SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, mám dotaz. Hasiči se na mě obrátili s dotazem, jestli nevím kde nebo jak se dá svařit hliníkový sací koš. Měnili na něm ten závit pro našroubování sací hadice a ten je s košem spojený napevno. Teď by to chtěli svařit zpět dohromady. Jakými metodami se to dá svařit v domácím prostředí?
Mám možnost invertor, nebo trafo.
Díky za rady...
Offline
asi najjednoduchsie TIGom AC/DC
Offline
Rellik napsal(a):
Jakými metodami se to dá svařit v domácím prostředí?
Mám možnost invertor, nebo trafo
Zdravím,
pokud v domácích podmínkách nedisponuješ argonem a výše zmíněným TIGem(AC/DC) tak na to zapomeň.
Invertor a trafo je pro turo věc k ničemu.
Offline
Nešlo by to třeba jen hliníkovou elektrodou?
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=72694
ono to nemusí těsnit nebo něco. Stačí aby to přiměřeně drželo..
Editoval Rellik (07-04-2012 18:32:03)
Offline
Elektrodou to jistě pujde nicmeně tig ac/dc je lepší pár věcí jsem takhle opravoval ale pokud to byly vyloženě svary kde byla duležitá pevnost tak žádný velký zázrak.Zkuste nějakou svářečskou školu v okolí nebo firmu která dělá hliník tak to alespoň řeším já.Kdyby jste byl z okolí jistě by se řešení našlo.
Offline
Honza007:
Díky za odpověď. Nicméně z okolí podle vašeho popisu nejsem... Já su moravák jak poleno. Právě firmu bych věděl, ale je trochu z ruky a už nemám tn správný kontakt... Šlo by to zavézt třeba do LETu Kunovice ale tam by za to chtěli majlant... Skusím jim to slepit tou elektrodou a když to nepůjde tak to budem řešit jinak. Ono na tom není co zkazit. Když to nevyjde, udělá se nová příruba se závitem... No uvidíme po neděli... Dal sem jim za úkol sehnat elektrody na hliník, tak jak je seženou, tak to prubnu...
Jinak tiga bych si chtěl doma zprovoznit, ale teorie že bych si flašky plnil v práci padla, protože máme argon směs s Co2 :-( Dřív jsme přitom vařili čistým argonem. Škoda... I když co sem se ptal jedněch zámečníků co u nás vařili tigem nerez, tak ta malá flaša 20kg stojí na nájem 1000,- za rok + 1000,- náplň. To není zas tak moc bych řekl... A možná v jedné výměnné stanici by mi přepustili i ten argon po známosti...
Offline
nieje nic lepsie ako /zaprasit/ zvar trebars lepidlom elektrodou a pod a potom to doniest na zvaranie TIGom.
obcas by som vrazdil co vsetko ludia vymyslia a vyskusaju az potom prinesu trebars ku mne na stol...
postehovat saci kos je praca na par minut a bude to cajk ako to lepit elektrodou a to este bez skusenosti s hlinikom.
nic v zlom.
Offline
SO 545 napsal(a):
nieje nic lepsie ako /zaprasit/ zvar trebars lepidlom elektrodou a pod a potom to doniest na zvaranie TIGom.
obcas by som vrazdil co vsetko ludia vymyslia a vyskusaju az potom prinesu trebars ku mne na stol...
postehovat saci kos je praca na par minut a bude to cajk ako to lepit elektrodou a to este bez skusenosti s hlinikom.
nic v zlom.
Já jsem téhož názoru. TIGem to je nejlepší způsob. Použít příd. drát AlSi5. Nicméně i to chce určité zkušenosti se svařováním Al. Lepit to elektrodou a ještě bez zkušeností vede k nevalnému výsledku.
Offline
SO 545 napsal(a):
nieje nic lepsie ako /zaprasit/ zvar trebars lepidlom elektrodou a pod a potom to doniest na zvaranie TIGom.
obcas by som vrazdil co vsetko ludia vymyslia a vyskusaju az potom prinesu trebars ku mne na stol...
postehovat saci kos je praca na par minut a bude to cajk ako to lepit elektrodou a to este bez skusenosti s hlinikom.
nic v zlom.
Ono je jim to celkem jedno jak to dopadne... Když to nepůjde tak to nepůjde.. A navíc mi za to nikdo nenadá když to bude napytel... Tchán je starosta zdejších hasičů a tak to bude v podstatě v rodině...
Nicméně psal sem jednomu známému co má zámečnictví a dělá hodně s nerezí, tak jestli náhodou nedělá i hliník, že by to svařil...
Offline
Zvarat , stavat a pod vsetko jedno treba to robit poriadne alebo sa aspon snazit.
Inac to nema zmysel ci uz to je v rodine alebo nieje.
Mam rad ludi ktory vedia improvizovat ale na urovni. Existuju aj ine sposoby ako to spojit /mimo zvarania/ a aby sa nato dalo aj pozerat.
Trosku sa snazme inac to pojde vsetko z cesty panove.
To Frank : vdaka za tvoj spolunazor od teba si to sakra cenim.
Offline
Co třeba zkusit eprosin? Sice to je černý, ale drží to jak beton! Jedná se o dvousložkové lepidlo a tmel v jednom. Lepil jsem s ním slabá elka a drží to jako ďas. Dnes již svářím, ale hliník jedině eprosinem. Buď najdi někoho, kdo sváří hliník, nebo to slep.
Offline
sa mi zda ze dookola toho robite zbytocne hallo...nejedna sa o nosnik kridla na lietadlo,lepenie je na domace pouzitie dobre riesenie hlavne poriadne odmastnit...nebolo by od veci tu dat fotku toho kosa aby bolo vidno kde to treba spojit...
Offline
Budete se divit ale jednou se nám stalo že strojník prudce ubral plyn na mašině a natlakovaná voda v hadicích roztrhla vylehčenou klapku a voda přes čerpalo vyrazila sací koš i se šroubením ze savice.
Offline
Tak to dovez a u nás ti to zavaříme
Offline
pavol.sk napsal(a):
sa mi zda ze dookola toho robite zbytocne hallo...nejedna sa o nosnik kridla na lietadlo,lepenie je na domace pouzitie dobre riesenie hlavne poriadne odmastnit...nebolo by od veci tu dat fotku toho kosa aby bolo vidno kde to treba spojit...
Obrázek koše s popisem je na prvním příspěvku.
Pro upřesnění ještě s vyznačením sváru:
Prostě přivařit tu závitovou přírubu k samotnému koši. Oni tam už měli vygloncaný závit tak jeden z nich utočil na soustruhu nové šroubení, staré uřezali a teď to chcou zas spojit dohromady s tím novým...
Editoval Rellik (08-04-2012 07:46:45)
Offline
Nevidím v tom problém a že je to pro hasiče tak zadarmo
Offline
PI 250 AC/DC napsal(a):
Nevidím v tom problém a že je to pro hasiče tak zadarmo
Díky za nabídku, ale nevím kam bych to měl přivézt...
Offline
Jestli k tomu můžu něco říct....
tak pro hasiče by ten koš měl být svařen festovně. Vemte si situaci, někomu chytne barák, hasiči naskáčou do auta, vyjedou, u ohně v běhu rozvinou hadice a koš fláknou do vody někde mezi kameny.... každá vteřina, o kterou začnou na ten oheň stříkat vodu dříve je dobrá....nikoho v té rychlosti nebude zajímat, že by s tím měli zacházet jemně....
A teď najednou hasiči u hořícího baráku třeba nebudou moct hasit, protože koš se rozpadl a oni by nasáli do čerpadla nějaký bordel... nebo si toho ani nevšimou a nasátý kámen jim zničí i čerpadlo....
Editoval Radim (08-04-2012 08:59:40)
Offline
Radim napsal(a):
Jestli k tomu můžu něco říct....
tak pro hasiče by ten koš měl být svařen festovně. Vemte si situaci, někomu chytne barák, hasiči naskáčou do auta, vyjedou, u ohně v běhu rozvinou hadice a koš fláknou do vody někde mezi kameny.... každá vteřina, o kterou začnou na ten oheň stříkat vodu dříve je dobrá....nikoho v té rychlosti nebude zajímat, že by s tím měli zacházet jemně....
A teď najednou hasiči u hořícího baráku třeba nebudou moct hasit, protože koš se rozpadl a oni by nasáli do čerpadla nějaký bordel... nebo si toho ani nevšimou a nasátý kámen jim zničí i čerpadlo....
Toho bych se nebál. Toto je koš na závody, kde ho fláknou pouze do svařené nádrže s čistou vodou... ;-)
Offline
dovolím si malý komentář mimo mísu, celý život jezdím Aviema, už za komančů, nyní mám celkem čtyři. Motory těchto aut v původní licenci Saviem (atmosferové) jsou velmi spolehlivé, při slušném zacházení mají velmi dlouhou životnost - žádné velké poruchy. Nedavno jsem koupil ojetého Furgona po hasičích - za měsíc odešel motor, prasklo dolní ojniční oko, řekbych že je to od extremního namáhání motoru při zásazích - nastartovat a valit k požáru na plné pecky...
Offline
tak pokial je to len na "zavody" tak zbehni do prveho baumaxu kup epoxid a hotovo...pokial budu mat tak radsej 30 minutovy da sa s nim lepsie pracovat a nezaschne ti to pocas nanasania ako 5 minutovy,predavaju sa aj epoxy v ktorych su kovove piliny,pri lepeni hliniku a jeho zliatin sa mi bohvieako neosvedcil,hlavne to treba poriadne odmastit,na tvrdy papier si z tej tuby vytlac rovnako dlhe husenice vedla seba a hrubsou spajdlou alebo drevenou trieskou to poriadne kruzivym pohybom premiesaj,naniest to staci na jednu plochu dopredu si priprav miesto kde to odlozis aby to zaschlo,zvonku to potom prejdi prstom aby si odstranil prebytocne lepidlo,manimulacnu pevnost to ziska po tej cca polhodke ale maximalnu po 24 hodinach
Offline
bourač napsal(a):
dovolím si malý komentář mimo mísu, celý život jezdím Aviema, už za komančů, nyní mám celkem čtyři. Motory těchto aut v původní licenci Saviem (atmosferové) jsou velmi spolehlivé, při slušném zacházení mají velmi dlouhou životnost - žádné velké poruchy. Nedavno jsem koupil ojetého Furgona po hasičích - za měsíc odešel motor, prasklo dolní ojniční oko, řekbych že je to od extremního namáhání motoru při zásazích - nastartovat a valit k požáru na plné pecky...
Zdravím,
s dovolením bych chtěl jen doplnit tento komentář.
Ano,je to tak atmosférické motory Avia byly vzkutku nezničitelné(samostřejmě se správným zacházením);ale co se týče motorů s turbodmychadly tak to byla hotová katastrofa.A31 turbo ještě ušla ale ostatní typu A60,A75,A80 bylo jakési vypuštění prototypů do provozu.Nejslabší článek těchto motorů bylo vstř.čerpadlo,klikové ústrojí,hlava motoru a v neposlední řadě turbo.Tyto nejčastější závady byly daň za vyšší výkon a provozní rychlost.
Offline
v emailu jsem ti poslal kontakt
Offline
PI 250 AC/DC napsal(a):
v emailu jsem ti poslal kontakt
Díky odpovězeno...
Offline
zak ale kolikrat ta avie hasicka nikam nejede, 10 do roka vyjezd u nekoho ani to ne,je to o kusu.
Offline