SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-05-2010 15:55:50

geniuss
Člen
Registrovaný: 17-03-2009
Příspěvky: 8

Prečo zvar póruje?

Zdravím,
zváral som bežné konštrukčné rúry /tzv. colky, polcolky/, metódou tig, použitý plyn argón 4.6, prídavný materiál: tyčky 2,5 a 2 mm k autogénu, alebo drôt z CO-čka, povrch obrúsený do kovu /bez okovín, bez farby a hrdze/. Počas zvárania a pri chladnutí zvarového kúpeľa vystupujú na povrch bublinky alebo nečistoty alebo čo to je a vytvára to pórovité výstupky a je to veľmi zapórované. Po obrúsení je vidieť v zvare mnoho kráterov. Nerobí to ale stále. Väčšinou je zvar krásny hladký bez pórovania. Pri stehovaní to tak často nerobí, skôr pri zohriatí materiálu.
Čím to môže byť spôsobené? Vopred ďakujem za všetky rady.

Offline

 

#2 22-05-2010 17:09:38

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Prečo zvar póruje?

Offline

 

#3 14-06-2010 21:10:37

Renda
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 38
Web

Re: Prečo zvar póruje?

černé trubky nemůžeš svařovat drátama k autogenu bud použij černé dráty na tig nebo použij nerez dráty a pěnit to nebude


Lepší malý bagr, než velká lopata. ®

Offline

 

#4 16-06-2010 17:16:50

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Prečo zvar póruje?

geniuss napsal(a):

Zdravím,
zváral som bežné konštrukčné rúry /tzv. colky, polcolky/, metódou tig, použitý plyn argón 4.6, prídavný materiál: tyčky 2,5 a 2 mm k autogénu, alebo drôt z CO-čka, povrch obrúsený do kovu /bez okovín, bez farby a hrdze/. Počas zvárania a pri chladnutí zvarového kúpeľa vystupujú na povrch bublinky alebo nečistoty alebo čo to je a vytvára to pórovité výstupky a je to veľmi zapórované. Po obrúsení je vidieť v zvare mnoho kráterov. Nerobí to ale stále. Väčšinou je zvar krásny hladký bez pórovania. Pri stehovaní to tak často nerobí, skôr pri zohriatí materiálu.
Čím to môže byť spôsobené? Vopred ďakujem za všetky rady.

Popis vypadá na nedostatečné pokrytí tavné lázně ochr. atmosférou. Udržujte co nejkratší oblouk a stále stejnou vzdálenost a správný sklon hubice od materiálu. Použijte správný průtok a pokud možno tzv. plynovou čočku. Postupujte rychle, nepřehřívat tavnou lázeň.

Offline

 

#5 16-06-2010 18:38:50

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: Prečo zvar póruje?

Samozřejmě máš pravdu Franku,ale ten největší problém bude v tom drátu.Vařit TIGem a používat drát z COčka ??? Tak to je síla !!! To už je lepší obyčejný vázací drát.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#6 17-06-2010 18:11:11

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Prečo zvar póruje?

oldaster napsal(a):

Samozřejmě máš pravdu Franku,ale ten největší problém bude v tom drátu.Vařit TIGem a používat drát z COčka ??? Tak to je síla !!! To už je lepší obyčejný vázací drát.

Ale to by neměl být zásadní rozdíl. Já tedy svařoval TIGem jednak originál dráty např. ER70S-3 průměr 2,4mm, tak drátem ER70S-3 určeným pro MAG o průměru 1,2mm a žádný rozdíl nevidím. A to jsem zkoušel svařovat i velmi tenké plechy 0,6mm a žádné póry nebyly. Co způsobovalo porositu byla vždy nějaká jiná okolnost. Průvan, co odfoukne ochr. atm., příliš malý, nebo naopak velký průtok Ar, příliš malá hubice, přehřátí svarového místa, příliš nízký proud a malá postupová rychlost, atd...

Offline

 

#7 17-06-2010 18:47:41

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Prečo zvar póruje?

Tady přiložím foto sváru těch plechů tl. 0,6 mm, metoda TIG, uhlíková ocel, přídavný drát použit ER70S-3 1,2mm určen pro MAG, Mašina Thermal Arc TIG 400. Svařováno na podložce z mědi. Průměr hubice 12mm.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/213_svary_na_plechu_0.jpg

Sváry na plechu

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/213_plech_kooen.jpg

Kořen sváru

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/213_kooen_pl_06.jpg

Kořen sváru

Offline

 

#8 17-06-2010 19:09:23

Renda
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 38
Web

Re: Prečo zvar póruje?

ten problém je skutečně v tom drátu pro tig se nedá použít drát pro autogen ani pro CO nerez drát se ale klidně dá použít i ten pro CO


Lepší malý bagr, než velká lopata. ®

Offline

 

#9 20-06-2010 12:21:57

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: Prečo zvar póruje?

kdysi jsem to zkoušel drátem z CO,ale nestálo to za nic,póroval mi.Netuším jaký to byl drát,vyjel jsem si ho kousek z mašiny,co s ní zrovna nikdo nevařil.Příležitosně to znovu zkusím,ale už se na to zaměřím a dám si záležet.Tehdy jsem to vzdal a konstatoval,že to nejde.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#10 21-06-2010 09:43:42

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Prečo zvar póruje?

Zdar, musím souhlasit s frankem používám také drát do co2, chemicky si podle mě přídavný materiál a tzv. běžná ocel ke sváření vůbec neodporují. Jak jinak vytvořit velice jemný svár tenkých trubek a plechů. na tu půl coulku je to už málo musí se rychle kapat a spíš to pak přejde k plynulému strkání nato určitě drát. Měl jsem stím také problémy ale je podle mě velký podíl chyb v technice vedení sváru kdy se přehřeje lázeň a jak to i malinko zapění je to vháji musí se to odbrousit a znovu-to je u tenkých věcí problém. Plynovou čočku jsem zkoušel a myslím si že je to trochu lepší ale hlavně to nastavení proudu a technika svařování. Tigem jdou dělat pěkné sváry ale není to magická hůlka kterou kterou se svaří cokoliv jakkoliv.

Offline

 

#11 01-03-2011 21:06:15

Gauner
Člen
Registrovaný: 01-03-2011
Příspěvky: 5

Re: Prečo zvar póruje?

Jaj, ty plechy jsou ale škaredě zavařené.

Offline

 

#12 01-03-2011 21:09:40

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Prečo zvar póruje?

Gauner napsal(a):

Jaj, ty plechy jsou ale škaredě zavařené.

ukaž fotky svejch svárů na plechu tl. 0.6


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#13 19-04-2011 07:34:10

Tazz019
Člen
Registrovaný: 18-04-2011
Příspěvky: 16

Re: Prečo zvar póruje?

Pory se tvoří také při nedostatku plynu .

Offline

 

#14 19-04-2011 13:02:53

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Prečo zvar póruje?

Esab v katologu uvádí dráty na TIG  a MAG, skoro vedle sebe líší se jen v názvu a rozměrech, tj. autrod a tigrod, složení je prakticky stejné a u některých mat. jsou i čísla certifikací stejná. Dráty na "CO2", jsou naprosto vhodné pro TIG, protože jsou stejné, pokud někdo tvrdí že ne, tak ať mi ukáže např. od ESABU nebo LINCOLNU katalog, kde jsou dráty pro automatické svařování studeným drátem TIG. Tam se totiž používají normální cívky z metody MAG.
Drát z autogenu nejde, má rozdílné složení a opravdu velmi pění.
Jinak sám používám na obyč. ocel drát z "CO2" a naprosto v pořádku a bez vad.
Použít nerezový tig drát na svařování obyčejné oceli, je plýtvání a nakonec hrozí i vady svaru v podobě křehkosti a trhlin.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče