SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím , obracím se na vás s problémem. potřeboval bych navařit materiál na těhlici vozu škoda favorit .Potřebuji navařit materiál pro vyvrtání a vytočení závitu M12 ve kterém by měl držet brzdový třmen.
Bohužel vůbec nevím z jakého materiálu těhlice je ale tuším že litina.
Těhlicí myslím tu část ve které je ložisko kola, je v ní uchycen tlumič , čep řízení a spodní čep.
Offline
Vzhledem k dulezitosti a bezpecnosti bych se u takovehoto dilce nepoustel do jakychkoli uprav. Snad vyrobit ho cely novy nebo ho na prislusnem miste obrobit a vyrobit adapter ktery bude pristoubovany. Nicmene je treba zvazit bezpecnost techto uprav.
Offline
toom-as .... ak je to toto ... http://www.cc-autodily.cz/hlava-loziska … el=FAVORIT
tak za tu cenu sa to z bezpecnostnych dovodov naozaj neoplati opravovat. Ja viem, ze investovat do 20 rocneho auta cokolvek sa neoplati, ale toto je o bezpecnosti, a tych par stovak za to nestoji
Offline
Vždyť toho máš plný šroty .... Jen se sebrat a navštívit šrotiště .
Offline
Jedná se o úpravu pro sportovní účely.Nejde o opravu , ani o cenu nového dílu. Potřebuji tu těhlici upravit pro použití jiného brzdového třmenu. Ty 2 "uši" na fotce se musí odříznout , pod jedním se o něco níž vyvrtá nová díra ovšem díky jiné rozteči na novém brzdiči mi druhá díra vychází do prázdného prostoru, kam potřebuji dostat materiál pro vytvoření nového závitu.
Kolega který se v materiálech vyzná trochu víc mi říkal že to litina nebude ale já si nejsem jistý.
Editoval TooM-As (24-01-2012 10:55:46)
Offline
skusil si uz dake tuning forum ? tam su velakrat popisovane rozne casom odskusane upravy
Offline
liatina to asi nebude, liatina je krehka a tu je vidiet princip uchytenia tusim tlmica cez stahovaciu svorku. Liatina by v takto namahanom spoji praskla... Osobne by som skusil takyto diel zohnat na vrakaci, vybrusit miesto zvaru do X a vyskusat. Elektrodu ti moc neporadim .. ale ak to pojde, tak to potom spravit na ostro ...
Offline
Podobne upravy se zpravidla resily frezovanym adapterem. Material z ktereho je naboj kola je odlitek a tam nikdy nedosahnete stejnych vlastnosti zakladniho materialu prechodoveho pasma a uz vubec ne svaroveho kovu proste zde nelze dosahnout zarucenych vlastnosti svaroveho spoje v tomto konkretnim pripade byt vami bych velmi rychle zapomel na reseni tohohle problemu svarenim a pokusil bych se to resit vyse zminenym zpusobem s velkym durazem na bezpecnost.A uz vubec bych Velmi opatrny pokud se chystate na sportovni upravy.Litin a ocelolitin je vicero druhu a sverne spoje jsou na nich vcelku bezne aplikovane.Protoze jiste predpokladate u tohoto dilce pomerne znacne dynamicke namahani ktere sebou nese velke naroky na svarovy spoj resil bych to jinym zpusobem.Ps: varit odlitek zahradni lavicky nebo grilu je opravdu o necem jinem.
Editoval Honza007 (24-01-2012 11:36:27)
Offline
jak piše Honza007: originál třmen se zachová a kupují se na to redukce která oddálí brzdič od středu náboje pro napasování většího brzdového kotouče.
projel bych skoda virt ci skoda home a určitě s etam bude něco řesšit.
Offline
JARDA V napsal(a):
pro Unihero: www.pk-weld.cz - není to náhodou reklama? Zakázaná reklama?? Nevím, jen se ptám.
pokud se to bere jako reklama, tak smazáno..
Offline
samí mistři svářeči kurňa chlapi tak snad si věříte ne? já svařeč profesionál nejsem ale svým svarům věřím.
Tento materiál v žádném případě není "litina" je to odlitek z kvalitní, houževnaté oceli - a případný svar namáhání vyvolané zatížením brzdiče rozhodně vydrží, stačí si představit ty vektory síly a to i když stavíš buginu.
Shodou okolností zrovna bourám přesně na tom místě a tu technologii na které se tyto díly vyráběly, fabrika přesunula výrobu do Turecka a odlévají dále jen z Al. Vídám se tam s vedoucím hutí, je to vstřícný člověk, pokud ho uvidím, zkusím zjistit přesné složení - pro správný přídavný materiál.
Offline
bourač napsal(a):
samí mistři svářeči kurňa chlapi tak snad si věříte ne? já svařeč profesionál nejsem ale svým svarům věřím.
Tento materiál v žádném případě není "litina" je to odlitek z kvalitní, houževnaté oceli - a případný svar namáhání vyvolané zatížením brzdiče rozhodně vydrží, stačí si představit ty vektory síly a to i když stavíš buginu.
Shodou okolností zrovna bourám přesně na tom místě a tu technologii na které se tyto díly vyráběly, fabrika přesunula výrobu do Turecka a odlévají dále jen z Al. Vídám se tam s vedoucím hutí, je to vstřícný člověk, pokud ho uvidím, zkusím zjistit přesné složení - pro správný přídavný materiál.
Nic proti vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti a v tom na posledni chvili kdy se da jeste brzdit se utrhne brzdovy trmen a protoze jsou na aute viceokruhove brzdy se vam blokne druhe kolo a skoncite v kotrmelcich treba mezi stromy, to vam pak ani ochranny ram nepomuze.
Ps: neco podobneho uz jsem varil a slo to dobre (tenkrat E-B 121) nicmene to slouzilo jen na prevoz do servisu kde se vse pozkozene menilo.
Editoval Honza007 (24-01-2012 20:16:22)
Offline
TooM-As napsal(a):
Jedná se o úpravu pro sportovní účely.Nejde o opravu , ani o cenu nového dílu. Potřebuji tu těhlici upravit pro použití jiného brzdového třmenu. Ty 2 "uši" na fotce se musí odříznout , pod jedním se o něco níž vyvrtá nová díra ovšem díky jiné rozteči na novém brzdiči mi druhá díra vychází do prázdného prostoru, kam potřebuji dostat materiál pro vytvoření nového závitu.
Kolega který se v materiálech vyzná trochu víc mi říkal že to litina nebude ale já si nejsem jistý.
http://s9.postimage.org/6pvt23h5n/115420421.jpg
Zdravím,
jaký je výkon toho vozu a celková hmotnost???
Offline
Honza007 napsal(a):
vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti.
je třeba vědět jaké síly a kam působí (vektory, skaláry atd.) uchycení brzdiče je natolik předimenzované že při jakékoliv katastrofe se utrhne něco jiného.
Offline
bourač napsal(a):
Honza007 napsal(a):
vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti.
je třeba vědět jaké síly a kam působí (vektory, skaláry atd.) uchycení brzdiče je natolik předimenzované že při jakékoliv katastrofe se utrhne něco jiného.
Dle ceho soudite? Dynamicky namahanemu svaru neznamych vlastnosti spoje a prechodoveho pasma bych ja svuj zivot nesveril.Ano souhlasim ze uchyceni brzdice je velmi predimenzovane to vsak nic nemeni na rozhodne nezarucenymi vlastnostmi svaru .Krom toho existuji i overena bezpecna reseni.
Offline
Honza007 napsal(a):
Dle ceho soudite?.
před 30 lety jsem uměl podobné věci spočítat, dlouholetou praxí při likvidaci všemožných kovových zařízení si dnes troufám toto kvalifikovaně odhadovat - po prohlídce konstrukce, věřím že TooM-as staví z nepoškozených dílů
Offline
děkuji všem za hodnotnou diskuzi.
Michal01 - chtěl bych se dostat ke 100 - 120 koním , a hmotnost auta max 800kg. po vzoru Favoritu sk. A chci použít 4pískový brzdič (já ho mám ze š130).
Bourač - za zjištění materiálu těhlice bych byl velmi vděčný , stejně tak za zjištění materiálu kterým by to šlo případně zavařit.
Ohledně bezpečnosti - mám se rád a pokud nebude možno těhlici kvalitně zavařit samozřejmě to budu muset vymyslet jinak. Problém je v tom že chci zachovat 13" kola a brzdič musí být hodně blízko těhlici což skoro znemožňuje použití redukce (všechno ale ještě nemám přesně změřeno takže možná se tam nějaká vejde).
Offline
dnes jsem řezal a pasoval a nakonec jsem se dopasoval k tomu že brzdič přijde namontovat do původního materiálu , jen bude potřeba zavařit starou díru (byla by moc blízko nové) a dovařit materiál kvůli vyrovnání plochy. takže se nároky na kvalito sváru velmi snižují.
Editoval TooM-As (25-01-2012 22:43:20)
Offline
Do te diry jen zasroubuj zaslepku ale pred tim oba zavity vycisti odmasti a zalep a bude to take stacit a ani nemusis nic varit.
Offline
Material je s nejvyssi pravdepodobnosti kvalitni ocelolitina. To by nemel byt velky problem. Nezname slozeni,tak bych volil prechodovy material typu "312 nebo 307 " . Moji oblibenou elektrodou je E-B 415 nově OK 67.45 . Dovareni materialu neni problem. Horsi bude rezani zavitu do vysoce pevneho a houzevnateho nerezu. Predehrev neni nutny, chladnuti v zabalu neuskodi.
Offline
vedoucího hutí jsem dnes zahlédl na opačné straně areálu, v poklusu, s nějakou delegací, já při tom držel v jedné ruce autogen a v druhé zbíječku (není čas)
TooM-as už má zavařeno, ale to vyjádření o složení materiálu sem dám pro místní mozkový trust hned jak to zjistím.
TooMasi, když vidím foto tech zkorodovaných brzdičů (zejména válcové plochy kde chodí pístky divím se že se s tím vůbec děláš
myslím že je to úplný nesmysl - jestli to děláš kvuli brzdné síle, i jednopístkový brzdič bezproblému zablokuje 13" kolo u 1,5tunového auta.
Offline
zkorodovavé jsou jen lehce v prostoru mezi prachovkou a těsnícím kroužkem, zavařeno ještě nemám , zatím jsem to jen ořezal a zjistil že se vejdu do původních uší . vařit se tedy budou jen původní díry + dorovnat dosedací plochy aby se to pěkně opřelo.
Že vymýšlím blbosti už mi řeklo víc lidí :-D ale takhle jsem si to vymyslel tak to tak chci .
Offline
Jirotka Saturnin: teta Katerina rika "kdo chce kam pomozme mu tam"
Offline
bourač napsal(a):
TooMasi, když vidím foto tech zkorodovaných brzdičů (zejména válcové plochy kde chodí pístky divím se že se s tím vůbec děláš
myslím že je to úplný nesmysl - jestli to děláš kvuli brzdné síle, i jednopístkový brzdič bezproblému zablokuje 13" kolo u 1,5tunového auta.
Zdravím,
v tomhle musím souhlasit s bouračem.
Pokud neuvažuješ o výměně seriových kotoučů za dvojité nebo vrtané(určené pro závodní účely) tak tato přestavba nemá žádný výsnam a je bezpředmětná.
Š-Favorit,stejně jako Š-Felicie jde s určitými zkušenostmi odlehčit na hodnotu 650Kg až 700Kg;takže seriové brzdy jsou s hlediska účinnosti dostačující.
Na techto vozech se přestavba brzdové soustavy dělá s jinného důvodu,a to hlavně pro použití větších kol,většinou na 15''-ky.Kola se zase mění kvůli přenesení výkonu na vozovku(pro taková kola je už zapotřebí podstatně větší brzdný učinek než pro seriová) a stálemu převodu v převodovce,stálý převod kvůli odstupňování převodovky atd....
Pokud neuvažuješ ani o jedné,výše popsané úpravě tak výměna brzdičů nic neřeší a je zbytečná.
Raději se v první řadě zabívej motorem a až budeš mít motor postavený a nasazený v autě,potom teprve můžeš ladit brzdy a popřípadě že budou nedostantečné tak je můžeš přestavovat.
Jaké máš představy o motoru do tohoto vozu???
Offline
Motor fabia 1.4 , vacka 280 p. Krejbich, karburátory z motorky. K tomu samozrejme další potřebné věci. Kotouče půjdou z fiat uno turbo chlazené se skoro totožným rozměrem.Kola zůstanou malá , ale ještě s nižším profilem pro akceleraci, a širší pro přenos výkonu. Na autě je podvozek hp s teď upravuji karosérií.
Pokud bude tohle vše přes léto (a při sérii salalomů které se u nás jezdí ) fungovat, nešetřím na vacku 300 , shledanou převodovku a ochrany ram a chci začít jezdit vrchy. Proto tyhle brzdy.
Offline