SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Bude fungovat tig alfa150hf pokud bych ho potřeboval v okamžiku nedostupnosti síťového napětí zapojit na baterku z auta přez běžně prodávané měniče které mají na výstupu obdélníkový průběh? to jsou z pravidla ty levnější. Zkoušel to již někdo?
Offline
nellospeed napsal(a):
Bude fungovat tig alfa150hf pokud bych ho potřeboval v okamžiku nedostupnosti síťového napětí zapojit na baterku z auta přez běžně prodávané měniče které mají na výstupu obdélníkový průběh? to jsou z pravidla ty levnější. Zkoušel to již někdo?
myslite že nejaky menič z 12V na 230V bude schopen dodat proud o vykonu 16A nebo 4500W asi ne.
Offline
Kromě toho že by se muselo jednat o setsakra velký měnič jen doplním, že se jedná o odběr proudu z baterky kolem 400A (i více - dle svářecího proudu a účinnosti komponent řetězce). To už je lepší svářet rovnou z těch baterek . Jinak pro hrubou orientaci v proudech a ostatních záležitostech třeba toto: http://mve.energetika.cz/sikovneruce/menice.htm (skutečnost bude vzhledem k účinnostem a vybíjecím proudům ještě pesimističtější).
Editoval Pruduch (27-10-2010 00:19:41)
Offline
Měl jsem na mysli svařování proudem do 50A nastavených na svářečce. nevím jestli teď nebudu trochu plést jabka s hruškama, ale mělo by být na svářečce jestli jsem dobře pochopil návod 25V což by mělo být cca 1250W. Pokud by se mohl použít měnič 2kW. Jedná se o to že by se celá soustava pouze nouzově pohotově pospojovala a využilo komfortu který tigovka poskytuje tak jak je vyrobená a provedlo cosi... Automobilové baterky jsou stavěné na vybíjení velkým proudem, a celý proces by měl asi svoje jasné hranice, ale jestli by se stím dalo počítat. o tohle se mi jednalo.
Offline
Teoreticky to fungovat bude. Menic 2kW jsem videl, ale byl velky, tezky a hlavne drahy.
Tvar vystupniho signalu neni problematicky, ale vystupni napeti musi byt stabilni a to neumi mnoho menicu.
I tak, kdyby jsi chtel svarovat 50A a vsechno idealne fungovalo, tak by jsi z te autobaterky svaroval tak 10 minut.
EDIT:
Menic 2kW trvale, ktery ma vystupni napeti stabilizovane (a to dostatecne rychle, aby neznicil invertor) ma uz na vystupu 5-bitovy "sinus" (takova pyramidka) a jeho cena se blizi 6000 Kc.
S timto bych se to nebal zkusit. Baterka alespon 65Ah.
EDIT2:
Ohledne akumulatoru - udava se, ze pri opakovanem jednorazovem odcerpani energie vetsi, nez 5% se snizi zivotnost akumulatoru o polovinu, pri oderanem naboji vetsim nez 12% dokonce o 90%.
Opakovane se rozumi casteji, nez 1:10 (priklad - minutu startuju, deset minut na regeneraci akumulatoru cekam).
Pro proud 70A a 65Ah akumulator znamena 5% vybiti asi 3 minuty a 12% asi 7 minut.
Takze svarovanim bys tu baterku asi brzo odrovnal.
Uvedene neplati pro proudy mensi nez asi 1/10 kapacity, takze napr. proudem do 10A lze akumulator vybijet opakovane bez obav o jeho zivotnos.
Cerpano z chytre literatury panu Kazzele a Cenek.
Editoval Martin (27-10-2010 10:16:56)
Offline
Z principu invertoru svářecímu napájení invertorem "baterkovým" nevadí. Na vstupu svářečky je "jen" usměrňovač a kondenzátor a dál se vychází z dc, takže pokud vstup dané svářečky není nějak brutálně ošizen aby mu vadily větší proudové špičky při napájení obdélníkem nebo "schůdkama", tak vlastním obvodům svářečky (za vstupním usměrňovačem) by to mělo být jedno. Otázka je ovšem co na to PFC obvod který jistě bude na vstupu většiny "slušnějších" svářeček, tady už upřímně řečeno tak moc velký přehled nemám, ve spínaných zdrojích mi poněkud ujel vlak. Muselo by se dohledat jak zhruba filtry na vstupu konkrétní svářečky vypadají. Další problém je s baterkou (velké proudy vadí, snižují životnost, klesá využitelná kapacita, atd.). Také je problém s dostatečně výkonným měničem jak bylo popsáno, účinnoost není nikdy ani zdaleka 100%, apod. Prostě bez konkrétní znalosti primární části svářečky a vlasností měniče nikdo na 100% nezaručí bezproblémový provoz i když tento určitě není zcela vyloučen.
Editoval Pruduch (27-10-2010 11:01:37)
Offline
prosim vas,kto mi poradi?cetl jsem inzerat na praci s tigem.podminkou je mit cert.na trubky material 6!!!jak to mam chapat???dekuji za radu.
Offline
No, mně svařovat ze startovací baterie připadá jako pokus mít za málo peněz ještě méně muziky než odpovídá těm penězům.
Je vůbec ověřené, že běžná levnější startovací baterie dokáže ten proud cca stovky ampér dávat déle než půl minuty, minutu? Má vůbec baterie na takový proud uvnitř dimenzované můstky? Nedojde při odebírání delším než cca minutu uvnitř baterie k jejich nepřípustnému ohřátí nebo dokoce roztavení, jsou přece z olova?
A není pro běžné případy mnohem výhodnější použít prostě nějaký lepší motorgenerátor? V pořizovací ceně cca 10 tisíc?
Jinak to úplně beznadějně nevidím, ale shánět nějaký střídač, aby byl předřazen svářečce a ještě navíc Tigu mně připadá hodně kostrbaté. Podle mně má naději varianta invertoru přímo postaveného na napájení z startovacího akumulátoru. U 12 volt baterie by se jednalo o ztroj až zečtyřnásobení napětí baterie, to znamená při svařovacím proudu 50 ampér odběr cca 200 ampér, to je stále na hraně. U 24 voltové baterie by to bylo 1.5 - 2x vyšší napětí, to znamená při svařovacím proudu 50 ampér odběr z baterie do 100 ampér, to by už víceméně šlo. Pokud by se použil systém, kdy by při svařování baterie byla zapojená v autě a motor by byl v chodu na nějakých vyšších otáčkách, pár desítek ampér odběru by dodal alternátor.....
Offline
zdar, odpovědi pročítám...
Offline
Pro rosiberta - co takhle si uvědomit, že materiály jsou zařazeny do skupin. No a jedna z nich je sk. 6.
Offline
Jen doplnim "jirkati", prehled materialu je na zdejsim infu zde:
http://www.svarbazar.cz/phprs/showpage. … upiny15608
Offline
No kdyby byly ty aku 4x12V a chopper , tak už chybí jen HF a musí to chodit . Těch 60A vezmou po nějaký čas i 100Ah aku bez problému a jako alternativa by to vyhovovalo . Nepíši o denním použití , ale o zvláštních případech . Na to vyjímečné sváření se dají vymontovat AKU z různých zařízení .
Offline
Domnívém se , že svařovat z autobaterijí není zrovna ideální případ. Samozřejmě že to jde, jako všechno na světě, stojí to ale spoustu peněz času a námahy.Čtyři 100A baterie něco stojí, něco váží , slušný mněnič není taky zadarmo a dopravit tohle vše někam na stavbu , kde není proud a pak s tím pár minut svařovat je poněkud pošetilé.V Česku existuje f. elektronářadí Hlava kompletující z čínských dílů české elektrocentrály/jsou levné/ a tam si nějakou jistě vyberete. Bude to levnější , lehčí a na práci si i posvítíte a ještě můžete brousit ,vrtat atd atd.
Offline
Myslím , že to až tak zcestné není . Dnes nejsou na stavbě jen fúriky , ale i více stavebních strojů , ze kterých se mohou aku jen na ten čas něčehopřivaření vypůjčit . A pokud by se vařilo tak do 10minut , tak by stačily i aku od osobáku a jak je známo , centrála , kterou lze použít pro více druhů svářecích mašinek , už není laciným špásem .
Offline
nellospeed: Udělat to bezesporu jde, ale je to piplačka, nebude to zadarmo a bude to nějaké nouzové lepení s maximální dobou svařování na pár minut. Přitom víceméně plnohodnotné svařování z motorgenerátoru bude jen o něco málo, pár tisíc dražší.
Na co konkrétně to uvažuješ, že bys to použil, někde v lese nebo u rybníka na nějaké konstrukci nebo boudě ? A z fleku bez přípravy nebo bereš v úvahu, že se na to připravíš, třeba doma vybereš z dalších aut baterky?
Nejlepší bude, když řekneš konkrétní případ, protože všelijakých teoretických návrhů je tady plno.
Offline
Stránky: 1