SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
dá se svařovat pozinkovaný plech tl.0,8mm metodou migmag?
Nebo je to nesmysl?
Diky
rusna
Offline
Dá ale jde to špatně kvuli zinku.Přijdete tak o protikorozní ochranu plechu.Pokud vám jde o autoklempířinu používá se mig pájení.
Nedoporučuji sváření, krom toho mužete se zinkem přiotrávit.
Editoval Honza007 (25-07-2012 20:35:27)
Offline
dost sa s tym natrapis ak to budes robit mig/mag
casto zvaram pozinkovane ruri preto ze mam taky material k dispozicii
ale je to hruza a des
zla kostra, dim vypary a kopec nervov
Offline
Pozinek jsem nedávno svařoval, ALE : materiál byl odhadem síly 3mm(stará nádrž od darlingu), a místo sváření (celý obvod nádoby) jsem vzal lamelákem až na ocel(z vnějšku,zevnitř pozink zůstal) vařit to šlo tím - pádem jako běžná ocel, stejně z toho ale lítali takový bílý chuchvalečky ve vzduchu - asi ta jedovatá sloučenina ze zinku... jinak pozink plech slabých tlouštěk(cca kolem 1mm) se samozřejmě spojuje pájením - a ne svařováním podkladového kovu (oceli)
Offline
v praci pozinkovane materialy pajime cusi3
Offline
rada napsal(a):
stejně z toho ale lítali takový bílý chuchvalečky ve vzduchu - asi ta jedovatá sloučenina ze zinku...
Oxid zinečnatý ZnO. Zinek se vypařuje při teplotě nějak 950 st C a při této teplotě na vzduchu se všechny zinkové páry ihned oxidují.
Offline
Buď CuSi3 MIG pájení, nebo zinek obrousit, zavařit MAG drátem s ca. 0,35%Si (u nenáročných věcí normální G3Si1 s co nejnižším obsahem Si) a znovu zinkovat. Já bych i vzhledem k tloušťce materiálu zvolil tu první možnost. Pokud nemáte argon a nechcete kupovat 5 nebo dokonce 15 kg cívku, tak zkuste karosáře, autoservis atd.
Offline
Díky všem,
dělám v De a budem svařovat díly pro Bentley na robotech,já jsem se s tím zatím nesetkal,no uvidíme.
Offline
Na robotech se pro spojování pozinkovaných dílů dnes už snad výhradně používá MIG pájení, aspoň v autoprůmyslu. Případné opravy se pak provedou TIG pájením. Je to celkem dobře zvládnutá technologie. Vše s tím související bude perfektně zpracováno v projektové dokumentaci, aspoň takovou zkušenost mám s firmami z Automotiv, včetně právě Bentley.
Offline
V automobilkách v ktorých som bol ja som videl že mig spájkovaním sa zvára iba malé percento zvarov, aj pozinkované plechy sa zvárajú metódou MAG, iba sa používajú špeciálne procesy ako CMT ... Aj v časopise zváranie bol o tom článok a pri dodržaní určitých podmienok sa vraj dajú dosiahnuť dobré výsledky. Keby sa všetky oblúkové zvary robili pajkovaním bolo by to zbytočne drahé a nemalo to potrebné mechanické vlastnosti.
Offline
A je mozne TIGom zvarat pozinkovany plech 0,5mm... treba nejaky zvlastny pridavny material alebo sa na to radsej vybodnut a dat obycajny plech...
Offline
na fotce je podlaha přívěsného vozíku za os. auto. Křídou jsou označeny sváry (elektrodou) podlaha je takto upevněna k nosníkum aby "neplandala" a nerachotila když se jede s prázdným vozíkem, plech je jinak přistehován i na všech hranách k rámu vozíku. Plech je tl. 2mm a je (spíše byl) pozinkovaný, podlaha je stará cca 5 let a vozík je často používán, zinek je již setřen. Sváry byly prováděny na uplně novém plechu, při chycení oblouku zinek zahořel a propálil díru v ocelovém plechu průměr cca 5 mm, poté jsem okolí ošistil kartáčem a plech touto dírou zavařil k jacklu který je jako nosník, přitom došlo k natavení okolního zinku a svar se pod struskou zinkem přelil tak, že vypadal jako pozinkovaný
Těchto svarů je na podlaze cca 15 a za léta provozu 2-3 praskly, vozík má rozměry 125/200cm, nosnost 1.2tuny.
Šlo spíš o sochařskou práci, než o sváření, ale drží to a slouží k tomu čemu má již několik let. Plech je tl. 2mm - u slabšího by se to asi nepodařilo.
Offline
Ti, co dávali ve Svářečské škole pozor při teorii si určitě pamatují, že svařování není zaplácnutí mezery mezi dvěma díly nějakým roztaveným přídavným materiálem, ale že je to složitý tepelně chemický proces. Pro získání homogenního svarového kovu je nutné splnit celou řadu podmínek. Jednotlivé metody svařování jsou tu právě k tomu možnému spnění těch podmínek. Výhodou metody MAG je možnost odtavení velkého množství materiálu za jednotku času. To je ale při potřebě kvalitního sváru současně nevýhodou. Při té vysoké rychlosti není dostatek času na to, aby proběhly všechny potřebné procesy v dostatečně dlouhém čase. Zvláště rafinační a odplyňovací procesy vyžadují svůj čas. A ještě bysme mohli široce diskutovat o komplikovaných strukturách v místech stavení zakladního materiálu a svarového kovu. A ještě obsáhleji by bylo možné diskutovat o ukončení sváru prováděného u metody MAG při běžném zkratovém procesu, protože až 90% ukončení má nějakou vadu od neviditelné díry skrze celý materiál až třeba po bubliny pod krásným povrchem takového ukončení.
Samostatnou kapitolu pak tvoří vztah MAG a tenké (případně i pozinkované) plechy, kdy se kvalitní svár nedá s běžnými přídavnými materiály vyrobit skoro vůbec. Pak už je lepší se přiklonit k MIG pájení. To ale vzhledem k ceně přídavného materiálu pro domácí použití nepřipadá v úvahu.
Offline