SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím a prosím o radu.
Co je lepší na sváření slabých plechů? Rozhoduji se mezi CO2 a TIG, ale myslím si TIG.
Offline
Pro čistou dokonalou práci samozřejmě Tig(vhodné třeba na lemové spoje tenkých plechů a vaření bez přídavného materiálu),MAG svařování pro větší objem výroby co se bude svařovat?takhle je to těžké posoudit...
Offline
Hlavně karoserie,kde je plech 0,8 nebo výfuky.
Offline
Na karosarske práce jedine CO-čko , a výfuk sa s tym da tiež zavariť.
Offline
lajda67 napsal(a):
Zdravím a prosím o radu.
Co je lepší na sváření slabých plechů? Rozhoduji se mezi CO2 a TIG, ale myslím si TIG.
zaleží jestli se vám chce utrácet nehorazné penize za argon a najem bomby u linde a jinych dodavatelu technickych plynu mig/mag je nejlevnejší varianta stačí ciste co2 je levne a nasvareni slabych plechu na karoseriich aut stačí jednak vyřazenych hasičaku plnych co2 je všude kdostani po bazarech aukru a firmach co delaji hasici techniku pro hasiče ja jsem flašky koupil pres aukro plne 2 kusy jednu jsem vyvyřil nechal predelat na tlakovou lahev bez stoupaci trubky a naplnit ješte dovařuji druhy hasičak a labe plachy normalne svařím bežne za pomocí pulzace..
Offline
m.evil napsal(a):
Na karosarske práce jedine CO-čko , a výfuk sa s tym da tiež zavariť.
Naprostý souhlas,na karosařinu rozhodně COčko,Tigem vyvářet auto by bylo utrpení
Offline
Jasně,díky za radu jdu do CO2. Ještě otázečka. Na sváření u CO2 je lepší používat směs arg.+co2 (corgon),že čistý co2 více propaluje,větší teplota,velký rozstřik tzn.,že směs je na plechy lepší než čistý co2. Corgon má jen
18% CO2/82% Arg. tak to bude taky drahý.
Offline
Na karosarske práce stači čistý CO2.
Ja som z nim vyvaril cele auto a nebol problém.
Taky tenky plech totiž neide suvisle zavariť , ale iba bodovať.....
Offline
Jaký použít průměr drátu na 0,8mm plech?
Offline
Svářečku bych vybral OMI 200.
Offline
čím menší průměr drátu tím menší riziko propalu na plechy je ideální drát 0,6 mm
Offline
Ber jednoznačne 0,8 mm
Ja som kúpil aj 0,6 a teraz mi stoji zbytočne nevyužity...
Cele auto som spravil z 0,8mm a bez problémov.
Ten 0,6 mm slabo prevaruje
Offline
Super tak 0,8 a potřeboval bych vědět jestly je tato svářečka(omi200) vhodná, tedy přesněji rozsah proudu od 30-200. Tedy důležitý je ten spodní,aby to nebylo na 0,8 drát moc těch 30A.
Offline
Ale nie , 30A je malo.
Plechy 0,8 mm zváram prúdom 120A a ešte tie slabšie na 80A .
V podstate ide len o bodovanie.
Potrebuješ veľku energiu koncentrovať do jedneho bodu.
Preto tych 120A
Položíš 2 plechy na seba a pribodneš.
Oni sa v tom mieste zleju do kopy.
V podstate ten drôt prejde cez obe plechy a vytvori zvar .
Offline
az na maly detail u karoserie sa skor zvara cez predierovany plech ako klasika prievar.
tam potom staci menej Amper.
Menej tepla menej krutenia.
Offline
lajda67 napsal(a):
Super tak 0,8 a potřeboval bych vědět jestly je tato svářečka(omi200) vhodná, tedy přesněji rozsah proudu od 30-200. Tedy důležitý je ten spodní,aby to nebylo na 0,8 drát moc těch 30A.
ja používam drat 0.6 na plechy bežne drat 0.8 používam na silnejší materia než jekl moje přebudovana einhell/omni 165vaří 0.6 dratem na 1. svařecí stupen bezvadne jen musí byt rychlejší posuv dratu aby to nebylo moc do sprchy pod korgonem už jsem sehnal i korgon koupil jsem flašku od kysliku měla ješte revizi tak mi za ni dali neevidovanou plnou korgonu 20 L to než vyvařím bude trvat dlouho 1,5 hasičaku mam na cea rok ..
Editoval alll (02-07-2010 22:05:29)
Offline
co2 a drôt 0.8 je to prave na vyvaranie aut. drôteny kotuc do flexy a vela vela nervov a super vône so zhorenou farbou :-)).
Editoval kysloo (02-07-2010 21:12:24)
Offline