SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Prosím o radu, CO2 Gude 192/6K během svařování na 220V výpadek a jde jen posuv drátu a plyn. Nedá oblouk. Navede někdo po čem jít? Děkuji za nápady
Offline
Nevím jestli má tahle svářečka posuv a elektroventil napájený zvlášť nebo z hlavního trafa. Jestli zvlášť, tak bych kouknul na relé na desce s elektronikou co spíná hlavní trafo, jestli není spálené. Jestli je to napájené z hlavního trafa, tak přerušený hl. usměrňovač?
Offline
Varoku , nezmysli nepíš ... Ono to vypadá všetko funkčné , je niekde prerušený kábel ... možno povolená euro-koncovka na paneli .
Offline
atishajn napsal(a):
Varoku , nezmysli nepíš ... Ono to vypadá všetko funkčné , je niekde prerušený kábel ... možno povolená euro-koncovka na paneli .
Napojení a vše vypadá v pohodě,nic poškozené a vše pevně připojené.
Offline
ešte bol prípad v horáku povolené kolienko ... aký máš doma merák na elektro ?
Offline
Jsem koukal na obrázky a to je taková menší mašina jako Einhely apod. Já myslel taková vyšší úzká jako jsou staré Kemppomaty apod. Ale to je asi jiný typ.
atishajn: Kolínko myslíte povolené jak, očko na kabelu u kolínka hořáku? Píše že už to má i elektroventil plynu, tohle bývalo u hořáku s tím mechanickým ventilkem v rukojeti, ne? Jen se ptám. A to by se mu nejspíše projevovalo delší dobu nepravidelnými výpadky nebo špatným svařováním.
Offline
varoku pokud neznáš svářečky tak nepis HOVADINY ... je to na Gude 192 a ta je na 230/400V jednofázovka plynovým ventilem a euro-pripojením ...
Offline
Dobře, tak už hovadiny psát nebudu: https://www.gude.cz/svarecky-mig-co2/sv … -gude.html
Spletl jsem si to s touhle: https://www.gude.cz/svarecky-mig-co2/sv … mbi-a.html
Editoval varok (05-03-2022 22:06:25)
Offline
atishajn napsal(a):
ešte bol prípad v horáku povolené kolienko ... aký máš doma merák na elektro ?
Klasika multimetr, změřit si okážu, když budu vědět co a kde naměřit.
Editoval povadi (05-03-2022 23:37:16)
Offline
První kde bych začal je prohlídka stroje, zda není někde nějaký drát volný nebo upadlý, něco očouzeného. Pak vyhledat schema na internetu. Stačí podobného stroje, nejlépe stejné řady. Schema sem nasdílet a pak teprve měřit. Nejdřív měřit, bez zkušeností se svářečkou, je trochu střelba naslepo.
Editoval Charon (06-03-2022 09:01:32)
Offline
Charon napsal(a):
První kde bych začal je prohlídka stroje, zda není někde nějaký drát volný nebo upadlý, něco očouzeného. Pak vyhledat schema na internetu. Stačí podobného stroje, nejlépe stejné řady. Schema sem nasdílet a pak teprve měřit. Nejdřív měřit, bez zkušeností se svářečkou, je trochu střelba naslepo.
Pěkné, ale schéma nemám a bohužel jsem nenašel. Měřit umím, opravuju a diagnostikuju auta. Ale musím vědět co kde mám naměřit. Jaké hodnoty a co vůči čemu měřit...🤷🤷 Když se mi podělal plynovej kotel, zjistil jsem kde co naměřit a ŘJ jsem si proměřil a opravil. Když bych věděl kde mám co naměřit, tak se tu neptám ☝️☝️ Nikdo nemůže vědět všechno. A jestli se vás můj dotaz nějak dotkl,tak se hluboce omlouvám ☝️😎 Jo a jak jsem již psal, nic viditelné není volné, opálené atd... To je samozřejmě to první po čem člověk jde, na to se musím nikoho ptát.
Editoval povadi (06-03-2022 09:34:29)
Offline
Nemyslím si, že by se někoho váš dotaz dotkl. Ale měření na zapnutém síťovém AC zařízení by měl opravdu provádět nějaký elektrikář, který přesně ví co, kde a jak měřit. On je totiž mimo jiné i další problém - digitální multimetry mají velmi vysoký vstupní odpor a ukážou i měkké naindukované napětí, což může být často zavádějící. Prostě nejlepší je někde třeba přes nějaké známé sehnat elektrikáře, za pár minut nemá co dělat. I když to třeba neopraví, ale najde chybu.
Offline
povadi: Ak vieš merať elektriku v autách, tak tam bývajú problémy v kábloch, ktoré sa často ohýbajú. Skús zmerať najprv odpor na kábli, ktorý ide zo zváračky.
Offline
am napsal(a):
povadi: Ak vieš merať elektriku v autách, tak tam bývajú problémy v kábloch, ktoré sa často ohýbajú. Skús zmerať najprv odpor na kábli, ktorý ide zo zváračky.
Děkuji za názor 😉☝️
Offline
Tak nevím, co si mám myslet a jaké máte očekávání od dotazu zde. Udělám kousek práce za vás:
1) pročtěte vlákno zde na foru http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 65&p=1
2) na RU foru tvrdí, že je zapojení podobné jako u Einhel 190 http://websvarka.ru/talk/topic/4881-g%C … koj-appar/ pak by schema bylo http://websvarka.ru/talk/uploads/monthl … 025969.jpg
3) pokud je to skutečně stejné jako einhel 190 tak zde máte další vlákno http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1206
Prohrabat se tím musíte sám, nebo najít další zdroje informací. Po té co mrknete na schema, třeba i podobné, pochopíte kde je napájecí napětí a kde už transformované bude stačit jít po drátech. Zda půjdete od "zásuvky" nebo od hubice je na vás. Jen pozor na to že napájecí napětí zabíjí, za smrták žádná svářečka nestojí. V autě něco shoří když na to špatně šáhnete, tady vás to zabije.
Editoval Charon (06-03-2022 14:32:49)
Offline
Taky se hodí, když není schéma, opsat nápisy na švábech na deskách PCB a na internetu najít, co to vůbec ty šváby jsou. A v datasheetech zkouknout doporučená zapojení. Někdy by se dokonce i mohlo stát, že doporučení zapojení je jen s malou změnou nebo dokonce s žádnou změnou v té svářečce.
Potom bude i na některých měřených místech okolo švába dost jasné, co se tam má správně naměřit. Minimálně napájecí napětí švába.
Editoval Radim (06-03-2022 16:08:29)
Offline
Charon napsal(a):
Tak nevím, co si mám myslet a jaké máte očekávání od dotazu zde. Udělám kousek práce za vás:
1) pročtěte vlákno zde na foru http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 65&p=1
2) na RU foru tvrdí, že je zapojení podobné jako u Einhel 190 http://websvarka.ru/talk/topic/4881-g%C … koj-appar/ pak by schema bylo http://websvarka.ru/talk/uploads/monthl … 025969.jpg
3) pokud je to skutečně stejné jako einhel 190 tak zde máte další vlákno http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1206
Prohrabat se tím musíte sám, nebo najít další zdroje informací. Po té co mrknete na schema, třeba i podobné, pochopíte kde je napájecí napětí a kde už transformované bude stačit jít po drátech. Zda půjdete od "zásuvky" nebo od hubice je na vás. Jen pozor na to že napájecí napětí zabíjí, za smrták žádná svářečka nestojí. V autě něco shoří když na to špatně šáhnete, tady vás to zabije.
Tak já tedy nevím, ale v určitých věcech je stejnosměrnej proud horší jak střídavej!!! Ale to nebylo předmětem dotazu. Já se ptal zda někdo nemá tucha po čem jít, co tam třeba nejvíce odchází abych si ušetřil čas. A případně když by měl někdo plánky a z toho už bych si to vy
četl.
PROSÍM JEN ODPOVĚDI K TÉMATU!!! Né poučky bezpečnosti práce atd. Kdo neví co mi zajímá, prosím nekomentovat. Děkuji za pochopení
Offline
Přečetl sis odkazy od charona ? Jen poručík Dub si nedá poradit .
Offline