SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 28-10-2008 16:36:19

pakos
Člen
Registrovaný: 28-10-2008
Příspěvky: 3

MAG karosarina

zdravim
mel bych tady na vsechny zkusene dotaz !?
koupil jsem si mig/mag svarecku OMI 204 hlavne teda na svarovani mych mazlu veteranu ale jsem mlady a prakticky nikdy jsem to nedrzel v ruce:(!!
koupil jsem to po procitani zdejsiho fora kde byla nekym doporucena slabsi verze 165 .. sem tam potrebuje tatik varit i neco silnejsiho tak jsem se nakonec rozhod pro tu silnejsi verzi ...
ted k tematu mohl by mi nekdo poradit jak s ni vlastne zacit?? koupil jsem si k ni co2 jelikoz ke smesi se takovy prostacek nedostane jen tak cili tu zatim neresme ... cili svareckaOMI 204 svarovaci drat je 0.8 G3Si1........a budou se varit hlavne plechy o sirce 0.8 jak bodovanim tak delanim takove te housenky nevim jakse tomu odborne rika:) rad bych se to naucil ale do zacatku potrebuji min radu !!

dnes jsem zkousel zavarit par plechu co jsem si nastrihal a zkousel svarit ale jak svarecku nastavit aby to neprskalo nepropalovalo jaky sklon hubice mam mit v techto podminkach?? co se tyce udelani bodu tak s nastavenim 1sila a 2 posiv se delaly hezky ale u te housenky uz byl problem prosim poradte ale zkuste nepouzivat nejaky profi reci fakt co nejjednoduseji smile dekuji vsem za vase cenne rady!!

Offline

 

#2 29-10-2008 06:55:02

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: MAG karosarina

To chce tenši drôt 0,6 mm.
0.8 už prepaľuje.
Ten rozstrek je spôsobeny plynom(CO2).

Offline

 

#3 29-10-2008 16:11:00

killer
Zablokovaný
Registrovaný: 19-09-2007
Příspěvky: 549

Re: MAG karosarina

Jednak u COcka jak jiz bylo receno je vetsi rozstrik. 0,8 drat je vhodny na slabsi obrobky. No ovsem je mozny ze muze propalit. Zkusil bych nastavit nejmensi odbocku trafa a k tomu doladit posuv a pokracovat . Timto postupem se dopidis k jakemusi vysledku. Pokud bude propalovat nebo bude velky rozstrik tak je potreba zmenit prumer dratu. Na tu 0,6 ku by to melo jet lip, je to prece jen slabej plisek. A co se tyce sklonu a rychlosti, na to musis bud prijit sam co ti bude vyhovovat nebo kurz.


Servis, revize, MIG/MMA/TIG/PLASMA/SPOTTERY - svářeč amatér.
Hlášky z praxe: "Včera bylo pozdě!" "Neexistuje nejde" "Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů" "Já jsem tak dobrej, kdybych byl ještě lepší, tak mě zakážou!"

Offline

 

#4 29-10-2008 17:12:42

pakos
Člen
Registrovaný: 28-10-2008
Příspěvky: 3

Re: MAG karosarina

dnes mi prisel poradit jeden paan svarec tak je fakt ze se to sem tam propali ale nekdy to jde moc hezky nastaveni blo to nejslabsi 1 sila a 1-2 posuv pak to uz zaclo prskat sad rikate tedy ze s 0.6 by to melo jit lepe? ja zkusim dopilovat techniku kterou mi radil a par tejdnu si s tim hrat snad se mi podari se casem zlepsit .. uz dnes to slo proste lepe ... dale jsem se  chtel optat jak svarujete karoserie vy ? on mi tvrdil ze teda neni karosar ale ze b ty svary delal treba 2 cmtrove a udelal par cm vynechavku a zase 2 cm svar atd a zbytek tmel .. a jeste ze to mam stridat jako zacatek konec uprostred atd at se mi to prej nekrouti .. jak postupujete vy ??

Offline

 

#5 29-10-2008 20:19:21

petce
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 26-12-2007
Příspěvky: 121

Re: MAG karosarina

Prečítajte si a potom pokračujte - http://www.autopress.cz/prakticka-dilna … varovanim. Priatel zvárač Vám radil dobre. Plech 0,8 sa nezvára v kuse, lebo sa teplom kriví. Stehuje sa, aby sa moc nezohrial.

Offline

 

#6 29-10-2008 21:34:50

pakos
Člen
Registrovaný: 28-10-2008
Příspěvky: 3

Re: MAG karosarina

petce napsal(a):

Prečítajte si a potom pokračujte - http://www.autopress.cz/prakticka-dilna … varovanim. Priatel zvárač Vám radil dobre. Plech 0,8 sa nezvára v kuse, lebo sa teplom kriví. Stehuje sa, aby sa moc nezohrial.

perfektni presne neco takoveho jsem nanetu hledal ale najit se mi nic nepodarilo.... cili mockrat dekuji a veskere takoveto clanky uvitam nebo pokud mate nejaky tip na dobrou knihu zabyvajici se touto tematikou .. predem dekuji

urcite se jeste ozvu jak budu neco potrebovat... treba co rikate na cinovani svaru karoserie? dela to jeste nekdo nebo kazdy v dnesni dobe pouziva tmel? videl jsem to u par starsich veteranistu ale jinak jsem se s tim v praxi nesetkal ...
vas nazor??

Offline

 

#7 28-06-2009 23:10:42

sqad
Člen
Registrovaný: 04-01-2008
Příspěvky: 246

Re: MAG karosarina

Ahojte, nerád obnovujem toto staršie vlákno, ale článok, ktorý som si tu dávnejšie stiahol už nemám a linky vyššie už asi nefungujú - ak niekto tento článok máte, mohol by som poprosiť o upload? vďaka, sqad.

Offline

 

#8 28-06-2009 23:28:10

780622
Člen
Místo: dechtice sr
Registrovaný: 05-10-2008
Příspěvky: 367

Re: MAG karosarina

sqad napsal(a):

Ahojte, nerád obnovujem toto staršie vlákno, ale článok, ktorý som si tu dávnejšie stiahol už nemám a linky vyššie už asi nefungujú - ak niekto tento článok máte, mohol by som poprosiť o upload? vďaka, sqad.

ahoj sqad, tie linky nefunguju, bol som priamo na autopress.cz a sice su tam k dispozicii ale vypisuje to chybu databazy... jedine ze ti to tu niekdo da na stiahnutie a tymto sa pripajam aj ja a rad by som keby to sem niekto dal. dik


EWT (Ingsteel)
9002X + RallyMig161i + Ideal Praktik MMA220

Offline

 

#9 28-06-2009 23:43:43

prezident
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 25-12-2008
Příspěvky: 228

Re: MAG karosarina


MMA/TIG GAMA145 SVARBAZAR EDITION, HFU400 + WP17V, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MIG/MAG BT-GW150, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MMA/TIG Barevná krabice 200AC/DC

Offline

 

#10 29-06-2009 18:53:25

sqad
Člen
Registrovaný: 04-01-2008
Příspěvky: 246

Re: MAG karosarina

To je ono, vďaka

Offline

 

#11 07-05-2010 11:41:40

taso
Člen
Registrovaný: 11-02-2009
Příspěvky: 4

Re: MAG karosarina

prosimta ako si sa dostal ktomu clanku v PDF na stranke http://www.skolahostivar.cz/, zhanam nieco o motoroch, rocniky 2004-2005 autoexpert prakticka dilna, mam casopis aj predplateny ale v archive toho maju malo z praktickej dielne.

Offline

 

#12 18-08-2010 12:34:05

radek124
Člen
Registrovaný: 03-07-2010
Příspěvky: 2

Re: MAG karosarina

Když se svařuje auto co -čkem musí se odpojit baterka nebo něco? Jedná se auto s řídící jednoutkou, abs, airbag atd.

Offline

 

#13 19-08-2010 06:14:38

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: MAG karosarina

Jestli tam je baterka připojená či není až zas tak velký rozdíl není , lépe ponechat . Důležité a základní jsou dvě věci . a) kabely svářečky a elektroinstalace auta nesmí jít souběžně , za ocelovým plechem být může  b) ukostření svářečky musí být pokud možno hned vedle svařovaného místa .

Editoval bobobo (19-08-2010 06:15:12)

Offline

 

#14 19-08-2010 11:31:37

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: MAG karosarina

Ja som spalil jednu diodu v alternátore , ale či to bolo tym CO-čkom , tak to fakt netušim.
Normalne ju roztrhlo na 2 polovice.

Offline

 

#15 19-08-2010 13:14:26

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: MAG karosarina

To by indukce těžko dokázala . Ta jen špičkou napětí polovodič elektricky prorazí -zkratuje .

Offline

 

#16 19-08-2010 14:14:11

morseee1
Člen
Místo: tomášov
Registrovaný: 05-05-2010
Příspěvky: 207

Re: MAG karosarina

kamaratovi vyvarovali zadne dvere na aute a do vecnych lovist poslali relatka ....


--- ALFA IN Alf 180 HD ---
  ---      AS-3000F      ---
   ---  BINZEL MB 15  ---
    ---        ruky        ---

Offline

 

#17 19-08-2010 18:40:21

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: MAG karosarina

akumulator sa odpaja hlavne preto aby nedoslo k elektrickemu skratu a vyhoreniu auta...to by asi nepotesilo ziadneho zakaznika smile

Offline

 

#18 20-08-2010 07:15:12

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: MAG karosarina

No on zase ten akumulátor je schopen do určité míry pochytat na připojených vodičích nějaký ten náboj . Kolem aku jen jedno , neriskovat a neodpojovat ho za běhu motoru , při špatné konstelaci může odejít alternátor , to pravda je .

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče