SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
da sa zvarat zelezo metodov tig ?
Offline
Tedy, rozhodně bych si netroufnul řící, že se dá železo svařovat metodou TIG. Ale určitě se tak dá svařovat hodně druhů ocelí od nizkolegovaných až po vysokolegované. Řada ocelí se ale vůbec svařovat nedá. Použitelnost metody TIG na ocelích je omezena max. tlouštkou cca 6 mm. Pak už tepelný výkon oblouku TIG přestává stačit na dostatečné natavení materiálů.
Offline
jirkati napsal(a):
Tedy, rozhodně bych si netroufnul řící, že se dá železo svařovat metodou TIG. Ale určitě se tak dá svařovat hodně druhů ocelí od nizkolegovaných až po vysokolegované. Řada ocelí se ale vůbec svařovat nedá. Použitelnost metody TIG na ocelích je omezena max. tlouštkou cca 6 mm. Pak už tepelný výkon oblouku TIG přestává stačit na dostatečné natavení materiálů.
Toto si vytisknu a dám u nás v práci na nástěnku.
Tam nás totiž nutí svařovat Tigem i 10 plotny 11373.
Offline
Pro tigmastr - tahle nectnost TIGu se řeší zpravidla tím, že se svařuje jen kořen a použije se poměrně ostrý úkos, aby ohřívané množství materiálu bylo co nejmenší. Ovšem výplně už pak TIGem dělat nejdou. Jinak je to neproduktivní onanie.
Určitou úlevu pak přináší svařování nerezových materiálů, které se díky své špatné tepelné vodivosti dají ve více vrstvách svařit až do 10 mm.
Offline
Jirkati, souhlasím, že převážně je pravda co píšete o TIGu, jako o neproduktivní onanii Ale TIGem lze svařovat i libovolně tlusté materiály a dokonce existují příklady, kde procedura připouští pouze svařování TIG. Pochopitelně musí být mašina, která je schopná dodat nejméně 300A a vodou chlazený hořák. Žádný jiný problém v tom nevidím, kromě zmíněné neproduktivnosti.
U nás ve firmě vyrábíme ventily pro Nukleární elektrárny, kde se vevařují sedla s návarem tvrdokovu do předem vysoustružených těles ventilu, kde síla stěny je i přes 100mm a jediné dovolené svařování je metoda TIG. Jedná se jak o nerez, tak různé jiné oceli. Např. uhlíkové A105, LF2, tak i legované F11, F22, F91, atp. To samé je vyžadováno pro speciální zakázky NAVY a Cryogenic Valves. Je to zejména kvůli kvalitě a čistotě svařovaných dílů.
Editoval Frank (01-10-2011 15:05:44)
Offline
Z nedávné doby cca 3 roky zpět, jsem byl v Brně v Alstomu ( to ještě fungoval ) a tam svařovali potrubí pro ostrou páru ( P90 nebo P91 ) o síle 30 mm celou tloušťku metodou TIG, protože si to předepsal německý zákazník.
Offline
Ale pánové, my tu neřešíme speciální případy. Já jsem v r. 1977 svařoval na přání zákazníka v elektrárně Ledvice 22 svárů na potrubí 380/45 mm TIGem, z toho bylo 6 ks přechodových mezi materiály 15 a 17. A to všechny přechodové sváry byly v poloze PC. Jeden svár trval skoro 11 hodin. Důvodem pro takovouto akci byly parametry přehříváku, kdy pára přehřátá na 560 st. C měla tlak přes 180 atm. Potrubí pak za provozu ve tmě temně žhnulo.
Firma, ve které jsem ještě v r. 1995 pracoval, dodávala kompletní kotle pro elektrárnu Elbistan právě pro firmu Alstom. První podmínkou technické části smlouvy s Alstomem bylo svařování trubek a potrubí výhradně jen metodou TIG. Jistou pikantností může být, že si Alstom dodal vzorové WPS, takže se nemusely dělat desítky WPAR.
Offline
Nechce se mi zakládat kvůli takové blbosti nové téma, tak to přidám sem pokud to nevadí. Dá se svařit chassis z V3S (nebo k němu přivařovat ponejvíce 11523) tak aby sváry nebyly náchylný k praskání vlivem vibrací? Mám k dispozici CO alfa-in 250 a nebo usměrňovač Km350. Autogen na případnej předehřev není problém
Offline
levoruk napsal(a):
Dá se svařit chassis z V3S
s Praga V3S mám bohaté zkušenosti - s různými modifikacemi (skříň, sklápěč, valník, AD 080)
jde o nezničitelný vůz s vynikajícími terenními vlastnostmi, často jsem na 3tunce vozil 10tun atd. Nikdy nic neprasklo a k rámu jsem občas elektrodou cosi vařil - úspěšně.
Offline
S V3Skou mám taky zkušenosti (rychlosklápěč a fekál) a o tom, že její poslední jízda po vlastní ose je ta do hutí jsem skálopevně přesvědčen. Jde mi o ty vibrace, který bude produkovat dopravní ventilátor
Offline
vůbec bych se toho nebál elektrodou ok 48 myslím že ten rám bude z materialu 11523 nebo 11370 ani bych to neohříval
Offline
levoruk napsal(a):
dopravní ventilátor
co se bude dopravovat? jestli hrozí např. radiální vibrace udělal bych nějakou podpůrnou konstrukci, nejen hlavní sváry.
napiš co a jak máš v plánu dopravovat, jinak tady budou jen samý "knížecí" rady
co použít silentbloky?
Editoval bourač (28-01-2012 21:00:11)
Offline
to je fakt, měl sem to napsat hned od začátku, něco takéhoto
http://www.agriaffaires.cz/pouzite-zari … eed-8.html
http://www.agriaffaires.cz/pouzite-zari … uevel.html
do tohohle se vhodí balík slámy, ono si ho to rozřeže, ty kusy nasáje ventilátor a vyhodí pryč
Výztuhy jsou samozřejmostí, ale co by mi byly platný, kdyby se ty sváry při první zkoušce vytrhly kvůli nesvařitelnosti toho chassis
Offline
pod ten ventilátor bych udělal zvlášt rám a ten bych k tomu chassis přitáhl přes třmeny
Offline
jo takhle já myslel že chceš foukat polistyrenovou drť, nebo maximálně zrní tohle je upně jiná kategorie co přes ten rám z V3S přidat ještě nějaké nosné hutní profily tvar U (cca U22?)
Offline
šrouby mě taky napadly, ale nechal bych si je jako poslední možnost, nebo jako pojistku kdyby to náhodou povolilo. Máme rozmetadlo na hnůj, který má šroubovanou oj, nevim, jestli ty šrouby byly zajištěny proti povolení i lepidlem nebo jen pérovkou ale faktem je to, že se za den práce povolily. Ty šrouby jdou velmi špatně dotahovat, některý bez speciálních přípravků nešly vůbec. Takže ať se mi to jako strojaři jakkoliv nelíbilo, šrouby sem dotáh, zajistil svárem a stykový plochy taky objel housenkou. Protože kdyby člověk jednou zapomněl dotáhnout a ta oj se vytrhla na silnici ... radši nedomejšlet. S lepidlama na šrouby mám nulovou zkušenost, z toho důvodu jim zatím moc nedůvěřuju
Offline
Myslíš, že by to potřebovalo až takou výztuhu? Co jsme měli na předváděčce vozy, tak to byla čistá plechařina do 6mm a to ukotvení rotoru 15mm jinak nic.
Offline
něco takového bych nedal přímo na rám myslím že to bude slušně třepat celým autem aby sis ten rám zbytečně nezníčil ale zas až tak silné učko tam být nemusí , ty silembloky nebo pořádná guma mezy rám a ventylátor by určitě nebyla chyba
Offline
asi tam tu gumu pro jistotu někam zakleju, ale na žádnym továrnim stroji jsem jí nenašel. Co jsem ty nastýláky viděl v provozu tak se vůbec netřepaly. to kolo má zhruba 1200/ min a váží v originále pěknejch pár kilo.
Offline