SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
FF napsal(a):
@Frank - na LPG je auto lenivejšie, len ak bolo s podtlakovým prisávaním a ešte k tomu zle nastavené a možno ešte so systémom neriadeným lambda sondou. Ja rozdiel vôbec nevidím a meral som niekoľkokrát maximálku s GPS navigáciou prepínajúc BA95 vs. LPG a 40kW motor by predsa neukázal takmer absolútne rovnaké výsledky... ...a to mám riadené prisávanie - najnovšie systémy sú so vstrekovaním bez splynovača a tie sú dokonalé!
To auto bylo CITROEN KSARA kombík, rv. 2004 (tuším). Koupené v Rakousku už s úpravou na LP Gas. Elektronické vstřikování a Lambda sensor tam určitě byla. Línější to opravdu bylo, ale já už coby starší občan mám léta "sportovní jízdy" za sebou, takže mi to nevadilo. Navíc, nebylo to tak strašné a plně kompenzované cenou. Ono to totiž prakticky jen nastartovalo na benzín a potom po zahřátí to automaticky přešlo na LPG. Takže benzín jsem kupoval minimálně.
Offline
bobobo napsal(a):
No a ty spotřeby tady jsou jen z říše pivních řečí a snů . Z takového rybářského příměru jsem před 30 lety vyrostl . Reálně ta 125ka tak 8,5-9 a 1,6felda 9-10l LPG .
Souhlas. Mohu potvrdit, u toho Citroena to byl 1.6L motor a spotřeba byla kolem těch 10l LPG.
Offline
...lambda tam bola už od výroby, kvôli riadenému katalyzátoru, ale to vstrekovanie LPG v tom období ešte také samozrejmé nebolo - nevieš isto, čo za systém si tam mal...?
Offline
FF napsal(a):
...lambda tam bola už od výroby, kvôli riadenému katalyzátoru, ale to vstrekovanie LPG v tom období ešte také samozrejmé nebolo - nevieš isto, čo za systém si tam mal...?
Bohužel nevím už, ale vzhledem k roku výroby to asi nejmodernější nebylo. Mělo to automatickou převodovku, vzhledem k tomu, že s tím jezdila moje žena a ta s manuálem odmítala jezdit. Proto jsme to sehnali až v Rakousku, tam v ČR a asi i na Slovensku je dost averze proti automatickým převodovkám, že? Tady v USA je to naopak.
Offline
Pruduch napsal(a):
Tady se tedy člověk dozví věci - výhřevnost a výkon spolu samozřejmě naprosto zásadně a úzce souvisí (jde o to kolik energie mám v daném objemu paliva, tedy s energeticky chudším palivem buď budu mít menší výkon nebo větší spotřebu, fyzika stále funguje). Naopak vyšší oktanové číslo nikterak nevyjadřuje "výkonnost" paliva a výkon daného motoru konstruovaného např. na BA95 se použitím víceoktanového paliva nezvýší ani o fous (s vyšším oktanovým číslem si mohu dovolit vyšší kompresní poměr, toto číslo vyjadřuje odolnost paliva proti "samozápalu" tlakem ve válci dříve než je potřeba).
Jseš si jistej? Toto platí při ideálním spalování, ale motor je tepelné zařízení, které má ztráty. To je jedna věc a ta druhá, že sice ano, líh má menší výhřevnost, zato ale potřebuje méňě vzduchu ke spálení. Takže nám výhřevnost udává poze specifickou spotřebu motoru. Která je u lihu kompenzována menší potřebou kyslíku.
Offline
Na e85 mam na sve felde 1.3 dokonce o 200 rpm nižší volnobech kdy u benzinu je asi kolem 800 -900 rpm tak ve svysledku je motor v aute o hodny kus tiší pomaleji se zahříva palivoma mení vyhřevnost, ale to nevadi než jsem na etanol přešel tak mi kolega v praci tohle poradil ma seata nejaky motor 1.8 turbo a dokonce prej z autem jezdí na tuningovych srazech sprinty prej na e 85 to tahne lip na rozjezdech a turbo tomu ješte o hodne přida aspon tak jsem to od nej slyšel mel jsem moznost se jeho autem projet asi nekecal ma to slušnej zatach stejnym autem už jsem jel i na ba 95 rozdil pomalu nebyl poznat..
Offline
pro bobobo i š 120 na etanol muže jezdit když ma karbec ze žigula vetší trysky vetší spotreba ale jezdi sam jsem to vyzkousel u znameho dříve jezdil žigulem a montoval i tam karbec ze š 120 měloto o 1L benzinu na 100 km menší spotrebu jen sytič u žigula fungoval opačne když byl zatlačeny tak fungoval a když byl vytaženy tak byl vypnuty rozdteče by ly temeř stejne jen skodovackej karbec mel vetší rozteče tak se to tam jen naprasilo na šrouby jinak příruba pasovala a filtr taky v žigulu..
Offline
Gondisi , měl by ti učitel fyziky vrátit školné , nic ti nedal . Víš jak funguje spalovací motor ? Co myslíš ? Nebude to spalováním paliva ? Jak myslíš , že se spálení menšího ekvivalentního množství paliva projeví ve spalovacím prostoru ? Co myslíš , není koncová teplota spalovací směsi menší , než by byla při větším ekv.množství spáleného paliva ? Jaká bude teplota spalin když spálíš méně paliva ? Když bude spalovací teplota nižší , nebude působit menší tlak na píst ? Když bude působit menší tlak na píst , nebude menší kroutící moment a tím i výkon ?
Offline
ty jim teda dáváš bobobo, hele a co roztažnost těch spalin? nebude spíš tohle ten hlavní parametr? než teplota?
Offline
bobobo, spíš ty si řekni učiteli fyziky o vrácení školného Vím jak pracuje spalovací motor. Nebude to spalováním paliva, ale směsi paliva a vzduchu. Tvá úvaha o ekvivalentním množství paliva je logická, ale v praxi je poměr směsi lihu a vzduchu jiná než u benzínu. Benzín potřebuje k tomu, aby dobře shořel více kyslíku než líh. Co myslíš, co to znamená? Jednoduchá rovnice!
Menší výhřevnost a potřeba méně kyslíku = větší výhřevnost a potřeba více kyslíku
odkaz zde
Bourač, ten to řekl správně, to je borec díkes
Editoval gondis (11-03-2012 23:54:47)
Offline
bourač napsal(a):
ty jim teda dáváš bobobo, hele a co roztažnost těch spalin? nebude spíš tohle ten hlavní parametr? než teplota?
Ale to spolu souvisí, ne? Čím vyšší teplota, tím vyšší roztažnost plynu, ne?
Spalováním lihu v motoru uzpůsobeném pro benzín (malý kompresní poměr) však
dosáhnete nižší teploty při spalování, než u benzínu.
Pánové, je zbytečné se dohadovat. Fyzikální zákony očůrat nelze. Je nesporný fakt,
že výhřevnost uhlovodíků (benzin, nafta) je téměř dvojnásobná ve srovnání s ethylalkoholem,
takže spotřeba bude vždy vyšší, než u benzínu a nafty.
http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do … 103_01.pdf
Takže, shrnuto: Ethylalkohol má v porovnání s benzinem
značně nižší výhřevnost, ale vysokou odolnost proti klepání a vysoké
skupenské výparné teplo.
Kvůli nízké výhřevnosti je hmotnostní měrná spotřeba ethylalkoholu
(g.kWh-1) vyšší než spotřeba benzinu, měrná spotřeba tepla (MJ.kWh-1) může
být u motorů na ethylalkoholová paliva, které mají vyšší kompresní poměr,
nižší, než bývá u benzinových motorů. Pro vyšší spotřebu ethylalkoholu oproti
spotřebě benzinu je nutné upravit palivové příslušenství, tj. vstřikovací
zařízení tak, aby umožňovalo zhruba 1,5 krát vyšší hmotnostní průtok
paliva.
Vysoká odolnost proti klepání umožňuje použití ethylalkoholu pro
zážehové motory s vyšším kompresním poměrem, než je obvyklé u
benzinových motorů. Kompresní poměr je možné zvýšit až na 14:1.
Skupenské výparné teplo ethylalkoholu je v porovnání s benzinem
vyšší a působí výraznější ochlazení palivové směsi přiváděné do motoru.
V porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou
směsí a tím i vyššího výkonu motoru. Vysoké skupenské výparné teplo
působí problémy při spouštění motoru za nižších teplot. Bývá nutné použít
pomocné zařízení pro spouštění za nízkých teplot, případně spouštět motor
na benzin.
Offline
Je to marný , je to marný , je to marný .......
Offline
gondis napsal(a):
...líh má menší výhřevnost, zato ale potřebuje méňě vzduchu ke spálení. Takže nám výhřevnost udává poze specifickou spotřebu motoru. Která je u lihu kompenzována menší potřebou kyslíku.
Naprostej masakr - takže aby nedošlo k mýlce: do motoru dáme víc paliva, méně kyslíku, máme tam menší teplotu, menší objem spalin, menší tlak, ale výsledkem je nižsí spotřeba a vyšší výkon. Jára Cimrman by čuměl...
Offline
Pruduch napsal(a):
gondis napsal(a):
...líh má menší výhřevnost, zato ale potřebuje méňě vzduchu ke spálení. Takže nám výhřevnost udává poze specifickou spotřebu motoru. Která je u lihu kompenzována menší potřebou kyslíku.
Naprostej masakr - takže aby nedošlo k mýlce: do motoru dáme víc paliva, méně kyslíku, máme tam menší teplotu, menší objem spalin, menší tlak, ale výsledkem je nižsí spotřeba a vyšší výkon. Jára Cimrman by čuměl...
To jo no to by čuměl
http://max.af.czu.cz/~miki/biodiesel/files/benziny.pdf
▲to si přečti, děkuju. A s tou tvoji předposlední větou, to snad nemyslíš vážně, ne? Víš co se tu řeší? Jakej větší výkon a menší spotřeba?
Offline
...zaujímavé je, že topic sa volá:
"J a k o u a u t o m a t i c k o u n a b í j e č k u"
a je v sekcii:
"N a b í j e č k y , n a b í j e n í , s t a r t o v á n í"
:-D :-) :-D
Editoval FF (12-03-2012 12:06:36)
Offline
potrebuju nabijecku 12V nabijet od 0,8 po treba 12A . nechci pulzní,to prej pro bezudrzbovky neni dobry. doted sem mel a asi baterce se to nelibilo. mam tu bezudrzbovou co nasaje elektrolit
http://biker-shop.cz/produkt.php?id=160
Offline
Solidní výrobce dodá k akumulátoru něco jako technický list, kde jsou vhodné nabíjecí režimy popsány. Od toho je třeba vycházet.
Do motocyklů nevím, ale běžné olověné gelovky mají vedle doporučeného proudu určený konec nabíjení napětím na akumulátoru , těsně předtím, než olověný akumulátor začne plynovat . Aby uvnitř nevznikl nežádoucí přetlak. 13,2 - 13,5 volt nebo tak nějak.
Offline
Pokud někdo chce nabíjet olověný baterky v uvedeném rozsahu proudu a navíc šetrně, je jedna ze schůdných cest modelářský nabíječ. Výhodou je rozumná cena, univerzálnost (použitelné i pro jiné typy článků) a u osvědčených nabíječek i dobře zvládnutý algoritmus nabíjení. Nevýhoda je nutnost pořídit ještě zdroj 230/12V odpovídajícího výkonu, protože takováto nabíječka je vždy na 12-14V.
Offline
Předně si zvolte v jakém režimu bude baterka pracovat, jestli v trvalém dobíjení nebo v cyklickém režimu. Pokud je do motorky, pak nejspíš v cyklech.Podle toho si zvolte nabíječku s požadovaným nabíjecím napětím.
Zde je odkaz na technická data baterie AGM (nesprávně gelová), používané v např v UPS : http://www.vision-batt.com/site/product … CP1232.pdf
Třetí graf na druhé stránce ukazuje rozmezí nabíjecího napětí v závislosti na teplotě.
Je to jen příklad, yuasa může mít jiné hodnoty. Hledejte na stránkách výrobce yuasa.
Offline
Za normálního stavu není potřeba aku u motorových vozidel dobíjet a přes zimu u motorky stačí jakákoliv dobíječka i jen 100mA , ale s hlídáním koncového napětí cca 13,5V . Tuto dobíječku stačí připojit tak 2x za zimu a třeba na 2-4dny a bez dalších kontrol odpojit . Jen by se hodil voltmetr s potlačenou nulou , aby člověk dobře identifikoval to dosažené napětí . Pokud by ho aku nedosáhl do týdne , tak bude kaput . Jinak se ta dobíječka dá vypnout ihned po dosažení uvedeného napětí .
Offline
100mA bylo u starých socialistických automobilových akumulátorů. Dnešní gelové, navíc vyráběné (snad) z čistších materiálů a navíc na motocykl menší by měly mít udržovací proud podstatně menší . Zase by to mohlo být v dokumentaci akumulátoru.
Offline
k comu ma ten akumulator vlastne sluzit ?
Offline
je to na motocykl a ma nafoukly jeden clanek,je po ni,uz nevim jak ji nabít vcera chvili tocila,dobila se na chvili 4A a celkem sla.dvakrat otocila starterem,ale sabla a uz nesla, motorkama karburatory a elektricky cerpadlo a to naplni karbce za dyl,dlouho stala. nekdo sem hazel nabijecku cemont , delaj i svarecky, moc se me libi ta velka devitka
Offline
Zbytečně s tím aku ztrácíš čas . Zas tady Radime plácáš nesmysly . Něco jiného je omezení nabíjecího proudu a něco jiného je omezení koncového napětí . Až si přesedneš , tak to pochopíš jednou pro vždy .
Offline
pokial ma nafuknuty clanok tak uz to ma za sebou,ak chces nabijacku k motorke tak tam ti uplne staci taka co ma udrziavaci rezim,koncove napatie na nich byva 13,65/13,85 a prud do 100mA,ak by si bol chopny si ju sam poskladat tak kuknem schemu,zopar som ich poskladal pre kamaratov co maju motorky,je to uplne jednoduche LM 317,jeden tranzistor a par odporov a kondikov,plosak staci aj škrabany netreba ho vyleptavat...
Offline