SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobry den,
znamy mi povedal ze v aute sa nesmie zvarat elektriky vraj to pokazi alternator, je to pravda?
V aute je elektronika len ABS, radio, je to diesel peugeot boxer plechova dodavka, bateria sa da samo odpojit ale to vraj nepomoze.
Viete o tom nieco viac?
Vdaka
Offline
autokutil napsal(a):
Viete o tom nieco viac?
jde o to aby svařovací proud neprocházel alternátorem, je třeba uvážit kam připojit kostru - a kde se bude vařit.
Často vařím na autě a nic neodpojuju....
Offline
Vzdy odpojit hlavně preventivne ridici jednotku ( staci jednoduse odpojit konektor) odpojit baterku a pri svarovani vzdy zemnici kabel co nejblize vodive k mistu svareni.
Alternátor zpravidla netřeba odpojovat pokud se nevaří kolem něj.
Editoval Honza007 (14-03-2012 19:59:59)
Offline
Já dělám nejčastěji na tatře 815- jezdíme truck trialy. Jednou jsem bez uvážení dal kostřící kleště 2 metry od místa sváření- proud šel ohužel přes motor- musel jsem opravovat část rozvodů elektriky- zapekla se izolace...................
Offline
Jednoznacne odpojit baterku a jednoznacne taktiez alternator!!!
Offline
vdaka za uzitocne tipy urcite sa hodia i inym.
Chcem zvarat plech, nemam kyslik plyn, myslite, ze sa to da ? Mozno podlozim hrubsi plech a tak urobim zvar a potom obrusim a tmel, nepojde to na vystavu, len aby to nekvitlo .
Offline
Odpojením alternátoru a baterie se nic nepokazí, ale jak píší kluci nahoře, dát kostru co nejblíže svařovanému místu a nemůže se nic stát. Už mi kamarád vyvařoval Fiata 125, Ladu 1500 na LPG, neodpojovali jsme ani plyn, jen zavřeli ventil na nádrži, nedávno jsme se švagrem dělali lem na Oplu diesel, taky všechno přežilo.
Offline
nejen baterku a altik, ale i počítač co se nachazí v autě dříve do obyčejne feldy stala jednotka kolem 10 litru.. a elektrodu bych nato nepoužíval ceočko.... ja odpojuji radši všchno co se muže pokazit jednou jsme svařovali kadeta z kamošem take nic neodpojil a měl počítač altik a jine veci kolem vstřikovaní v haji musel sehnat na inzerat z vrakače a tak pak auto skompletoval a nadaval jak pes , že se muto svařovaní hodně prodražilo na příšte odpojil od sebe všechno co šlo aby si nic nezničil..
Editoval alll (14-03-2012 20:39:05)
Offline
Na autech se bezne svaruje MAA MAG TIG Je to v zasade bezpecne za dodrzeni vyse uvedenych pravidel.Ja obcas svarim na strojich osazenyl frekvencnimi menici a PCL jednotkami a to jsou taky pomerne choulostive a pekne drahe hracky a davam si hodne velky pozor, ale hlavne se snazim eliminovat vliv EM pole a pripadne ho naindukovani el proudu.
Offline
Mam taku obycajnu zvaracku a ma tam napisane ze TIG ale nemam k tomu nic ako sa to zvara s TIG ? S MMA to teda nemozem zvarat?
Myslim ze mam tuto: http://www.zvaracka.eu/zvaraci-invertor … p-218.html
Editoval autokutil (14-03-2012 23:17:28)
Offline
Prectete si co jsem psal vyse!
V zasade svaret MAA muzete ale pokud potrebujete nejakou autoklempirinu tak na to zapomente jedine MAG.
Ps specifikujte co chcete konktetniho svaret.
Offline
Konkretne potrebujem hrdzave diely na karoserii odbrusit a vlozit novy plech. Spoj koli zvaru podlozit, aby sa to tam dalo zvarat, potom vybrusit a zatlemit, snad by to tak mohlo ist ci nie ?
Offline
Na cokoli slabsiho nez 1-1.2 mm zapomente na elektrodu a to i prumer 1.6 .Plechy na autech jsou prevazne 0.6-0.8 a jeste k tomu zeslabene korozi.
Offline
Ano to je jasne ze len plech o plech by asi neslo, preto som pisal, ze by som podlozil dalsi plech pod spoj a tam zvaroval, ani tak myslis ze to neslo ?
Offline
vezmi 2mm tlustý plech, potom vezmi kus karoserie z nějakého auta (ne z toho co chceš opravit ) a zkus si to svařit...
Offline
Svařet elektrodou šlo me naposled pripevnit blatnik na žigulu, nebo vyvařit sloupek u škoda 110 r ktery byl dobře vyhnily u prahu prahy byly vcelku nove jen někdo to u sloupku odrbal možna předchozí majitel tohle ješte elektrodou 1.6 šlo ale ted mam š felicia rv 95 ta to auto už jen ceočkem a to ješte sem tam kde udelam vetší svar v kuse tak se propalím přes plech takže boduji misto vedle mista tam kdeje třeba...
Editoval alll (16-03-2012 21:51:25)
Offline
autokutil napsal(a):
Ano to je jasne ze len plech o plech by asi neslo, preto som pisal, ze by som podlozil dalsi plech pod spoj a tam zvaroval, ani tak myslis ze to neslo ?
Jak pise bourač zkus si to na necisto a uvidis ze to nejde, netreba obevovat ameriku.Nebo se treba jen zeptej autoklempire co ti povi.Kazda prace chce sve rekl reznik a stahoval kozu nebozezem.
Offline
Myslím že bourač mysle at to zkusí a třeby najde techniku která mu nějak pomůže. když nebylo zbití, musel jsem si taky poradit a jde to, blbě a dlouho ale jde to. chce to málo proudu cca 40A a 2.5 rutilku pro lepší zápal.Hodně položit elektrodu a vždy samozřejme začít na to silném plechu a nalit tu lazen do druheho plechu. A jak bylo zmíněno, zkoušet to na nečisto.
Offline
No v polohách a zrezlé to bude zajímavé vaření.A neberte to prosím tak že vám něco špatného přeji ale chci vás uchránit před vcelku zbytečným trápením neříkám že by to nemohlo jít ale bude to spíše trápení a lepení vlaštovčích hnízd.A krom toho se to cočkem po elektrodě blbě opravuje kvuli zavařené strusce.Jinak vyrezat az do zdraveho a perfektne ocistit od barvy.
Editoval Honza007 (17-03-2012 12:06:19)
Offline
to je samozřejmě pravda akorád říkam že když není jiná možnost. jinak je pravdou, co nejvíce vyřezat na čistý plech a očistit, je to spíše varianta na bodování, ale i s COčkem se ve většině případu jen boduje.
Offline
Dakujem, za nazory velmi pomohli.
Offline
Este trosku ozivim tuto temu,
na auto plechy je teda dobre CO zvaranie ? Da sa pozicat, tak by som to asi tak riesil.
Offline
V zasade dnes se na autoklempirinu nic jineho nez Mag nepouziva pominu-li Mig pajeni ale to bych byl o hodne dal financne a technologicky.Mag svarecky se pujcit daji ale pri cenach pujcovneho si ji radeji koupim.
Offline
MAG je to iste co CO ? Sorry nevyznam sa. Pozicat na 3 dni je za 39 Eur a nova stoji urcite viac.
Offline
Zadejte si na wikipedii heslo svarovani. CO2 lze pouzit pri MAG svareni (MAG= metal activ gas, svarovani tavici se elektrodou v ochranne atmosfere aktivniho plynu).Za tyhle penize pokud umite svaret a nebude to bau bau svarecka je to rozumna cena.
Editoval Honza007 (06-04-2012 07:43:23)
Offline