SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO  | 
    
    
 
     | 
    
Nejste přihlášen(a)
a ešte jedna vec. 4ím tenšia hadica,tým menší prietok. Dnes už by som hadicu tenšiu než 12mm nekupil. A samozrejme i dlžka hadice ovplivnuje tlakové straty a to dost podstatným podielom.
Offline
Varoku, to je analogie s tvým oblíbeným oborem elektrotechnikou ![]()
Menší průměr hadice = větší odpor
Delší hadice =  větší odpor
Stejně, jako ti klesá napětí na výstupu, tak klesá tlak vzduchu na výstupu. Když neodebíráš proud, napětí na vstupu i výstupu jsou totožné. Stejně jako u vzduchu..... ![]()
atd
Offline
Brembo: Tak já zkusím vyřadit ten původní RV a dám místo něho nějaký mezikus. Hadici jsem měl předtím takovou tu poloprůhlednou v domění že má vnitřní průměr 8mm a nakonec měla jen asi 6mm. Tak jsem nedávno koupil s vnitřním průměrem asi 9mm a pořád to je málo? No hadice je asi i zbytečně dlouhá, možná ji trošku zkrátím.
Offline
E-ryc napsal(a):
Podle me je manometr u te plazmy az za jejim regulatorem. A, pokud se nepletu, 4.5 baru je jeho doporucene nastaveni.
A ne, nepujdu to do sklepa vytahnout z police, zapojit a vyzkouset wink
E-ryc,  zas taký sprostý nie som, aby som toto nevedel 
. Môžem točiť regulátorom, koľko chcem, viac neukáže. Ale podľa zvuku trysky sa prietok zväčšuje, takže to nie je rozsahom regulátora... Zas, čo by človek chcel za tie peniaze...
Editoval jean (29-10-2022 19:40:08)
Offline
udělej si po dílně hlavní rozvod tříčtvrtkovou hadicí a na konci zakončenou dalším vzdušníkem a reguluj tlak těsně před odběrem, předejdeš tím zbytečným tlakovým ztrátám.
Offline
Prdlajs, udělej si rozvod po dílně z PPR vodovodních trubek pr. 25mm a máš to napořád.
Offline
Já používám černé polyetylénové na vodovodní rozvody, také jsou věčné, musím ovšem dát víc úchytek. Nevím jak je to s fitinkami u PPR, u toho PE je to jednoduchá montáž.
Editoval bn (30-10-2022 15:55:20)
Offline
Na tie ppr treba zváračku na rúrky ale robí sa s tým dobre a ani nejak drahé to není, ešte aj s tými hadicami so spojkami čo len nasunies sa dobre robí len tam je menší vnútorný priemer
Offline
Jestli to není na Varoka moc složité?
Offline
A když to bude dost veliký, tak ani nebude potřeba velká nadrž na kompresoru.
Offline
Varoku, jistě máš na kompresoru vývod přímý, t.j. bez redukčáku. Zkus to připojit na něj. Nic nemusíš demotovat .
Offline
Famater: Nemám, je to typ který má jen tlakový spínač, do něho je našroubovaný RV, takový ten jakoby kříž. Na jednom vývodu je budík, na druhé pojišťovák a na jednom jedna rychlospojka výstup vzduchu. Mě to nevadí, koupím někde takovou tu spojku se závity s obou stran dlouhou jako ten RV a vyměním to. Děkuji
Offline
Pavel ZRX napsal(a):
DwPetr: Ok, souhlas. Jen se mě nelíbí nanášení tmelu na holý plech. Je to bohužel běžná praxe, ale to je špatně.
SO 545: u toho veterána by byl 2K základ obzvlášť důležitý.
Na holý plech musí přijít materiál s inhibitorem koroze, nejlepší je 2K Epoxyd. Veteráni jsou dělaný ještě poctivými neekologickými nátěrovými hmotami.
Offline
Tak  nejlepší inhibitory koroze byly svého  času  olovnaté  barvy a ty byly nejúčinnější  v pojivu na základě  vysychavých olejů.  To  znamená  olejové,  fermežové  a syntetické  barvy. Olovo  s těmi  pojivy totiž  reagovalo  a vytvářelo malé  množství  olovnatých  mýdel, které  fungovaly jako  vlastní  inhibitor koroze. Barvy s neutrálním  pojivem, jako  nemodifikované epoxidové,  polyuretanové  atd byly s olovnatými  pigmenty mnohem  néně účinné.  Mohly ale být epoxidové,  polyuretanové  a jiné  barvy modifikované vysychavými  oleji, ty by ten  efekt reakce olovnatého  pigmentu  s pojivem  mohly mít taky. Jako  olovnatý  pigment se do  antíkorozních  barev na auta nejvíc používat  suboxid olova Pb2O. jako  druhý  nejlepší  byl  potom  suřík. Dneska už  jsou  ovšem olovnaté  pigenty zakázány.
Dříve bylo  běžné,  že byla rozlišována základní  barva, který  chránila proti  korozi,  potom  plnič a tmel,  kde ten  materiál  zajišťoval  hlavně dobré  zpracování,  nanesení,  vyschnutí  a vybroušení a potom  vrchní  email,  který byl  formulovaný  tak, že zajišťoval dobrý  stabilní  vzhled a trvanlivost  toho  povrchu. 
Dneska to  je všelijaká kombinace,  kdy se antikorozní  pigmenty a inhibitory míchají  i  do  tmelu,  ten  se dá potom  nanášet  na holý  kov nebo  je dokonce univerzální  barva,  kde jsou  nějaké  antikorozní pigmenty namíchány rovnou  do  vrchní  barvy a proto  se prý  může používat  dokonce jako  jednovrstvý  nátěr  přímo  na holý  kov. 
Takže se musí  jít do  technických  listů  a výrobcem doporučených  nátěrových  postupů  a věřit výrobci, že množství  přimíchaných  antikorozních  pigmentů do  tmelu  či  barvy je dostatečné.
Offline
Radime, prosím Tě, chystám se na jaře na renovaci sklápěcí malé vlečky s kovovou korbou k zahradní mechanizaci. Vše je očištěno (původně orezlé), pasivováno odrezovačem a v plánu je suříkový základ. Co potom jako krycí? Potřebuji vyšší tvrdost a odolnost proti otěru, aby se ta barva zespodu neodírala při jízdě v různých porostech. Lze dávat na uschlou olejovou/ fermežovou barvu třeba polyuretan s tužidlem?
Offline
Tam  bude asi  problém  s ředidly,  protože polyuretan nebo  epoxid mívá  obvykle agresívnější  ředidla a ty olejovou  nebo  fermežovou  barvu  obvykle zvednou a nátěr  tak  znehodnotí. A dopředu  to  nikdo  neřekne,  muselo by se to  na kousku  vyzkoušet. 
Nejde tam  použít na ten  suříkový základ třeba klasický  syntetický  vrchní venokovní  email?  Ten by měl být s vekou  pravděpodobností  na olejový  nebo  fermežový  základ v pořádku  a na tu,  potože je proti otěru  méně odolná, dát na ty na otěr kritická  místa třeba vodouředitelný  gumoasfalt nebo  podobný  tmel? Syntetika  ale bude taky i  méně odolná  na UV záření, tam  by se asi  vyplatilo  tu  vlečku  důsledně skladovat  pod nějakou  nebo  střechou,  aby a barva nezačala příliš blednout a křídovatět. Zase bude levnější. 
Jinak obvykle se používá  celý  jeden  nátěrový  systém,  od úpravy holého  kovu  až k vrchnímu  emailu,  právě proto,  že nevyzkoušená kombinace různých barev  může takhle udělat  problémy. 
Jestli  potřebuješ vyšší  tvrdost,  třeba ten  dvousložkový  polyuretan nebo  epoxid,  tak  si na internetu  najdi  výrobce nebo  prodejce takové barvy a použij ten antikorozní  základ,  který  je pod danou  barvu  na ocel,  případně na ocel  upravenou  odrezovačem,  předepsaný výrobcem. Z našich  výrobců  dělá  polyuretanové  barvy hodně  třeba Colorlak  nebo  Chemolak , jinak  tuším  barvy Laky Hostivař dělají epoxidovou  vrchní  venkovní  barvu Epolex,  a talky ještě kvalitní barvu  by mohl  mít  Akzo  Nobel,  v Opavě Komárov, tam se ale dnes nějak  nemůžu dostat.
Offline
Originál na korbě je snad jen jedna barva nastříkaná na holý plech. Časem naskáčou puchýře a loupe se to. Rám podvozku už je daleko lépe ošetřen. Spodní bílý základ a na něm vrchní černá krycí barva. U gumoasfaltu a podobných poloměkkých nátěrů podvozku mám obavy, že vysoká tráva a větvičky to časem oderou. Takže radíš spíš upustit od suříkového základu a podívat se po současných kompletních systémech s polyuretany nebo epoxidy?
Vozík
Editoval j.bill (04-01-2023 21:42:58)
Offline
Hele, chapu, ze chces vyrobit krasne vypadajici stroj, ale budu za dablova advokata: Co se na to vy***?
K traktoru nasi v ramci restituci dostali karu, kterou pravdepodobne nekdy v osmdesatych letech nekdo svaril z odrezku traverz, ucek,trubek,..., proste srotu, co lezel v koprivach nekde za kravinem. Drevene casti uz nekolikrat shnily, ale kovovy ram (ktery nejspis nikdy nevidel barvu) se nezda, ze by se v nasledujicich letech hodlal rozpadnout kvuli rzi.
EDIT: jezdi to do lesa, vozi se na tom hnuj, parkuje venku na desti, proste zadne setrne prostredi. Takze i s normalni barvou te to zrejme prezije ![]()
Editoval E-Ryc (04-01-2023 16:54:21)
Offline
E-Ryc napsal(a):
Hele, chapu, ze chces vyrobit krasne vypadajici stroj, ale budu za dablova advokata: Co se na to vy***?
K traktoru nasi v ramci restituci dostali karu, kterou pravdepodobne nekdy v osmdesatych letech nekdo svaril z odrezku traverz, ucek,trubek,..., proste srotu, co lezel v koprivach nekde za kravinem. Drevene casti uz nekolikrat shnily, ale kovovy ram (ktery nejspis nikdy nevidel barvu) se nezda, ze by se v nasledujicich letech hodlal rozpadnout kvuli rzi.
EDIT: jezdi to do lesa, vozi se na tom hnuj, parkuje venku na desti, proste zadne setrne prostredi. Takze i s normalni barvou te to zrejme prezije
Zemědělská a domácí hobby technika se podstatně liší. Ta zemědělská vydrží i na dešti bez ošetřování roky, ale ta současná hobby je úplně jiná kategorie. Mám dvě vlečky, jedna je menší Agrozet - jako z papíru a druhá Vares, o něco silnější, ale také žádná sláva. Takže aby to vydrželo, jednou za čas to nějakou péči potřebuje.
Offline
Kdyz vezmes sutr nebo parez, tak to podle me udela ryhu asi do jakekoliv barvy, takze ty ryhy stejne po sezone budes pretirat.
Offline
No,  jak tak  vidím  tu  fotku,  to  je vozík  za malý  traktor. Tam  se moc rychle podle mého  odhadu  jezdit nebude. Do 15 - 20 kilometrů bych  řekl,  že jediné,  co  bude odstříkávat od těch kol,  bude voda nebo  řídké  bláto a to  nebude dělat  nátěru  nějaký  problém. Problém  s nějakými  kamínky s nějakou  větší  silou na otlučení  barvy  by podle mého  odhadu  byl  až  při  rychlosti  nad takových  40 kilometrů. Takže tam  problém  na spodku s oprýskanou  barvou  asi  nebude,  pokud se nebude jezdit dlouhodobě třeba přes nějaké  hodně tvrdé  chrastí  v lese a podobně. Problém  bude třeba s boky korby,  když  se náhodou štrejchne třeba o  nějaký  kovový  drát a s vnitřkem  korby,  když  se bude nějakým  kovovým  nářadím třeba vyhrabovat  náklad nebo  když  se povezou  cihly nebo kameny atd.  To  ale poškodí  každou  barvu. 
Za druhé  jednovrstvý  nátěr  je tam asi  proto,  protože chtěli  srazit cenu. ve skladě v prodejně to  nějakou dobu  vydrží,  u  zákazníka to  taky s trochou  štěstí a zakrytím před deštěm vydrží  záruční  dobu a potom  už  je to  nezajímá. Když  už  to  podrezlo, ak  už  se toho  domácími  prostředky moc nezachrání. Když  se to  jen  tak  nějak  zatře,  tak  to  podrezne znova za 2 - 3 roky,  když  se to  pečlivě udělá, tak  to podrezne za třeba 5 - 8 let. Takže na doma se to  bude muset  vždycky jednou  za čas znova očistit a natřít. Je otázka,  co  je to  za tu  původní  barvu,  protože to  může být taky jen  nějaká  levná  syntetika. Kde na povrchu  drží  a není  porezlá, tam  se může po  přebroušením,  aby nová  barva držela,  klidně nechat. Ale se musí někde na kousku vyzkoušet,  jestli snese novou barvu a nezačne se zvedat. Pokud se zvedne,  musí  se pod novou  barvu  kompletně celá  korba od původní  barvy sundat. A nově nastříkat  od začátku,  očistit, antikorozní  základ,  vrchní  email. 
Jak dopředu  poznat,  jestli  ten  starý  nátěr  vydrží  ředidla nové  barvy nevím.  Musí  se koupit barva a vyzkoušet. 
Co  se týká  opuštěbní  suříkového  základu,  řekl  bych,  že je na to  už  pomalu  čas. Každopádně nátěr,  či  nástřik  systetikou  bude sice výrazně levnější,  ale ta barva začne obvykle na UV světle na slunci mnohem  rychleji  stárnout. Teoreticky by se dal  vzhled obnovit soupravou polishů na auta,  obrousit brusnou  pastou  vrchní zestárlou vrstvu  barvy a na to  natáhnout konzervační  vrstvu,  to  se dá  udělat  několikrát,  než  se barva probrousí do  podkladu,  ale kdy by se s tím  na korbě třeba co  dva roky dělal?
Za třetí  podle fotky vozíku  koukám,  že je stejný  odstín  toho traktůrku  a korby. Aspoň  na první  pohled. Takže když  už, tak  zjistit z dokumentace nebo  u  výrobce konkrétní  barevný  odstín  a koupit stejný. U nás jsou  odstíny barev buď podle ještě socialistického  standartu  ČSN nebo  podle současného  mezinárodního  standartu  RAL. RAL odstíny budou  dlouhodobě na třeba částečné  přetírání  a přestříkávání  perspektivnější. Někteří  výrobci barev  taky produkují  systém  barvy pro  míchání  odstínu  u  prodejce. Tam  jsou  schopni  namíchat  odstín  podle vzorníku  RAL nebo  podle proměření stávající  barvy, aby se trefil  odstín  i se stárnutím  původní  barvy.  Vzniklo  to  původně pro  auta,  takže tam  bude sice kvalitní,  ale hodně drahá  barva,  ale dost  možná  někde už  mají  i  levnější systémy vrchní barvy pro  venkovní  prostředí.
Offline
Děkuji za reakci. Takhle ten vozík vypadal, když byl nový. Současný stav raději nebudu zveřejňovat, aby se někomu neudělalo nevolno. ![]()
Barva už je téměř dole, rezavé fleky bez barvy jsou na 80% povrchu, ale prorezlé to ještě není. Vozík byl asi 10 let v kopřivách, než jsem ho vykoupil. Takže zůstane jen holý kov a na ten přijde barva nejprve štětkou, pak nejspíš válečkem. Stříkání moc nevěřím, max. vrchní nástřik, ani není na pracovní nástroj nutné. (Na vzhledu nesejde, jestli to vybledne nevadí). Odstín je jedno jaký, hlavně aby to vydrželo. Rychlost bude cca do 30km/h, spíš méně, takže ochrana proti odletujícímu štěrku není vůbec nutná.
Offline
Jo takhle, 10 let v kopřivách a jen tak málo zbylé barvy. Tak to máš lepší sundat veškerou barvu, hlavně pokud půjde běžným odstraňovačem barev, což znamená právě že to byla ta levná syntetika. To už o moc víc práce nebude. Potom jak dobře očistítš tu rez a pasivuješ zbytky odrezovačem, tak dlouho bude trvat, než to podrezne znova. Ale o moc víc než těch 5 - 8 let to nebude. S odrezovačem potom pozor ve všelijakých šterbinách a dutinách, tam se kyselina odrezovače hromadí a potom tam může odrezovač rez podporovat místo aby ji pasivoval.
Offline
Na takovou aplikaci je dobrý Alkyton. Je pružný, slušně otěruvzdorný a na nanášení blbuvzdorný. Jen se mu nechce moc držet na úplně hladkém povrchu. Po odstranění starého nàtěru, ošetření více orezlých míst, je dobré nechat povrch trochu "zvětrat", třeba rosou, nebo lehkým deštíkem, aby chytil nepatrně lišku. Pak drží nátěr nebo nástřik jako ďas. Dobře se i obnovuje, stačí trochu přetáhnout brusným rounem, opláchnout od prachu a znovu aplikovat.
Offline
S tím Alkytonem souhlasím. Používám ho na venkovní nátěry všeho možného dost často. Rezavé povrchy jen přejedu ocelovým kartáčem nebo smirkem, pak hadrou s ředidlem C6000, a natírám. Nátěry venku na dešti drží bez problému řadu let. Nevýhodou je poněkud vyšší cena.
Offline