SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
a ešte jedna vec. 4ím tenšia hadica,tým menší prietok. Dnes už by som hadicu tenšiu než 12mm nekupil. A samozrejme i dlžka hadice ovplivnuje tlakové straty a to dost podstatným podielom.
Offline
Varoku, to je analogie s tvým oblíbeným oborem elektrotechnikou
Menší průměr hadice = větší odpor
Delší hadice = větší odpor
Stejně, jako ti klesá napětí na výstupu, tak klesá tlak vzduchu na výstupu. Když neodebíráš proud, napětí na vstupu i výstupu jsou totožné. Stejně jako u vzduchu.....
atd
Offline
Brembo: Tak já zkusím vyřadit ten původní RV a dám místo něho nějaký mezikus. Hadici jsem měl předtím takovou tu poloprůhlednou v domění že má vnitřní průměr 8mm a nakonec měla jen asi 6mm. Tak jsem nedávno koupil s vnitřním průměrem asi 9mm a pořád to je málo? No hadice je asi i zbytečně dlouhá, možná ji trošku zkrátím.
Offline
E-ryc napsal(a):
Podle me je manometr u te plazmy az za jejim regulatorem. A, pokud se nepletu, 4.5 baru je jeho doporucene nastaveni.
A ne, nepujdu to do sklepa vytahnout z police, zapojit a vyzkouset wink
E-ryc, zas taký sprostý nie som, aby som toto nevedel . Môžem točiť regulátorom, koľko chcem, viac neukáže. Ale podľa zvuku trysky sa prietok zväčšuje, takže to nie je rozsahom regulátora... Zas, čo by človek chcel za tie peniaze...
Editoval jean (29-10-2022 19:40:08)
Offline
udělej si po dílně hlavní rozvod tříčtvrtkovou hadicí a na konci zakončenou dalším vzdušníkem a reguluj tlak těsně před odběrem, předejdeš tím zbytečným tlakovým ztrátám.
Offline
Prdlajs, udělej si rozvod po dílně z PPR vodovodních trubek pr. 25mm a máš to napořád.
Offline
Já používám černé polyetylénové na vodovodní rozvody, také jsou věčné, musím ovšem dát víc úchytek. Nevím jak je to s fitinkami u PPR, u toho PE je to jednoduchá montáž.
Editoval bn (30-10-2022 15:55:20)
Offline
Na tie ppr treba zváračku na rúrky ale robí sa s tým dobre a ani nejak drahé to není, ešte aj s tými hadicami so spojkami čo len nasunies sa dobre robí len tam je menší vnútorný priemer
Offline
Jestli to není na Varoka moc složité?
Offline
A když to bude dost veliký, tak ani nebude potřeba velká nadrž na kompresoru.
Offline
Varoku, jistě máš na kompresoru vývod přímý, t.j. bez redukčáku. Zkus to připojit na něj. Nic nemusíš demotovat .
Offline
Famater: Nemám, je to typ který má jen tlakový spínač, do něho je našroubovaný RV, takový ten jakoby kříž. Na jednom vývodu je budík, na druhé pojišťovák a na jednom jedna rychlospojka výstup vzduchu. Mě to nevadí, koupím někde takovou tu spojku se závity s obou stran dlouhou jako ten RV a vyměním to. Děkuji
Offline
Pavel ZRX napsal(a):
DwPetr: Ok, souhlas. Jen se mě nelíbí nanášení tmelu na holý plech. Je to bohužel běžná praxe, ale to je špatně.
SO 545: u toho veterána by byl 2K základ obzvlášť důležitý.
Na holý plech musí přijít materiál s inhibitorem koroze, nejlepší je 2K Epoxyd. Veteráni jsou dělaný ještě poctivými neekologickými nátěrovými hmotami.
Offline
Tak nejlepší inhibitory koroze byly svého času olovnaté barvy a ty byly nejúčinnější v pojivu na základě vysychavých olejů. To znamená olejové, fermežové a syntetické barvy. Olovo s těmi pojivy totiž reagovalo a vytvářelo malé množství olovnatých mýdel, které fungovaly jako vlastní inhibitor koroze. Barvy s neutrálním pojivem, jako nemodifikované epoxidové, polyuretanové atd byly s olovnatými pigmenty mnohem néně účinné. Mohly ale být epoxidové, polyuretanové a jiné barvy modifikované vysychavými oleji, ty by ten efekt reakce olovnatého pigmentu s pojivem mohly mít taky. Jako olovnatý pigment se do antíkorozních barev na auta nejvíc používat suboxid olova Pb2O. jako druhý nejlepší byl potom suřík. Dneska už jsou ovšem olovnaté pigenty zakázány.
Dříve bylo běžné, že byla rozlišována základní barva, který chránila proti korozi, potom plnič a tmel, kde ten materiál zajišťoval hlavně dobré zpracování, nanesení, vyschnutí a vybroušení a potom vrchní email, který byl formulovaný tak, že zajišťoval dobrý stabilní vzhled a trvanlivost toho povrchu.
Dneska to je všelijaká kombinace, kdy se antikorozní pigmenty a inhibitory míchají i do tmelu, ten se dá potom nanášet na holý kov nebo je dokonce univerzální barva, kde jsou nějaké antikorozní pigmenty namíchány rovnou do vrchní barvy a proto se prý může používat dokonce jako jednovrstvý nátěr přímo na holý kov.
Takže se musí jít do technických listů a výrobcem doporučených nátěrových postupů a věřit výrobci, že množství přimíchaných antikorozních pigmentů do tmelu či barvy je dostatečné.
Offline
Radime, prosím Tě, chystám se na jaře na renovaci sklápěcí malé vlečky s kovovou korbou k zahradní mechanizaci. Vše je očištěno (původně orezlé), pasivováno odrezovačem a v plánu je suříkový základ. Co potom jako krycí? Potřebuji vyšší tvrdost a odolnost proti otěru, aby se ta barva zespodu neodírala při jízdě v různých porostech. Lze dávat na uschlou olejovou/ fermežovou barvu třeba polyuretan s tužidlem?
Offline
Tam bude asi problém s ředidly, protože polyuretan nebo epoxid mívá obvykle agresívnější ředidla a ty olejovou nebo fermežovou barvu obvykle zvednou a nátěr tak znehodnotí. A dopředu to nikdo neřekne, muselo by se to na kousku vyzkoušet.
Nejde tam použít na ten suříkový základ třeba klasický syntetický vrchní venokovní email? Ten by měl být s vekou pravděpodobností na olejový nebo fermežový základ v pořádku a na tu, potože je proti otěru méně odolná, dát na ty na otěr kritická místa třeba vodouředitelný gumoasfalt nebo podobný tmel? Syntetika ale bude taky i méně odolná na UV záření, tam by se asi vyplatilo tu vlečku důsledně skladovat pod nějakou nebo střechou, aby a barva nezačala příliš blednout a křídovatět. Zase bude levnější.
Jinak obvykle se používá celý jeden nátěrový systém, od úpravy holého kovu až k vrchnímu emailu, právě proto, že nevyzkoušená kombinace různých barev může takhle udělat problémy.
Jestli potřebuješ vyšší tvrdost, třeba ten dvousložkový polyuretan nebo epoxid, tak si na internetu najdi výrobce nebo prodejce takové barvy a použij ten antikorozní základ, který je pod danou barvu na ocel, případně na ocel upravenou odrezovačem, předepsaný výrobcem. Z našich výrobců dělá polyuretanové barvy hodně třeba Colorlak nebo Chemolak , jinak tuším barvy Laky Hostivař dělají epoxidovou vrchní venkovní barvu Epolex, a talky ještě kvalitní barvu by mohl mít Akzo Nobel, v Opavě Komárov, tam se ale dnes nějak nemůžu dostat.
Offline
Originál na korbě je snad jen jedna barva nastříkaná na holý plech. Časem naskáčou puchýře a loupe se to. Rám podvozku už je daleko lépe ošetřen. Spodní bílý základ a na něm vrchní černá krycí barva. U gumoasfaltu a podobných poloměkkých nátěrů podvozku mám obavy, že vysoká tráva a větvičky to časem oderou. Takže radíš spíš upustit od suříkového základu a podívat se po současných kompletních systémech s polyuretany nebo epoxidy?
Vozík
Editoval j.bill (04-01-2023 21:42:58)
Offline
Hele, chapu, ze chces vyrobit krasne vypadajici stroj, ale budu za dablova advokata: Co se na to vy***?
K traktoru nasi v ramci restituci dostali karu, kterou pravdepodobne nekdy v osmdesatych letech nekdo svaril z odrezku traverz, ucek,trubek,..., proste srotu, co lezel v koprivach nekde za kravinem. Drevene casti uz nekolikrat shnily, ale kovovy ram (ktery nejspis nikdy nevidel barvu) se nezda, ze by se v nasledujicich letech hodlal rozpadnout kvuli rzi.
EDIT: jezdi to do lesa, vozi se na tom hnuj, parkuje venku na desti, proste zadne setrne prostredi. Takze i s normalni barvou te to zrejme prezije
Editoval E-Ryc (04-01-2023 16:54:21)
Offline
E-Ryc napsal(a):
Hele, chapu, ze chces vyrobit krasne vypadajici stroj, ale budu za dablova advokata: Co se na to vy***?
K traktoru nasi v ramci restituci dostali karu, kterou pravdepodobne nekdy v osmdesatych letech nekdo svaril z odrezku traverz, ucek,trubek,..., proste srotu, co lezel v koprivach nekde za kravinem. Drevene casti uz nekolikrat shnily, ale kovovy ram (ktery nejspis nikdy nevidel barvu) se nezda, ze by se v nasledujicich letech hodlal rozpadnout kvuli rzi.
EDIT: jezdi to do lesa, vozi se na tom hnuj, parkuje venku na desti, proste zadne setrne prostredi. Takze i s normalni barvou te to zrejme prezije
Zemědělská a domácí hobby technika se podstatně liší. Ta zemědělská vydrží i na dešti bez ošetřování roky, ale ta současná hobby je úplně jiná kategorie. Mám dvě vlečky, jedna je menší Agrozet - jako z papíru a druhá Vares, o něco silnější, ale také žádná sláva. Takže aby to vydrželo, jednou za čas to nějakou péči potřebuje.
Offline
Kdyz vezmes sutr nebo parez, tak to podle me udela ryhu asi do jakekoliv barvy, takze ty ryhy stejne po sezone budes pretirat.
Offline
No, jak tak vidím tu fotku, to je vozík za malý traktor. Tam se moc rychle podle mého odhadu jezdit nebude. Do 15 - 20 kilometrů bych řekl, že jediné, co bude odstříkávat od těch kol, bude voda nebo řídké bláto a to nebude dělat nátěru nějaký problém. Problém s nějakými kamínky s nějakou větší silou na otlučení barvy by podle mého odhadu byl až při rychlosti nad takových 40 kilometrů. Takže tam problém na spodku s oprýskanou barvou asi nebude, pokud se nebude jezdit dlouhodobě třeba přes nějaké hodně tvrdé chrastí v lese a podobně. Problém bude třeba s boky korby, když se náhodou štrejchne třeba o nějaký kovový drát a s vnitřkem korby, když se bude nějakým kovovým nářadím třeba vyhrabovat náklad nebo když se povezou cihly nebo kameny atd. To ale poškodí každou barvu.
Za druhé jednovrstvý nátěr je tam asi proto, protože chtěli srazit cenu. ve skladě v prodejně to nějakou dobu vydrží, u zákazníka to taky s trochou štěstí a zakrytím před deštěm vydrží záruční dobu a potom už je to nezajímá. Když už to podrezlo, ak už se toho domácími prostředky moc nezachrání. Když se to jen tak nějak zatře, tak to podrezne znova za 2 - 3 roky, když se to pečlivě udělá, tak to podrezne za třeba 5 - 8 let. Takže na doma se to bude muset vždycky jednou za čas znova očistit a natřít. Je otázka, co je to za tu původní barvu, protože to může být taky jen nějaká levná syntetika. Kde na povrchu drží a není porezlá, tam se může po přebroušením, aby nová barva držela, klidně nechat. Ale se musí někde na kousku vyzkoušet, jestli snese novou barvu a nezačne se zvedat. Pokud se zvedne, musí se pod novou barvu kompletně celá korba od původní barvy sundat. A nově nastříkat od začátku, očistit, antikorozní základ, vrchní email.
Jak dopředu poznat, jestli ten starý nátěr vydrží ředidla nové barvy nevím. Musí se koupit barva a vyzkoušet.
Co se týká opuštěbní suříkového základu, řekl bych, že je na to už pomalu čas. Každopádně nátěr, či nástřik systetikou bude sice výrazně levnější, ale ta barva začne obvykle na UV světle na slunci mnohem rychleji stárnout. Teoreticky by se dal vzhled obnovit soupravou polishů na auta, obrousit brusnou pastou vrchní zestárlou vrstvu barvy a na to natáhnout konzervační vrstvu, to se dá udělat několikrát, než se barva probrousí do podkladu, ale kdy by se s tím na korbě třeba co dva roky dělal?
Za třetí podle fotky vozíku koukám, že je stejný odstín toho traktůrku a korby. Aspoň na první pohled. Takže když už, tak zjistit z dokumentace nebo u výrobce konkrétní barevný odstín a koupit stejný. U nás jsou odstíny barev buď podle ještě socialistického standartu ČSN nebo podle současného mezinárodního standartu RAL. RAL odstíny budou dlouhodobě na třeba částečné přetírání a přestříkávání perspektivnější. Někteří výrobci barev taky produkují systém barvy pro míchání odstínu u prodejce. Tam jsou schopni namíchat odstín podle vzorníku RAL nebo podle proměření stávající barvy, aby se trefil odstín i se stárnutím původní barvy. Vzniklo to původně pro auta, takže tam bude sice kvalitní, ale hodně drahá barva, ale dost možná někde už mají i levnější systémy vrchní barvy pro venkovní prostředí.
Offline
Děkuji za reakci. Takhle ten vozík vypadal, když byl nový. Současný stav raději nebudu zveřejňovat, aby se někomu neudělalo nevolno.
Barva už je téměř dole, rezavé fleky bez barvy jsou na 80% povrchu, ale prorezlé to ještě není. Vozík byl asi 10 let v kopřivách, než jsem ho vykoupil. Takže zůstane jen holý kov a na ten přijde barva nejprve štětkou, pak nejspíš válečkem. Stříkání moc nevěřím, max. vrchní nástřik, ani není na pracovní nástroj nutné. (Na vzhledu nesejde, jestli to vybledne nevadí). Odstín je jedno jaký, hlavně aby to vydrželo. Rychlost bude cca do 30km/h, spíš méně, takže ochrana proti odletujícímu štěrku není vůbec nutná.
Offline
Jo takhle, 10 let v kopřivách a jen tak málo zbylé barvy. Tak to máš lepší sundat veškerou barvu, hlavně pokud půjde běžným odstraňovačem barev, což znamená právě že to byla ta levná syntetika. To už o moc víc práce nebude. Potom jak dobře očistítš tu rez a pasivuješ zbytky odrezovačem, tak dlouho bude trvat, než to podrezne znova. Ale o moc víc než těch 5 - 8 let to nebude. S odrezovačem potom pozor ve všelijakých šterbinách a dutinách, tam se kyselina odrezovače hromadí a potom tam může odrezovač rez podporovat místo aby ji pasivoval.
Offline
Na takovou aplikaci je dobrý Alkyton. Je pružný, slušně otěruvzdorný a na nanášení blbuvzdorný. Jen se mu nechce moc držet na úplně hladkém povrchu. Po odstranění starého nàtěru, ošetření více orezlých míst, je dobré nechat povrch trochu "zvětrat", třeba rosou, nebo lehkým deštíkem, aby chytil nepatrně lišku. Pak drží nátěr nebo nástřik jako ďas. Dobře se i obnovuje, stačí trochu přetáhnout brusným rounem, opláchnout od prachu a znovu aplikovat.
Offline
S tím Alkytonem souhlasím. Používám ho na venkovní nátěry všeho možného dost často. Rezavé povrchy jen přejedu ocelovým kartáčem nebo smirkem, pak hadrou s ředidlem C6000, a natírám. Nátěry venku na dešti drží bez problému řadu let. Nevýhodou je poněkud vyšší cena.
Offline