SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
chci se zeptat jestli nějaká 250-ka umí svařovat tenké plechy )karosařina) i hrubší věci bez toho aniž bych měnil drát a hořák )počítám drát 0,8) už jsem zminoval že mám vybran fronius variostar 2500 nebo compact ale je jedno jaká to bude Díky
Offline
Zdravím, s WLSP 315 Si a 1mm drát svařuji karoserie uplně bez problému.
Offline
S 1 mm drátem vařit karoserie z plechu asi 0,6-0,8mm plechu nevím, ale s nikým se nehádám. S Fronius Variostár a drátem 0,8mm to jde pěkně. Sám jsem vyvařoval něco na favoritu a paráda.
Offline
Ono jde hlavně o to kolik tepla vnášíš do MRT. Je to přímo úměrné proudu a rychlostí tvé ruky. Jde svařet tenká plech 1 drátem ale musíš jet jek ďas ať se nepropadneš. Když si dáš 0,8 tak mužeš pomaleji a méně proudu. při 0,6 ješte pomaleji a zase ještě míň proudu. Zaleží na každém jek je rychlý.
Offline
Pro klop - používat drát 0,8 mm na tl. materiálu nad 5 mm je trochu nešťastné. Spotřeba drátu u větších svárů rychle narůstá. Pokud máte v úmyslu občas svařit něco silnějšího, pak se vyplatí mít v rezervě cívku s drátem 1 mm. Pro oba dráty stačí zdroj do 160 A. Každý ze současných nových zdrojů umí svařovat už od cca 40 A, tedy už od 0,6 mm drátu. Jenom si musíme pořídit do podavače příslušné kladky.
Pokud si pořídíte vámi navrhovaný zdroj tak máte rezervy jak ve výkonu, tak ve spolehlivosti. Jednoznačně doporučuji.
Offline
jirkati-Zdravím,nešťastné je měnit cívku drátu z 0,6 nebo 0,8 na 1,0mm kvůli několika centimetrům sváru.
To by se mi teda nechtělo,raději bych tam nechal drát 1,0mm.
Offline
Variostarem 357 s 1mm drátem to jde taky.Jen to opravdu chce jet rychle,v případě že cítím že už už se začnu propadat svár ukončit a po mírným vychládnutí udělat napojení a pokračovat,nebo vařit krátký housenky jednu na druhou.
Editoval Ládes (07-08-2011 22:43:09)
Offline
ten kto vie a ma na to stroj tak dokaze aj veci nie prave bezne...ale predsa na plechy je 0,6-ka,ked je to take prilezitostne tak to ebriem ale pochybujem ze by niekto vyvaral pravidelne auta 1mm drotom
Offline
Já mám sice menší hobby svářečku, ale taky měním drát. Auta a tenší plechy asi do 1,5mm vařím raději drátem 0,6mm. na tlustší plechy asi od 2mm do 4-5mm což je na moji svářečku maximum, přehodím raději na 0,8mm drát. Samozřejmě to teď beru na delší práci, ne na pár bodíků. Ve firmě, kde jsem kdysy dělal, jsme měli taky fronius variostar 2500, drát jsme používali 0,8mm jen vyjímečně 1mm. Ve firmě kde pracuji teď mají tu samou, ale drát 1mm. Na větší věci dobré, ale na tenší plechy se mi s tím svařuje nic moc. Menší proudy už to moc nedává.
Offline
Já mam profi stroj od esabu i s vodním clazením. Teda profi pajšl v bedně z překližky, že mi jej složil servisák co u nás chodí udržovat svářečky. Potřeboval peníze a tak sem navrhl tuhle varantu, složit s použitých a nových dílu co si napujčoval zroj i s 4kladkový podavačem a vodním chlazením. Drát používám 0,8 že mam k němu přístup a mrskám s ním i kouťáky a6. na 15mm plechu.
Offline
Však ano, s 0,8 drátem jde svařovat s trochou opatrností i auta a není problém zavařit i materiál přes 10mm silný. Ale s drátem 1mm svařovat auta z plechu 0,6-0,8mm je fakt prasárna.
Offline
Kolik ampér na 0,6 drát a auto pechy - odpovídá tomu asi tak 60 Ampér a nebo mám zkusit metodu pokus omyl?
Zatím jsem jen v přípravný fázy a čekám na dovču abych trochu poopravil autíčko.
Offline
varok-Zdravím,nevidím důvod proč by to byla prasárna??Hodně záleží na mašině :-)
Přece kvůli tomu když budeš dělat prahy nebo podlahy na autě tak nabudeš měnit drát,trysku,kolečko podavače,co je to za blbost?
S WLSP ji akorát přehodíš svorkovnici s hvězdy na trujuhelník nabo obráceně,podle toho co děláš a vaříš jako král.S tou 1,0mm drátem jedeš od 0,8mm plecu po kolejnice.Ale jak říkám je to taky o mašině.
Offline
Osobně se mi kvůli kkousku tenkého plechu nechce přehazovat cívku,kladky v podavači,hořák nebo alespoň průvlak(spíš ten hořák - 501 není na jemnou titěrnou práci zrovna ideální).Na tenký je tam program i s 1,0mm drátem.Horší to ale je když narazím na místo z rubu napadené korozí.Pokud to nejde nechám to na jinou slabější svářečku s tenčím drátem.Většinou ale materiál slabější 3mm.svařuju jen zřídka
Offline
Ládes to napsal podle mých představ. O tom celou dobu píšu.
Michal01: svařoval jste někdy nějaké korozí napadené auto, typu Favorit, felicie apod? Pokud ano, tak by jste určitě nepsal to co píšete. Jsem sice amatér, nejsem profi svářeč, ale na autech už mám odvařeno docela dost a vím o čem píšu.
Offline
varok-Zdravím,se vší úctou k Vám ale když svařujete na rezem napadený plech tak ta oprava musí stát teda za to,a výsledek musí být tak akorát na dvě věci,na h.... a nic.
Když už vyvařujete auto tak se musíte dostat až na zdraví plech,jinak to můžete dělat za půl roku znova.
Řekne Vám to každý karosář.
Nevím jak bych zákazníkovy za půl roku vysvětlil,že jsem mu dal nový blatník na schnilý podběh.
Skrátka a dobře když už něco takového děláte tak to dělejte pořádně a nenechávejte žádný rez,musíte se prostříhat a prořezat na zdraví plech.Berte to jako dobrou radu od profesionála.
Nebo znáte snad nějakého autoklempíře co za sebou nechává po vyvaření schnilý auto.
Offline
Ja jsem sice svou felicii vyvařoval, ze začatku jsem měl nasazen drat 0.8, ale parkrat jsem propalil pri bodovani noveho zadniho lemu i samotny lem tak jsem hodne rychle nasazoval 0.6 a stim jsem vyvařil veškere plechy ktere bylo třeba vyvařit. nejprve jsem z gruntu vyřezal veškery schnily plech na ktery jsem narazil na spodku auta spíše části podbehu auta jak v zadu tak ve předu čílka prahu ve předu kousek podbehu co nešlo flexou tak jsem vyřízl kmitkou nebo vysekal ostrym majzlikem a plech dopasoval a krasne svařil nařel zakladem a nastříkal body sprejem ve 3. vrstvach a přestříkal vrchni barvou ješte me čekaji 5 dveře plech nato mam original vylisky jak horni tak spodni i nove tesneni na sklo 5 dveří tak že si stim taky poradím.. a mam i vystrikany dutiny auta tak že zas nejakej čas vydrží.. mam i kam chodit pro radu unas je i karosář občas potřebuje spravit počítače v rodině tak mu to pospravuju a on mi poradil kolikrat jak mám co delělat abyto bylo jak má být..
Editoval alll (10-08-2011 00:22:42)
Offline
Svařovat 1mm drátem auto sice lze , ale je to poněkud nevhodné./Pokud tím autem není třeba obrněný transporter/. Argument , že se někomu nechce přehazovat kladka , cívka a hořák a oboří se na chudáka auto hořákem 501/vodou chlazeným/ a 1 mm drátem mašinou VLSP 315 přepnutou na svorkovnici na nižšší proud, je trochu mimo mísu a nelze brát vážně.
Offline
ZDENÁL-Zdravím,s člověkem co nemá ponětí co vůbec umí WLSP a asi ji jen vyděl někde na obrázku,nemá cenu takovou věc vůbec dál rozebírat.
Jo, abych nezapoměl,pro tvou informaci se píše wlsp s dvojitým W.Ale to je v pořádku,když si ji asi někde na tom obrázku vyděl tak sis toho nevšim.Ale všuchni víme o čem je řeč.
Offline
Michal01:Jde o to že do dutiny člověk nevidí.Občas se dostaneš na kousek zdravého kovu,leč kousek vedle už je tomu úplně jinak a čím tenčí plech tím menší objem koroze stačí k jeho propálení.Naposledy si mi to stalo když jsem dělal kotevní kolíky z chrommolybdenových trubek.Na povrchu krásně čistý,ale jen jsem to začal stehovat začalo se to propalovat skrz.Chopil jsem se tudíž baterky a zrcátka a objevil uvnitř korozi v počátcích.A to měla stěna 1,5mm a 96A stačilo k tomu abych se dostal kam jsem nechtěl.
Jak už jsem psal když je na to Fronius silnej nechám to na slabší mašinu,ale pokud to jde tak proč ne?Pro svařování 1 drátem mi to nabízí hloubku závaru i 0,8mm
Editoval Ládes (10-08-2011 23:18:38)
Offline
Michal01: že jste profi karosář jsem nevěděl, ale neurážejte prosím moji práci, když jste ji nikdy neviděl. Jak psal ládes v posledním příspěvku, tak i když se člověk někdy snaží sebevíce, tak prostě tu korozi někdy neodstraní úplně, i když se mu zdá že ano. Nikde jsem nepsal, že svařuji na úplně shnilé plechy. Já jsem psal o opravě aut typu favorit a felicie. Ty jsou z plechu asi 0,7mm a to nevím jak by jste tou jedničkou drátem vařil, aby to bylo pořádně prohřáté. Možná to jde, nevím, ale tak krásně prohřáté a rozlitý svár jako s 0,6mm drátem to asi nebude.
Offline
tak favority mali plechy preto tak tenke ze polku uz zozrala hrdza najvacsie sroty ake skodovka vyrabala
Offline
JARDA V-Zdravím,ty plechy u Š-120 a favorit jsou tak na stejno.Ale Š-120 byla o hodně odolnější něž favority nebo Felicie proti korozi.
Offline
favo ma 0,8 a emko taky,jestli mela uzovka 1 nevím
Offline