SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj tak sem se pokusil svařit výfukové svody.Ale svár mi několikrát prasknul (přímo svár).U Choboly mi byli doporučeny elektrody castolin eutetctic 27.
Nejdřív sem udělal flexou klín a nabodoval 2 elektrodou hned to prasklo.Tak sem udělal delší housenky ty už jak taž držely.pak sem přěvařil několikrát el. 3.2.Ale stejnalk se objevila trhlinka.
Dal sem je na auto a zatím drží ale očekávám že stejnak prasknou .
Kde byla chyba-spatná elekroda,nesvařitená litina ...
děkuji za rady
Offline
okrem spinavej liatiny, by som povedal ze bol problem v predhreve ... myslim ze to prasklo prave koli tomu ze nebol material dostatocne predhriaty ..
Offline
morseee1 napsal(a):
okrem spinavej liatiny, by som povedal ze bol problem v predhreve ... myslim ze to prasklo prave koli tomu ze nebol material dostatocne predhriaty ..
Je fakt že sem nepředehřejval.Ale udajně byli elektrody jak za studena tak za tepla.
Offline
Sú autá kde to bude práskať aj tak dalej... Viem že mali s tým problém Hondy, Ople. Vždy to bola len otázka času kolko to vydrží.
Offline
Na téma svařování litiny je tu hromada příspěvků a i ve SVARINFO je k tomu článek. Obecně se dá říci, že bez předehřevu se některé litiny svařovat dají, ale hlavně se to musí umět. Problémem při svařování litiny jsou veliké tahové síly při chladnutí sváru. Tyto síly vytvářejí napětí v sváru i v okolním materiálu. Pokud není možnost vysokého předehřevu (klidně i 450 st.C) a řízeného chladnutí, je potřeba se pnutí zbavit jinak. Jednou z ověřených možností je postupné prokování hned po svaření cca 20 mm sváru. A samozřejmě použít elektrody s co největším obsahem Ni, který svou plasticitou při chladnutí výrazně pomáhá to pnutí zvládnout.
Offline
jirkati napsal(a):
Na téma svařování litiny je tu hromada příspěvků a i ve SVARINFO je k tomu článek. Obecně se dá říci, že bez předehřevu se některé litiny svařovat dají, ale hlavně se to musí umět. Problémem při svařování litiny jsou veliké tahové síly při chladnutí sváru. Tyto síly vytvářejí napětí v sváru i v okolním materiálu. Pokud není možnost vysokého předehřevu (klidně i 450 st.C) a řízeného chladnutí, je potřeba se pnutí zbavit jinak. Jednou z ověřených možností je postupné prokování hned po svaření cca 20 mm sváru. A samozřejmě použít elektrody s co největším obsahem Ni, který svou plasticitou při chladnutí výrazně pomáhá to pnutí zvládnout.
To byl jen pokus.Svody už někdo předemnou vařil a byli prasklé kolem dokola.Musel jsem je na bodovat přímo na motoru.
Příště to zkusím s předehřevem.Jak se dělá to prokování.
Offline
Zdravím. Elektrody castolin eutectic 27 sice neznám, ale já ze svích zkušeností bych použil s klidem castolin eutectic 2-44 nebo přednostně 2-23 a k ničemu takému co se zde píše by nedošlo. Sváření spíše bez předehřevu maxim. do teploty na udržení ruky na svařenci. Pokud tyto elektrody nejsou k dyspozici nic se neděje plně si vystačím s E-S 716 případně E-S 723 NEBO JEJICH KOMBYNACE PŘI SVÁŘENÍ, temování svaru v každém případě je prozpěsné neřkuli mnohdy NUTNÉ...Zdar.
Offline
Ahoj, dovolím si vytáhnout starší téma. Hledám někoho ideálně z Prahy nebo okolí, kdo má vybavení a byl by ochoten mi za rozumnou cenu zavařit litinové svody na Octavii 1,6 AEE. Než za 6k koupím nové, chci zkusit tuto možnost. Za každou pomoc budu rád. Díky
Offline
ocasovec: a co zkusit šroťáky zaměřené na škodovky? určitě by se někde našli za slušný peníze. pokud se to svaří, tak stejně díky značnému tepelnému namáhání hrozí opětovné praskání, navíc se musí počítat i s tím, že výfuk má už něco za sebou......
Offline
Šroťáky určitě obvolám, mám v okolí několik dobrých vrakovišť a svody určitě mít budou. Jde mi o to, že mám jedny svody v autě a druhé jsem získal doslova za pár korun, ale mají prasklinu na tom samém místě, tak jsem jim chtěl dát šanci. Zbytek výfuku je v pořádku - vlnovec nahrazený pletencem, nový spojovací díl, nový koncový díl, děláno před cca rokem a půl. Auto udržuju ve výborném stavu. Ale pokud říkáš, že to nejde spolehlivě svařit, asi se na to vykašlu a seženu svody bez závad. Je tedy zbytečné zkoušet svody svařovat?
Offline
bez predehrevu na litinu svareckou,ja padam
Offline