SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-07-2012 21:54:34

koranmir
Člen
Registrovaný: 18-05-2010
Příspěvky: 21

Pájení Chromovaných dílů

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to s pájením chromovaných dílů. Viděl jsem na ručně vyráběných rámech jízdních kol chromované spojky do kterých se zapájí trubky. Zajímalo by mě, jestli se n spojka nejprve nachromuje a pak pájí? JInak to podle mě ani nejde udělat. Jak je to prosím s pevností spoje esp. životností, není šance že se vrstva chromu může s pájkou odloupnout? Děkuji za Každý názor Kořán Mir.

Offline

 

#2 03-07-2012 06:30:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4193

Re: Pájení Chromovaných dílů

Chrom jde měkce pájet , při tvrdém by nevydržel , a přece se chromuje elektolyticky , takže co máš nenatřené , to se pochromuje .

Offline

 

#3 03-07-2012 07:38:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4567

Re: Pájení Chromovaných dílů

Klasický "dekorativní" chrom by se ve skutečnosti ani chrom nazývat neměl. Ten se totiž dělá tak, že se na povrch dá takových 25 mikronů mědi, na to takových 10 - 15 mikronů niklu a na to půl, jeden mikron chromu. Je to tedy spíš "dekorativní" nikl , jehož povrch je uzavřený slabou vrstvičkou chromu.
Při pájení je tedy otázka, jak agresívní je tavidlo, kterou vrstvu ještě sundá a na kterou vrstvu se už  pájí.
Je taky otázka, jestli pro pájení  nebyl postup pro chromování v galvanovně nějak upraven, aby se zvýšila přilnavost nebo omezilo olupování vlivem vysoké teploty při pájení.
Případně jestli to byl vůbec chrom. Dekorativní zinkování je už dneska vzhledově tak kvalitní, že se na první pohled od dekorativního  chromu nepozná , měkké pájení je na něm bez problémů a je podstatně levnější. Pozná se až časem na menší vzhledové odolnosti toho povrchu.

Offline

 

#4 03-07-2012 17:16:30

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Pájení Chromovaných dílů

A zajímá Vás to z hlediska designového, nebo z hlediska ochrany proti korozi?
V druhém případě bych to neřešil, lehce obrousil a zapájel. Pájka navzlínaná na obroušený povrch to před korozí ochrání a když v ní bude hodně stříbra, tak bude mít i podobnou barvu.
Můžete to zkusit i přímo na ten chrom, jen to bude chtít určitě stříbrnou pájku a tavidlo, co je na nerez.

Offline

 

#5 09-07-2012 22:48:27

koranmir
Člen
Registrovaný: 18-05-2010
Příspěvky: 21

Re: Pájení Chromovaných dílů

nápad s pochromováním a následným obroušením vnitřku je skvělý, jde mi jen o to, zda se teplotou nepoškodí vnější povrch spojky  když budu pájet natvrdo. jde mi o ochranu proti korozi ale samozřejmě i o vzhled.
POstup nastříkst rám spojky nechat nenastříkané a následně galvanizovat mi přijde nereálný vzhledem k velikosti rámu jízdního kola. Děkuji za odpovědi M.K.

Offline

 

#6 09-07-2012 23:07:54

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Pájení Chromovaných dílů

Postup se sletovanim a naslednym pochromovanim nevidim rozhodne jako nerealny ramy kol nejsou az tak velke aby se nedaly ponorit do lazne ve ktere probiha chromovani.A pak  nasledne provest PU.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče