SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Co vy na to, bude to lepší než obyč. ocelovej plech ?
Offline
No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.
Offline
Pepa Z. napsal(a):
No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.
Právě proto se ptám odborníků jaký to má úskalí. Mám k dispozici plech síly 0.8,1,1.25 v jakosti 17 240 (Aisi 304). Metoda MIG, drát 0.8 308 Lsi,plyn Corgon 2. Zkoušel jsem vzorky na vyhozenejch karosářskejch dílech a šlo to dobře. Jde mi o to zda nebudou sváry praskat apod. O korozivzdornosti sváru si iluze nedělám. Druhou variantou by byly pozink plechy a MIG pájení, ale dát 4000 Kč ( 5 kg cívka) za drát a pak zjistit že to nejde se mi nechce. Navíc ten původní plech pozink nebude.
Offline
Moje pracovní zkušenost je, že i nepozinkované materiály se při MIG pájení chovají velice přívětivě. Případné opravy po robotizovaném pájení se pak dělají TIG pájením a ani to není nezvládnutelné. Jako ochranný plyn používáme obvykle čistý Ar nebo Ar + 40 % He pro TIG a Ar + 3 % O2 pro MIG pájení.
Offline
Při použití nerezu na vyvaření auta bych viděl problém ve vyšší pevnosti tohoto materiálu a tím obtížnější zpracovatelnosti, zvláště pokud z něj chcete vyklepávat nějaký složitější tvar.
Za úvahu taky stojí možnost elektrochemické koroze, kdy nerez je anoda a okolní Fe plech pak silněji koroduje.Tento problém ale odpadá u pozinku, kdy se naopak rozpouští (koroduje) zinek a ocel zůstává chráněna.
Offline
RV napsal(a):
Pepa Z. napsal(a):
No zní to zajímavě ale realita bude asi trochu jiná. Jde o to jakým nerezovým plechem by jsi to vyvařoval a jakou metodou. Asi by neby moc dobré lepit na karosářský plech o obsahu cca 0,2 hmot. % C austenitický nerezavějící plech např. 18/8 s nominálními 0,03 hmot.% uhlíku.
Právě proto se ptám odborníků jaký to má úskalí. Mám k dispozici plech síly 0.8,1,1.25 v jakosti 17 240 (Aisi 304). Metoda MIG, drát 0.8 308 Lsi,plyn Corgon 2. Zkoušel jsem vzorky na vyhozenejch karosářskejch dílech a šlo to dobře. Jde mi o to zda nebudou sváry praskat apod. O korozivzdornosti sváru si iluze nedělám. Druhou variantou by byly pozink plechy a MIG pájení, ale dát 4000 Kč ( 5 kg cívka) za drát a pak zjistit že to nejde se mi nechce. Navíc ten původní plech pozink nebude.
novjejší auta jsou pozinkovaná
Offline
Tomáš S napsal(a):
Při použití nerezu na vyvaření auta bych viděl problém ve vyšší pevnosti tohoto materiálu a tím obtížnější zpracovatelnosti, zvláště pokud z něj chcete vyklepávat nějaký složitější tvar.
Za úvahu taky stojí možnost elektrochemické koroze, kdy nerez je anoda a okolní Fe plech pak silněji koroduje.Tento problém ale odpadá u pozinku, kdy se naopak rozpouští (koroduje) zinek a ocel zůstává chráněna.
Ta zpracovatelnost je dobrá, zkoušel jsem to na vejfuku a tohle mi problém nedělá. Ta elektrochemická koroze je pro mě neznámou s tou jsem nepočítal.
Offline
Před desítkami let (v r. 1970) jsem měl na Š 1000 MB vlastnoručně vyrobené prahy z materiálu 17 240 o tl. 1,4 mm. Přivařené to bylo elektrodami E 44.83 (EB 121), protože to kvůli rzi nešlo TIGem. Než šlo auto v r. 1977 z domu neobjevil se na spojích ani náznak koroze. Elektrochemický potenciál mezi obyčejnou ocelí a nerezem řady 18/8 je nepatrný a svárem je vlastně vyzkratovaný. Problém by takový spoj dělal v případě tepelného zatěžování, protože nerezy mají dvojnásobnou roztažnost oproti uhlíkovým ocelím. A jen pro zajímavost - nerezový výfuk ABARTH vyrobený v r. 1970 z uvedeného materiálu pro Š 1000 MB jezdí na jedné Š 120 doposud.
Offline