SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 06-08-2011 21:54:29

klop
Člen
Registrovaný: 01-08-2011
Příspěvky: 7

výběr universálního co2

chci se zeptat jestli nějaká 250-ka umí svařovat tenké plechy )karosařina) i hrubší věci bez toho aniž bych měnil drát a hořák )počítám drát 0,8)  už jsem zminoval že mám vybran fronius variostar 2500 nebo compact ale je jedno jaká to bude Díky

Offline

 

#2 06-08-2011 22:24:57

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: výběr universálního co2

Bez problémů, pouze stačí změnit parametry svařování.

Offline

 

#3 06-08-2011 23:35:15

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

Zdravím, s WLSP 315 Si a 1mm drát svařuji karoserie uplně bez problému.

Offline

 

#4 07-08-2011 13:01:15

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: výběr universálního co2

S 1 mm drátem vařit karoserie z plechu asi 0,6-0,8mm plechu nevím, ale s nikým se nehádám. S Fronius Variostár a drátem 0,8mm to jde pěkně. Sám jsem vyvařoval něco na favoritu a paráda.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 07-08-2011 15:33:42

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: výběr universálního co2

Ono jde hlavně o to kolik tepla vnášíš do MRT. Je to přímo úměrné proudu a rychlostí tvé ruky. Jde svařet tenká plech 1 drátem ale musíš jet jek ďas ať se nepropadneš. Když si dáš 0,8 tak mužeš pomaleji a méně proudu. při 0,6 ješte pomaleji a zase  ještě míň proudu. Zaleží na každém jek je rychlý.

Offline

 

#6 07-08-2011 16:05:11

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4469

Re: výběr universálního co2

Pro klop - používat drát 0,8 mm na tl. materiálu nad 5 mm je trochu nešťastné. Spotřeba drátu u větších svárů rychle narůstá. Pokud máte v úmyslu občas svařit něco silnějšího, pak se vyplatí mít v rezervě cívku s drátem 1 mm. Pro oba dráty stačí zdroj do 160 A. Každý ze současných nových zdrojů umí svařovat už od cca 40 A, tedy už od 0,6 mm drátu. Jenom si musíme pořídit do podavače příslušné kladky.
Pokud si pořídíte vámi navrhovaný zdroj tak máte rezervy jak ve výkonu, tak ve spolehlivosti. Jednoznačně doporučuji.

Offline

 

#7 07-08-2011 16:36:17

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

jirkati-Zdravím,nešťastné je měnit cívku drátu z 0,6 nebo 0,8 na 1,0mm kvůli několika centimetrům sváru.
To by se mi teda nechtělo,raději bych tam nechal drát 1,0mm.

Offline

 

#8 07-08-2011 22:42:05

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: výběr universálního co2

Variostarem 357 s 1mm drátem to jde taky.Jen to opravdu chce jet rychle,v případě že cítím že už už se začnu propadat svár ukončit a po mírným vychládnutí udělat napojení a pokračovat,nebo vařit krátký housenky jednu na druhou.

Editoval Ládes (07-08-2011 22:43:09)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#9 08-08-2011 14:11:35

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: výběr universálního co2

ten kto vie a ma na to stroj tak dokaze aj veci nie prave bezne...ale predsa na plechy je 0,6-ka,ked je to take prilezitostne tak to ebriem ale pochybujem ze by niekto vyvaral pravidelne auta 1mm drotom

Offline

 

#10 08-08-2011 15:07:24

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: výběr universálního co2

Já mám sice menší hobby svářečku, ale taky měním drát. Auta a tenší plechy asi do 1,5mm vařím raději drátem 0,6mm. na tlustší plechy asi od 2mm do 4-5mm což je na moji svářečku maximum, přehodím raději na 0,8mm drát. Samozřejmě to teď beru na delší práci, ne na pár bodíků. Ve firmě, kde jsem kdysy dělal, jsme měli taky fronius variostar 2500, drát jsme používali 0,8mm jen vyjímečně 1mm. Ve firmě kde pracuji teď mají tu samou, ale drát 1mm. Na větší věci dobré, ale na tenší plechy se mi s tím svařuje nic moc. Menší proudy už to moc nedává.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#11 08-08-2011 16:54:11

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: výběr universálního co2

Já mam profi stroj od esabu i s vodním clazením. Teda profi pajšl v bedně z překližky, že mi jej složil servisák co u nás chodí udržovat svářečky. Potřeboval peníze a tak sem navrhl tuhle varantu, složit s použitých a nových dílu co si napujčoval zroj i s 4kladkový podavačem a vodním chlazením. Drát používám 0,8 že mam k němu přístup a mrskám s ním i kouťáky a6. na 15mm plechu.

Offline

 

#12 08-08-2011 20:33:14

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: výběr universálního co2

Však ano, s 0,8 drátem jde svařovat s trochou opatrností i auta a není problém zavařit i materiál přes 10mm silný. Ale s drátem 1mm svařovat auta z plechu 0,6-0,8mm je fakt prasárna.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#13 08-08-2011 20:58:46

ulitej
Člen
Registrovaný: 11-02-2011
Příspěvky: 252

Re: výběr universálního co2

Kolik ampér na 0,6 drát a auto pechy - odpovídá tomu asi tak 60 Ampér a nebo  mám zkusit metodu pokus omyl?

Zatím jsem jen v přípravný fázy a čekám na dovču abych trochu poopravil autíčko.


Pegas 160 Mig/Mag SYN

Offline

 

#14 08-08-2011 21:10:49

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

varok-Zdravím,nevidím důvod proč by to byla prasárna??Hodně záleží na mašině :-)
Přece kvůli tomu když budeš dělat prahy nebo podlahy na autě tak nabudeš měnit drát,trysku,kolečko podavače,co je to za blbost?
S WLSP ji akorát přehodíš svorkovnici s hvězdy na trujuhelník nabo obráceně,podle toho co děláš a vaříš jako král.S tou 1,0mm drátem jedeš od 0,8mm plecu po kolejnice.Ale jak říkám je to taky o mašině.

Offline

 

#15 08-08-2011 21:52:52

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: výběr universálního co2

Osobně se mi kvůli kkousku tenkého plechu nechce přehazovat cívku,kladky v podavači,hořák nebo alespoň průvlak(spíš ten hořák - 501 není na jemnou titěrnou práci zrovna ideální).Na tenký je tam program i s 1,0mm drátem.Horší to ale je když narazím na místo z rubu napadené korozí.Pokud to nejde nechám to na jinou slabější svářečku s tenčím drátem.Většinou ale materiál slabější 3mm.svařuju jen zřídka


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#16 09-08-2011 20:05:28

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: výběr universálního co2

Ládes to napsal podle mých představ. O tom celou dobu píšu.
Michal01: svařoval jste někdy nějaké korozí napadené auto, typu Favorit, felicie apod? Pokud ano, tak by jste určitě nepsal to co píšete. Jsem sice amatér, nejsem profi svářeč, ale na autech už mám odvařeno docela dost a vím o čem píšu.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#17 09-08-2011 21:29:00

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

varok-Zdravím,se vší úctou k Vám ale když svařujete na rezem napadený plech tak ta oprava musí stát teda za to,a výsledek musí být tak akorát na dvě věci,na h.... a nic.
Když už vyvařujete auto tak se musíte dostat až na zdraví plech,jinak to můžete dělat za půl roku znova.
Řekne Vám to každý karosář.
Nevím jak bych zákazníkovy za půl roku vysvětlil,že jsem mu dal nový blatník na schnilý podběh.
Skrátka a dobře když už něco takového děláte tak to dělejte pořádně a nenechávejte žádný rez,musíte se prostříhat a prořezat na zdraví plech.Berte to jako dobrou radu od profesionála.
Nebo znáte snad nějakého autoklempíře co za sebou nechává po vyvaření schnilý auto.

Offline

 

#18 10-08-2011 00:21:39

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: výběr universálního co2

Ja jsem sice svou felicii vyvařoval, ze začatku jsem měl nasazen drat 0.8, ale parkrat jsem propalil pri bodovani noveho zadniho lemu i samotny lem tak jsem hodne rychle nasazoval 0.6 a stim jsem vyvařil veškere plechy ktere bylo třeba vyvařit. nejprve jsem z gruntu vyřezal veškery schnily plech na ktery jsem narazil na spodku auta spíše části podbehu auta  jak v zadu tak ve předu čílka prahu ve předu kousek podbehu co nešlo flexou tak jsem vyřízl kmitkou nebo vysekal ostrym majzlikem a plech dopasoval  a krasne svařil nařel zakladem a nastříkal body sprejem ve 3. vrstvach a přestříkal vrchni barvou ješte me čekaji  5 dveře plech nato mam original vylisky jak horni tak spodni i nove tesneni na sklo 5 dveří tak že si stim taky poradím..  a mam i vystrikany dutiny auta tak že zas nejakej čas vydrží.. mam i kam chodit pro radu unas je i karosář občas potřebuje spravit počítače v rodině tak mu to pospravuju a on mi poradil kolikrat jak mám co delělat abyto bylo jak má být..

Editoval alll (10-08-2011 00:22:42)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#19 10-08-2011 09:19:00

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1614

Re: výběr universálního co2

Svařovat 1mm drátem auto sice lze , ale je to poněkud nevhodné./Pokud tím autem není třeba obrněný transporter/. Argument , že se někomu nechce přehazovat kladka , cívka a hořák a oboří se na chudáka auto hořákem 501/vodou chlazeným/ a 1 mm drátem mašinou VLSP 315 přepnutou na svorkovnici na nižšší proud, je trochu mimo mísu a nelze brát vážně.

Offline

 

#20 10-08-2011 10:34:53

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

ZDENÁL-Zdravím,s člověkem co nemá ponětí co vůbec umí WLSP a asi ji jen vyděl někde na obrázku,nemá cenu takovou věc vůbec dál rozebírat.
Jo, abych nezapoměl,pro tvou informaci se píše wlsp s dvojitým W.Ale to je v pořádku,když si ji asi někde na tom obrázku vyděl tak sis toho nevšim.Ale všuchni víme o čem je řeč.

Offline

 

#21 10-08-2011 23:16:57

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: výběr universálního co2

Michal01:Jde o to že do dutiny člověk nevidí.Občas se dostaneš na kousek zdravého kovu,leč kousek vedle už je tomu úplně jinak a čím tenčí plech tím menší objem koroze stačí k jeho propálení.Naposledy si mi to stalo když jsem dělal kotevní kolíky z chrommolybdenových trubek.Na povrchu krásně čistý,ale jen jsem to začal stehovat začalo se to propalovat skrz.Chopil jsem se tudíž baterky a zrcátka a objevil uvnitř korozi v počátcích.A to měla stěna 1,5mm a 96A stačilo k tomu abych se dostal kam jsem nechtěl.

Jak už jsem psal když je na to Fronius silnej nechám to na slabší mašinu,ale pokud to jde tak proč ne?Pro svařování 1 drátem mi to nabízí hloubku závaru i 0,8mm

Editoval Ládes (10-08-2011 23:18:38)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#22 11-08-2011 15:06:33

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: výběr universálního co2

Michal01: že jste profi karosář jsem nevěděl, ale neurážejte prosím moji práci, když jste ji nikdy neviděl. Jak psal ládes v posledním příspěvku, tak i když se člověk někdy snaží sebevíce, tak prostě tu korozi někdy neodstraní úplně, i když se mu zdá že ano. Nikde jsem nepsal, že svařuji na úplně shnilé plechy. Já jsem psal o opravě aut typu favorit a felicie. Ty jsou z plechu asi 0,7mm a to nevím jak by jste tou jedničkou drátem vařil, aby to bylo pořádně prohřáté. Možná to jde, nevím, ale tak krásně prohřáté a rozlitý svár jako s 0,6mm drátem to asi nebude.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#23 11-08-2011 17:56:59

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: výběr universálního co2

tak favority mali plechy preto tak tenke ze polku uz zozrala hrdza smile najvacsie sroty ake skodovka vyrabala

Offline

 

#24 11-08-2011 20:21:39

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: výběr universálního co2

JARDA V-Zdravím,ty plechy u Š-120 a favorit jsou tak na stejno.Ale Š-120 byla o hodně odolnější něž favority nebo Felicie proti korozi.

Offline

 

#25 11-08-2011 21:00:25

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 732

Re: výběr universálního co2

favo ma 0,8 a emko taky,jestli mela uzovka 1 nevím


plamen je plamen
omi204,js90n,uda160,perunT
miga tiga ac/dc
plamen je plamen

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče