SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 01-07-2010 21:31:44

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

sváření plechů 0,8-1mm

Zdravím a prosím o radu.
Co je lepší na sváření slabých plechů? Rozhoduji se mezi CO2 a TIG, ale myslím si TIG.

Offline

 

#2 01-07-2010 22:09:52

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Pro čistou dokonalou práci samozřejmě Tig(vhodné třeba na lemové spoje tenkých plechů a vaření bez přídavného materiálu),MAG svařování pro větší objem výroby smile co se bude svařovat?takhle je to těžké posoudit...


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#3 01-07-2010 22:20:23

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Hlavně karoserie,kde je plech 0,8 nebo výfuky.

Offline

 

#4 01-07-2010 22:43:14

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Na karosarske práce jedine CO-čko , a výfuk sa s tym da tiež zavariť.

Offline

 

#5 01-07-2010 22:50:57

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: sváření plechů 0,8-1mm

lajda67 napsal(a):

Zdravím a prosím o radu.
Co je lepší na sváření slabých plechů? Rozhoduji se mezi CO2 a TIG, ale myslím si TIG.

zaleží jestli se vám chce utrácet nehorazné penize za argon a najem bomby u linde a jinych dodavatelu technickych plynu  mig/mag je nejlevnejší varianta stačí ciste co2 je levne a nasvareni slabych plechu na karoseriich aut stačí jednak vyřazenych hasičaku plnych co2 je  všude kdostani po bazarech aukru a firmach co delaji hasici techniku pro hasiče ja jsem flašky koupil pres aukro plne 2 kusy jednu jsem vyvyřil nechal predelat na tlakovou lahev bez stoupaci trubky a naplnit ješte dovařuji druhy hasičak a labe plachy normalne svařím bežne za pomocí pulzace..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#6 01-07-2010 23:18:11

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: sváření plechů 0,8-1mm

m.evil napsal(a):

Na karosarske práce jedine CO-čko , a výfuk sa s tym da tiež zavariť.

Naprostý souhlas,na karosařinu rozhodně COčko,Tigem vyvářet auto by bylo utrpení smile


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#7 02-07-2010 08:46:24

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Jasně,díky za radu jdu do CO2. Ještě otázečka. Na sváření u CO2 je lepší používat směs arg.+co2 (corgon),že čistý co2 více propaluje,větší teplota,velký rozstřik tzn.,že směs je na plechy lepší než čistý co2. Corgon má jen
18% CO2/82% Arg. tak to bude taky drahý.

Offline

 

#8 02-07-2010 10:25:18

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Na karosarske práce stači čistý CO2.
Ja som z nim vyvaril cele auto a nebol problém.
Taky tenky plech totiž neide suvisle zavariť , ale iba  bodovať.....

Offline

 

#9 02-07-2010 11:03:09

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Jaký použít průměr drátu na 0,8mm plech?

Offline

 

#10 02-07-2010 11:06:32

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Svářečku bych vybral OMI 200.

Offline

 

#11 02-07-2010 12:29:20

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: sváření plechů 0,8-1mm

čím menší průměr drátu tím menší riziko propalu smile na plechy je ideální drát 0,6 mm


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#12 02-07-2010 13:42:49

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Ber jednoznačne 0,8 mm
Ja som kúpil aj 0,6 a teraz mi stoji zbytočne nevyužity...
Cele auto som spravil z 0,8mm a bez problémov.
Ten 0,6 mm slabo prevaruje

Offline

 

#13 02-07-2010 14:18:52

lajda67
Člen
Registrovaný: 06-02-2010
Příspěvky: 37

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Super tak 0,8 a potřeboval bych vědět jestly je tato svářečka(omi200) vhodná, tedy přesněji rozsah proudu od 30-200. Tedy důležitý je ten spodní,aby to nebylo na 0,8 drát moc těch 30A.

Offline

 

#14 02-07-2010 15:22:24

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: sváření plechů 0,8-1mm

Ale nie , 30A  je malo.
Plechy 0,8 mm  zváram prúdom 120A a ešte tie slabšie na 80A .
V podstate ide len o bodovanie.
Potrebuješ veľku energiu koncentrovať do jedneho bodu.
Preto tych 120A
Položíš 2 plechy na seba a pribodneš.
Oni sa v tom mieste zleju do kopy.
V podstate ten drôt prejde cez obe plechy a vytvori zvar smile .

Offline

 

#15 02-07-2010 16:15:19

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: sváření plechů 0,8-1mm

az na maly detail u karoserie sa skor zvara cez predierovany plech ako klasika prievar.
tam potom staci menej Amper.

Menej tepla menej krutenia.

Offline

 

#16 02-07-2010 17:09:10

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: sváření plechů 0,8-1mm

lajda67 napsal(a):

Super tak 0,8 a potřeboval bych vědět jestly je tato svářečka(omi200) vhodná, tedy přesněji rozsah proudu od 30-200. Tedy důležitý je ten spodní,aby to nebylo na 0,8 drát moc těch 30A.

ja používam drat 0.6 na plechy bežne drat 0.8 používam na silnejší materia než jekl moje přebudovana einhell/omni 165vaří 0.6 dratem na 1. svařecí stupen bezvadne jen musí byt rychlejší posuv dratu aby to nebylo moc do sprchy pod korgonem už jsem sehnal i korgon koupil jsem flašku od kysliku měla ješte revizi tak mi za ni dali neevidovanou plnou korgonu 20 L to než vyvařím bude trvat dlouho 1,5 hasičaku mam na cea rok ..

Editoval alll (02-07-2010 22:05:29)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#17 02-07-2010 21:11:50

kysloo
Člen
Registrovaný: 30-10-2009
Příspěvky: 12

Re: sváření plechů 0,8-1mm

co2 a drôt 0.8 je to prave na vyvaranie aut.  drôteny kotuc do flexy a vela vela nervov a super vône so zhorenou farbou :-)).

Editoval kysloo (02-07-2010 21:12:24)


transtig 1600, skype: kysloo

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče