SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to s pájením chromovaných dílů. Viděl jsem na ručně vyráběných rámech jízdních kol chromované spojky do kterých se zapájí trubky. Zajímalo by mě, jestli se n spojka nejprve nachromuje a pak pájí? JInak to podle mě ani nejde udělat. Jak je to prosím s pevností spoje esp. životností, není šance že se vrstva chromu může s pájkou odloupnout? Děkuji za Každý názor Kořán Mir.
Offline
Chrom jde měkce pájet , při tvrdém by nevydržel , a přece se chromuje elektolyticky , takže co máš nenatřené , to se pochromuje .
Online
Klasický "dekorativní" chrom by se ve skutečnosti ani chrom nazývat neměl. Ten se totiž dělá tak, že se na povrch dá takových 25 mikronů mědi, na to takových 10 - 15 mikronů niklu a na to půl, jeden mikron chromu. Je to tedy spíš "dekorativní" nikl , jehož povrch je uzavřený slabou vrstvičkou chromu.
Při pájení je tedy otázka, jak agresívní je tavidlo, kterou vrstvu ještě sundá a na kterou vrstvu se už pájí.
Je taky otázka, jestli pro pájení nebyl postup pro chromování v galvanovně nějak upraven, aby se zvýšila přilnavost nebo omezilo olupování vlivem vysoké teploty při pájení.
Případně jestli to byl vůbec chrom. Dekorativní zinkování je už dneska vzhledově tak kvalitní, že se na první pohled od dekorativního chromu nepozná , měkké pájení je na něm bez problémů a je podstatně levnější. Pozná se až časem na menší vzhledové odolnosti toho povrchu.
Offline
A zajímá Vás to z hlediska designového, nebo z hlediska ochrany proti korozi?
V druhém případě bych to neřešil, lehce obrousil a zapájel. Pájka navzlínaná na obroušený povrch to před korozí ochrání a když v ní bude hodně stříbra, tak bude mít i podobnou barvu.
Můžete to zkusit i přímo na ten chrom, jen to bude chtít určitě stříbrnou pájku a tavidlo, co je na nerez.
Offline
nápad s pochromováním a následným obroušením vnitřku je skvělý, jde mi jen o to, zda se teplotou nepoškodí vnější povrch spojky když budu pájet natvrdo. jde mi o ochranu proti korozi ale samozřejmě i o vzhled.
POstup nastříkst rám spojky nechat nenastříkané a následně galvanizovat mi přijde nereálný vzhledem k velikosti rámu jízdního kola. Děkuji za odpovědi M.K.
Offline
Postup se sletovanim a naslednym pochromovanim nevidim rozhodne jako nerealny ramy kol nejsou az tak velke aby se nedaly ponorit do lazne ve ktere probiha chromovani.A pak nasledne provest PU.
Offline