžovatele podobné uvedeným strojům je mnohem dražší... nejsme zhohatlíci, kteří nevědí co s penězi a cpou to do vlaků, ani firma, která se tím živí, ale pár bláznů, kteří po chvílích volna dělají co s dá, takže 20000 za svářečku je strop a to už jsme i tak na hraně, kdy si budeme muset "utáhnout opasek" jinde. Navíc 230V je též pro nás špatně, protože jednofázové stroje v této třídě obvykle potřebují vyšší jištění a nás limituje 16A, takže preferujeme 3fázový stroj.
Přesto děkuji za nabídku.
Offline
Nic proti Evikovi ale přeci jen je klasický odbočkový stroj do jisté míry odolnější či "blbovzdornější" a v neposlední řadě i levnější.V provedení na tři fáze má i velmi příjemné svářecí vlastnosti.Jo být do do firmy třeba na montáže a třeba jen pro 2-3 zodpovědné svářeče pak by bylo jít lepší do invertoru pro jeho výše zmíněné výhody.
Offline
Omlouvám se jestli jsem se někoho dotkla,jen jsem jukla na ten vagon,ale tahat nahoru 60 a nebo 15 kg je rozdíl a hlavně 5m hořák je taky mimo mísu,proto jsem navrhla invertor Mig-Mag,dnes už to nabízí více firem proto odkaz na MSV kde dostanete veletržní slevu, i na stroje z Číny ,teď už to maj většinou vychytaný, Picomig puls jsem zmínila proto že to mám odzkoušený a je to moje oblíbená hračka, někdy jsem dám foto.Ano, klasika je odolnější, ale dnes na montáže z časového hlediska dražší, jeden montér to nepřenese, a blbě se to popotahuje , budoucnost je v multifunkčních invertorech ne? Řízek si taky radši ohřeju v mikrovlnce, než ho sušit na plotně, hi...........zdravím ,strojky si napřed vyzkoušejte včetně invertorových baj
Offline
Ne ne tak jsem to v žádném případě nemyslel netřeba se omlouvat je to muj čistě subjektivní názor.Je samozřejmě pravdou s tím taháním 60 nebo 15 kil o operativnosti invertoru není sporu ;p
Offline
No asi zůstaneme u něčeho jak jsem psal, pokud se nevymyslí něco lepšího, mašina se dá hodit dovnitř a kabel se protáhne oknem, to není problém. Do Brna se nedostanu, protože máme v sobotu před i po otevírací den, což bude dost práce a to nemluvím o tom, co mám jinde. Nicméně děkuji za "slova do pranice".
Eviku, Vy jste z Ledče? Do KH je to kousek... nechcete k nám do party? (úsměv)
Offline
Ja na stavbe ak nezvarame elektrodou lebo je potrebne Co2-tak pouzivam formicu ale treba mat particku romov na manipulaciu lebo je tazska ale taky invertor co2-multifunkcny musi byt super-najtazsia potom uz len bomba-flaska :-)
Offline
No KH mám opravdu kousek a takové šílenosti mě fascinují,třeba se na něčem domluvíme..hi, přijedem, zavaříme, odjedem, zatím vám tam někoho pošlu aby to okouk vybral svářečku a udělal cenu,vy se pak rozhodnete....baj. To slíbené foto Picomigu jsem dala do vedlejšího vlákna.
Offline
Ono to asi nebude tak hop, sváření tam bude mraky - na střeše výměna cca 1/4 plochy, boky pod okny komplet všechno, nějaké úhelníky, je to akce na dlouho. S tou svářečkou se potřebuju vejít do dvacítky vč. budíků a kabelu, kdyby se do toho vešla i flaška bude radost o to větší, ale o moc výše jít nemůžu, to radši postavím lešení, abych se dostal na střechu, stejně toho tam nebude tolik, jako toho ostatního. To Pico je sice hezký ale za 45... omlouvám se, ale na to nemám.
Offline
Teď jsem narazil na Caddy MIG C160i - cena jen o něco větší, ale stále v limitu, jen o něco nižší zatěžovatel a malé cívky drátu, tady je ale nejzajímavější mobilita. Jde ale o to, zda když se ten vůz zavaří kde má, tak bude stroj převážně v dílně, kde se budou vyrábět různé díly, ale taky určitě dojde na auto, vrata a podobné věci, které jsou v domě třeba..., takže pak už půjde jen o parametry stroje ne o hmotnost.
Editoval Blažena (28-08-2012 21:17:18)
Offline
Kady mig 160 je inventorova mašina jeji životnost bude řadově nižší než u odbočkove mašiny ktere po menší opravě fungují i po 20 letech provozu takovy einhell sga 200/3 ktery po menší opravě funguje dale byla to poctiva 3 fazova mašina..
Editoval alll (28-08-2012 21:27:25)
Offline
dobry den vsem resim uplne stejny problem nemohu se rozhodnout jednoznacne pro tu ci onu jen se chci jeste zeptat jestli nekdo nevi jestli se delaji ny tyto modely komponenty v cr nebo zda se tu pouze montuji svaret chci od plechariny na autech vrata brany a vyztuze pro navijaky tj cca 1cm max jde mi spice o technicke provedeni jednotlivych typu diky horak 4m:-)
Offline
Moje pátrání zatím skončilo u toho, že komponety jsou asie/čr, ale na druhou stanu v asii dnes vyrábí většina světových producentů. Čína není automaticky šmejd, koukněte na kterýkoliv kvalitní značkový výrobek a většinou je tam napsáno made in china nebo made in PRC, tedy People Republic of China. Šmejdy se tam samozřejmě vyrábějí též, ale to se vyrábějí i u nás, je to o tom, když si supermarket objedná kladívko za pětikorunu, tak není na práci a po prvním úderu se rozpadne. Řada zákazníků si jej však koupí.... že nefunguje? No bylo přece za pětikorunu - chtěli jste levný výrobek, o kvalitě nebyla řeč! Češi berou levné věci v obchodě útokem a pak se rozčilují, že je to šmejd a nadávají číňanům. Jenže číňan jen vyrobil takový výrobek jaký čech chtěl, nic víc, nic míň.
Ale k věci... otázka jedna je mechanického provedení, kde zřejmě dochází ke konečné montáži u nás, byť do šikmookých skříní, ale třeba elektronika je jednoznačně asijská, čímž nelze říci, zda je či není kvalitní. Kdysi jsem se bavil elektronikou a byl jsem rád, když jsem sehnal ten či onen integrovaný obvod vyrobená třeba na Macau, protože to byla fabrika SGS a kvalita byla mnohem lepší než u identického IO z Tesly Rožnov. V Rožnově bylo pár obvodů, které i za bolševika držely kvalitativní krok se západem, ale bylo jich málo. Když se někde objevil obvod třeba od Philipse, šli jsme po něm.
Jinak ND má zřejmě levnější OMI, Kühtreiber dělá pocit "bytelnější" skříně, ač s poměrně diskutabilním nápisem vyrobeno v čr. U Kühtreibera mne trochu rozlaďuje hliníkové vinutí u ostatních strojů této série... je to snad snaha vydělat za každou cenu? Sympatie naopak sbírá za standardní montáž 4kladky. Přiznám se ale, že kdyby 4kladku mělo v základu OMI, tak asi jdu spíš do něho.... ale je to jen osobní pocit, možná sympatie k hezčí bedně... ale na ni to samozřejmě nefunguje. Docela jsem taky zkoumal ty zatěžovatele, OMI má uvedeno, že je to při 40°C, ale uvádějí to pouze na webu, jinak nikde, ani ve vlastních letácích, tak nevím, zda je to pravda. Ale kdyby byla, jsou na tom trochu líp než KIT. Zajímavé bylo zjištění třeba u Rulíka, který má stroje ologované vlastní značkou, ačkoliv je to OMI. Trochu se liší i skříň - barva.... nevím, montuje je sám z ND, nebo je snad speciálně dělají nějaké jen pro něj, já bych to viděl na to první, ale třeba se mýlím.
Teď jsem se tomu dva týdny nevěnoval, protože se nakupila jiná práce. Samozřejmě budu i nadále rád za každý přínosný názor.
Editoval Blažena (17-09-2012 20:01:12)
Offline
osobne jsem take spise pro omi 206 jeste jsem zjistil ze kit 2200 ma vinuti take pouze med cu/al maji az ty vyssi myslim ??4kladka je plus ale jeste mi neni jasne proc u omikronu figuruje jako majitel petr kuhtrieber? zatezovatele kdyby byly shodne tak bych rekl ze je to jeden vnitrek jina bedna ..:-) ? rad bych videl nazor nejakeho servisaka co videl obe varianty uvnitr jaky ma nazor na tuto vec
Offline
Než servisáka bych raději viděl vyjádření zkušebny .
Offline
KIT 2200 má dle výrobce Cu vinutí, ale ostatní stroje této řady, tedy KIT 2400 a výše mají Cu/Al, alespoň tak to píší v jejich materiálech. Petr Kühtreiber je v Omikronu (je to jeho firma), protože kdysi rodinná firma se rozdělila, proto je dodnes řada výrobků podobných a některé díly stejné. OMI 206 má podle informací na jejich webu o trošku vyšší zatěžovatele. KIT zase sbírá body za 4kladku. Ti co mají KIT chválí KIT, ti co mají OMI chválí OMI. V obchodě ti budou cpát to, z čeho mají větší kšeft. Tak si vyber...
Offline
podletoho co vim jak od serviasaka tak z vebu tak odpřímeho zamestanance Kühtreiber si vyrabi ridíci jednotky transformatory ma navijarnu traf vyrabi si skříne a osazu jesi tištaky mašin sam.. omicronu dodava transformatory tlumivky atd anejakoutu techniku kolem inventoru atd stejne jena tom alfa in .... jeto rodinna firma...
Offline
no podle videa na jejich webu je třeba to osazování kusová výroba, nikoliv sériová... takže možná je tam vývoj, ale sériovka určitě ne... rovněž skříně, resp. tvary měl některé dřív Omicron než Kühtreiber, takže těžko říci jak to vlastně je.... solidní budou oba stroje, i když KIT 2200 více odpovídá OMI 205
U Kitu nebo Alfainu jsem nedávno na stránkách našel fotku z výroby a byli tam jen šikmoocí zaměstnanci, ale teď jsem to hledal a už tam není.
a rodinná firma to dávno není...
Offline