SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ten Gunman má super projekty, taky jsem od něho pár videí zkouknul. Jen jsem nevěděl že je z Austrálie
Offline
Dobrý den, chtěl bych poprosit o názor. Za jak dlouho jste schopni v amatérských podmínkách vyvařit úplně sežranou Škodu Felícii Combi. Tedy okraje podlahy, prahy, vnitřky prahů a zadní lemy? Teď dělám svůj poslední projekt a trošku kolize s majitelem.
Offline
To není tak jednoduché odhadnout. Neznáme tvé amatérské podmínky a ani kterou část dne tomu věnuješ. Pokud to děláš 8 hodin denně, tak cca týden až dva, pokud pouze po práci, tak třeba dva měsíce. Obecně lze říci, že vyvařovat starou felícii pro nějakého kolenovrta je práce nevděčná a nezaplatitelná, zavánějící charitou a pokud ji neděláš jako dobrý skutek, tak vždy dojde ke kolizi s majitelem. Hodnota takového auta je v podstatě nulová a vyvařením se moc nezvedne. Pokud nemáš k majiteli vozu nějaký citový, kamarádský, nebo jiný vztah, raději se takové práci vyhni.
Offline
Dělám to jako koníček, vždy chvíli po práci asi 4-5 hodin plus něco o víkendu. Že se mi to nezaplatí vím, mě šlo spíše o ten čas. No nezdálo se mi to až tak moc shnilé, tak jsem majiteli řekl termín 14 dnů, ale opak je pravdou a po 14 dnech nemám ještě ani jednu stranu hotovou. Dlouho mi trvalo vyvaření podlahy, vnitřku prahu. Vše dělané v podstatě na koleni. Teď budu teprve dávat práh. Majitel už brečí že jsem mu slíbil to dát dohromady za 14 dnů, ale to prostě nestihám. Je to bývalý soused. Felinu někde koupil před pár lety asi za 4-5000,- Kč. No dělám to u sebe v garáži
Offline
Tak hodně asi záleží, jestli se to dělá po poslední STK, aby nekleklo na silnici, ale těsně před termínem další STK odjelo " po svých" na šrotiště nebo jestli to má přežít ještě pár dalších STK.
A řekl bych, že i v tom prvním případě má smysl to nejen vyvařit, ale i zalakovat.
Editoval Radim (01-09-2024 21:02:48)
Offline
STK bude dělat, teď by ji samozřejmě neudělal. Proto se to sanžím dělat trošku poctivě, ať to něco vydrží. Je to chlápek v důchodu, takže jeho poslední auto, ale asi ještě pár let bude jezdit, tak ať to vydrží. Později dodám fotky pro inspiraci.
Offline
Něco málo pro představu: https://www.rajce.idnes.cz/varok/album/zelena-felicie
Offline
Ta felície je snilá hodně. Pokud by to dělal oficiální servis, cenu odhaduji plus 50 000kč. Myslím si, že by to ani žádný sevis nevzal. Takovéto shnilotiny si musí dělat člověk sám, případně najít podobného dobráka jako jsi ty.
Offline
To vidět na silnici policajti, tak hned seberou papíry. Pořádně si na tom máknete.
Offline
ZDENÁL: Ano, je to jak cedník. Nejsmutnější je na tom to, že už to někdo vyvařoval, nevím kdy a takhle to shnilo. 😟 Servisy by ho určitě poslaly do p....e rovnou. Jinak si berou asi od 12 do 20000,- kč za jeden práh. Takže jste se asi plus mínus trefil.
Charon: Ano, bohužel. Na první pohled to nebylo tak strašné, ale po obroušení té krupice co všude byla nastříkaná vylezlo to co je na fotkách. Něco už samozřejmě bylo vidět rovnou. Podlaha byla zababraná asi klasickým silikonem, tak se nedivím že to tak shnilo.
Offline
Tak to chce nejen solidně vyvařit, ale potom taky nalakovat velmi solidní antikorozní barvou. Ale stejně jestli tam byly plošně krupičky rzi, tak přes stávající nátěrový systém už rez leckde prošla a hlodá na plechu už i tam, kde na barvě zatím není nic vidět.
Offline
No vše se snažím vyřezávat až do zdravého, dávám nové plechy a natírám epoxidovým základem. Potom půjde na to UBS hmota(Bodyčko).
Offline
Osobní finanční půjčka s pojištěním. Jsme soukromý poskytovatel, který Vám nabízí výhodné finanční půjčky od 10 000 Kč do 90 000 000 Kč s nízkou úrokovou sazbou. Tato nabídka platí pro celou ČR a občany SR, Jasná a srozumitelná smlouva, jasné podmínky dostupnosti. Neváhejte nás kontaktovat, jsme k dispozici 24 hodin
E-mail: zelenkovav244@gmail.com
Offline
50KKč to mi přijde hodně slušná cena. Taky hodně záleží jestli se daj sehnat origo díly, nebo je bude nutno vyklepávat růčo.
Offline
Takové auto už se neopravuje. Za peníze opravy, i domácké, se dá koupit pěkný kus.
Offline
Alkoholik: Originální díly by se prodražily. Koupil jsem asi čínu a zbytek ručně vyklepat.
Offline
Zahajskej: To musíte říct majitelům takových šrotů.
Offline
zahajskej napsal(a):
Takové auto už se neopravuje. Za peníze opravy, i domácké, se dá koupit pěkný kus.
Neznám vaše finanční poměry, ale já bych si musel na pěkný kus půjčit a to na docela dlouho. Za mně pokuď to někdo vyvaří za 50KKč tak je to hodně slušná cena.
Varoku, pravda je to šrot, ale i ten šrot má dneska cenu. Pochybuji o dílech z Číny ta už je jinde spíš Pakistán, Indie.
Offline
Tolik si berou servisy, já to dělám za lidovější cenu. Pro rýpaly nebudu psát. Majitel je důchodce, bez peněz a bude jezdit už jen pár let, tak to snad doklepou spolu.
Jestli jsou ty náhradní díly čína nebo jiný šikmooký nevím, moc mě to nezajímá. Prostě to nejsou originální díly, to by se majitel asi nedoplatil.
Offline
zahajskej napsal(a):
Takové auto už se neopravuje. Za peníze opravy, i domácké, se dá koupit pěkný kus.
To už bude pomalu minulost. Dnešní nová auta jsou stavěna tak, že se jako ojetiny nebudou moct udržovat. Směřuje to k systému, že auta bude dojíždět hned první majitel nebo maximálně když první majitel prodá o něco dřív, tak druhý majitel a potom do šrotu.
Offline
To je popis auta budoucnosti - elektroauta. Většinu ceny dělá baterie a ta když se pokazí, tak bude pomalu levnější koupit auto nový s novou baterií. Bohužel autobaterie se skládá z velkého množství malých baterek a spousty elektroniky které to celé řídí a dá se říct, že pokud odejde pár článků, tak ostatní jsou na tom podobně a odejdou brzo taky. Nějaký repas části baterie tím nedává z dlouhodobého hlediska smysl.
Co za chvíli budou dělat ty kvanta autoservisů a lidí zapojených do opravy aut?
Offline
Nene, to bude elektronika. Už dnes je elektronika asi 20 % ceny klasického auta a u EV to bude ještě více. Náhradní díly na to nejspíš nejsou a pokud se to neudělá jó zvlášť důkladně, za pár let přestane fungovat nějaká povinná blbost nařízená Bruselem, závada bude neodstranitelná a auto nebude moct na silnici.
Offline
To už se říkalo o té Felicii, že už to nikdo neopraví.
Offline
Varok, ty umíš, ale strašne mrháš časom, talentom a prostriedkami. Toto si nemal robiť ani ako charitu. Za rovnaký čas vyvaríš historický mercedes a to by malo aspoň zmysel. Ak si chcel robiť charitu, mal si susedovi prispieť na menej hnilú feliciu (a inak, prečo feldu za 5, ked za 15 sú slušné fabie?).
Offline
autocross napsal(a):
To už se říkalo o té Felicii, že už to nikdo neopraví.
Hm,
U karosařiny, aspoň jak to vidím já, to človk vidí. Nebo to rozebere, koukne a vidí. A tak to může spravit.
U elektroniky nevykouká skoro nic. V hardware bude spousta na zakázku vyráběných chipů a elektronických komponent, které mimo automobilku a oficiální servisy nepůjde sehnat. A uvnitř bude software, o kterém taky nepůjde sehnat nějaká dostatečně podrobná dokumentace.
Jak to chcete opravovat mimo určitě drahých oprav oficiálních autoservisů značky?
Musel by se najít někdo, kdo by uměl software automobilu hacknout a kdo by uměl porouchaný hardware nahradit nějakou alternativní elektronikou konstrukcí. A ještě upravit ten software v autě tak, aby to na STK nebo po havárce nepoznali, protože to nebudou schválené úpravy.
A hlavně jak to chcete zařídit, aby se taková oprava vyplatila nějakému chudému majiteli takového dojíždějícího auta, který nemá peníze?
A to ani nemluvím o tom, že auta mohou být už brzy připojena internetem on line k výrobci nebo nějakému správci. A ten bude okamžitě vědět, jakmile do toho auta někdo neautorizovaný sáhne, odpojí elektroniku a podobně...
Offline