SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Alternátor ze škodovky TYP: 443 113 516 181 - 14V/55A a příslušný polovodičový regulátor
Pohod motor 3-fázový 1,5 KW (stačil by možná 1,1 KW) /2.870 Otáček
Obrázky jsem uploadoval na http://mojma45.rajce.idnes.cz/Nabijecka_z_altika
Pozn.: Původně jsem použil motor z aut. pračky TATRAMAT, ale neutáhl mi to.
Editoval MOJMA (29-11-2012 21:18:40)
Offline
vetší spotřeba proudu při nabijeni než u klasicke transformatorove nabiječky nebo inventorove z pulznim nabijenim taky jsem se před rokem timto zabyval nakonec jsem zvoli transformatorovou z microprocesorovym rizenim...
Offline
Příliš malá účinnost, příliš složité a příliš nízká životnost proti klasickým nabíječkám. Proti impulzním nabíječkám i příliš těžké.
To je tak věcička na zahrádku nebo chatu, kde není elektrická síť. Pokud by se dalo přizpůsobit na pohon třeba motorovou kosou nebo motorkem z motokola nebo podobným spalovacím motorkem.
Motor z automatické pračky je sice velký, ale jeho výkon je nějak jen okolo 200 watt.
Editoval Radim (15-06-2012 08:39:04)
Offline
neco podobnyho jsem honil motorem z chrhla ventilator přidan a dělany menic na 220v vykon do 150w to ješte utahlo přidani plynu se muselo řešit ručne a přeřadit rychlost na převodovce..
Offline
nabijecky se dnes uz skoro nevyrabej a toto alternatorovy taky nemuzeme za nabijecku povazovat
Offline
MOJMA
, to nezmysel ... uz ucinnost len 30% tak viac stym mozes vykurovat ako nabijat ....
Pravdu povediac ze alternator nenabije oloveny AKU v aute na viac ako 70-80% kapacity baterie pri 14.4V ... Na plne nabietie treba az 15.6V , ale v aute len doplna minutú energiu na startovanie a svietenie co parkovanie par mitut . V zime , alebo pred zimov raz dobit AKU na plnu kapacitu , ovdaci sa vam to tych krutych -20C mrazoch ...
Offline
Poněkud mi unika duvod proč něco takoveho stavět.Pokud by byl hnany spalovacim motorem k pouziti na miste bez eketriny pak ok ale jinak nema zadnych vyhod(snad jedine ze by nemelo dojit k prebiti akumulatoru pokud je regulator v poradku) jinak nesmyslne vysoka spotreba proti klasickym nabijeckam.
to:pawka proc to nelze za nabijecku povazovat?? Funkci to jiste plni.
Offline
pokial mas ten alternator+ regulator a potrebny motor s remenicou doma tak sa to da pouzit,pri normalnom aute a normalnej prevadzke je dobyjanie aku absolutne zbytocne,ked uz nabyjacku tak daco "inteligentne" cca 30/50 eur na bazosi
Offline
Hele když to výhodně vyřešíš , další tvé generace do 50sátého kolene se budou už jen slunit u moře .
Offline
Možná to původně měla být svářečka z alternátoru -to se přece kdysi dělalo-, jenomže nesvařovalo, tak se hledalo jiné využití.
Offline
No este sa da na ten alternator povesit elektrolyzer a vyrabat z vody Brownov plyn. Vodik s kyslikom...
Offline