SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 28-02-2008 13:57:41

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Vyvaření auta nerezem

Co vy na to, bude to lepší než obyč. ocelovej plech ?

Offline

 

#2 29-02-2008 10:57:27

Pepa Z.
Člen
Místo: VUT v Brně, FSI, ÚMVI, OKM
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 28

Re: Vyvaření auta nerezem

No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.

Offline

 

#3 29-02-2008 19:54:51

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Vyvaření auta nerezem

Pepa Z. napsal(a):

No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.

Právě proto se ptám odborníků jaký to má úskalí. Mám k dispozici plech síly 0.8,1,1.25 v jakosti 17 240 (Aisi 304). Metoda MIG, drát 0.8 308 Lsi,plyn Corgon 2. Zkoušel jsem vzorky na vyhozenejch karosářskejch dílech a šlo to dobře. Jde mi o to zda nebudou sváry praskat apod. O korozivzdornosti sváru si iluze nedělám. Druhou variantou by byly pozink plechy a MIG pájení, ale dát 4000 Kč ( 5 kg cívka) za drát a pak zjistit že to nejde se mi nechce. Navíc ten původní plech pozink nebude.

Offline

 

#4 29-02-2008 22:16:27

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4464

Re: Vyvaření auta nerezem

Moje pracovní zkušenost je, že i nepozinkované materiály se při MIG pájení chovají velice přívětivě. Případné opravy po robotizovaném pájení se pak dělají TIG pájením a ani to není nezvládnutelné. Jako ochranný plyn používáme obvykle čistý Ar nebo Ar + 40 % He pro TIG a Ar + 3 % O2 pro MIG pájení.

Offline

 

#5 04-03-2008 16:27:21

Tomáš S
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 28-05-2007
Příspěvky: 85

Re: Vyvaření auta nerezem

Při použití nerezu na vyvaření auta bych viděl problém ve vyšší pevnosti tohoto materiálu a tím obtížnější zpracovatelnosti, zvláště pokud z něj chcete vyklepávat nějaký složitější tvar.
Za úvahu taky stojí možnost elektrochemické koroze, kdy nerez je anoda a okolní Fe plech pak silněji koroduje.Tento problém ale odpadá u pozinku, kdy se naopak rozpouští (koroduje) zinek a ocel zůstává chráněna.

Offline

 

#6 04-03-2008 18:02:04

lukas
Člen
Registrovaný: 19-04-2007
Příspěvky: 466

Re: Vyvaření auta nerezem

RV napsal(a):

Pepa Z. napsal(a):

No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.

Právě proto se ptám odborníků jaký to má úskalí. Mám k dispozici plech síly 0.8,1,1.25 v jakosti 17 240 (Aisi 304). Metoda MIG, drát 0.8 308 Lsi,plyn Corgon 2. Zkoušel jsem vzorky na vyhozenejch karosářskejch dílech a šlo to dobře. Jde mi o to zda nebudou sváry praskat apod. O korozivzdornosti sváru si iluze nedělám. Druhou variantou by byly pozink plechy a MIG pájení, ale dát 4000 Kč ( 5 kg cívka) za drát a pak zjistit že to nejde se mi nechce. Navíc ten původní plech pozink nebude.

novjejší auta jsou pozinkovaná

Offline

 

#7 04-03-2008 21:49:21

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Vyvaření auta nerezem

Tomáš S napsal(a):

Při použití nerezu na vyvaření auta bych viděl problém ve vyšší pevnosti tohoto materiálu a tím obtížnější zpracovatelnosti, zvláště pokud z něj chcete vyklepávat nějaký složitější tvar.
Za úvahu taky stojí možnost elektrochemické koroze, kdy nerez je anoda a okolní Fe plech pak silněji koroduje.Tento problém ale odpadá u pozinku, kdy se naopak rozpouští (koroduje) zinek a ocel zůstává chráněna.

Ta zpracovatelnost je dobrá, zkoušel jsem to na vejfuku a tohle mi problém nedělá. Ta elektrochemická koroze je pro mě neznámou s tou jsem nepočítal.

Offline

 

#8 05-03-2008 21:38:10

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4464

Re: Vyvaření auta nerezem

Před desítkami let (v r. 1970) jsem měl na Š 1000 MB vlastnoručně vyrobené prahy z materiálu 17 240 o tl. 1,4 mm. Přivařené to bylo elektrodami E 44.83 (EB 121), protože to kvůli rzi nešlo TIGem. Než šlo auto v r. 1977 z domu neobjevil se na spojích ani náznak koroze. Elektrochemický potenciál mezi obyčejnou ocelí a nerezem řady 18/8 je nepatrný a svárem je vlastně vyzkratovaný. Problém by takový spoj dělal v případě tepelného zatěžování, protože nerezy mají dvojnásobnou roztažnost oproti uhlíkovým ocelím. A jen pro zajímavost - nerezový výfuk ABARTH vyrobený v r. 1970 z uvedeného materiálu pro Š 1000 MB jezdí na jedné Š 120 doposud.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče